Színösszeállítását tekintve jó választás a fekete és a narancs párosítása
Sokan azért imádják a Bogarat, mert gyerekként is ilyen formájú kocsikat rajzoltak, és ez amolyan lelki kötődést eredményez ember és autó között
Úgy látszik, a Porsche 911 GT3 RS karosszériájának díszítése egyfajta fertőző kór a Volkswagen csoport járműveinél: a
Bentley Continental Supersports Convertible ISR után az
új Beetle átalakításával is ebbe az irányba indult el a VWvortex műhely. Tudni kell azonban, hogy a Beetle RS jelzés kissé megtévesztő, ez nem a hivatalos gyári sportváltozat, már csak azért sem, mert nem hogy az RS, de még a normál Beetle sincs a kereskedőknél. A jó munkát viszont nem lehet elég korán kezdeni, így a VWvortex fejlesztői hozzá is láttak, az pedig szinte természetes, hogy a bogárhátú Volkswagennel a bogárhátú Porsche nyomdokain kívánnak haladni. A narancsszínű felnik eredetileg GT3 RS tartozékok lettek volna, ám eme 19 colos papucsok igen drágán szerezhetők be, ezért egy számmal nagyobb, azaz 20 colos VMR V710 felnikre húzták a Continental ExtremeContact abroncsokat. A látvány érdekében, a küszöb felett narancs színnel olvasható a Beetle RS felirat, eltűntek a krómozott díszlécek, és hátul sötétítő 3M fóliát ragasztottak a VW emblémára. Később a 911-es hatalmas hátsó szárnyát is felteszik majd, és nem titok, hogy erősíteni fognak a motoron, de ezzel még nincs vége a már elvégzett módosításoknak.
Igazítani kellett a kipufogóvégeken, mert eredetileg nem a Beetle számára készültek
A kerekek lecserélésével nem érték be műhelynél, az eredetileg hatos Golf GTI számára komponált H&R sportrugókkal módosítottak a felfüggesztésen, és hogy a megállással se legyen gond, előre 14 colos, belső hűtésű tárcsával dolgozó Brembo fékrendszert állítottak össze - a piros nyereg jól látható a narancsszínű felni mögött. A kipufogórendszer a Borla adománya, a csőrendszer felfogatási pontjai ennél is a Golf GTI-hez igazodtak, ami nem lett volna gond, de a Beetle hátsó lökhárítójának nagyobb a túlnyúlása, így a krómozott végek 2,5 centiméterrel beljebb kerültek a tervezetnél - ennek korrigálása azonban nem okozott gondot a VWvortex szerelőinek.
Az a baj. hogy maga a formavilág jó. Jól is áll ez a gömbölyded formák ennek az autónak. Biztos lesz vevő köre, bár árban gondolom nem fog a legolcsóbbak közé tartozni. De számomra nem ez a fő probléma hanem az, hogy sajnos az autógyárak sem a tuning műhelyek nem tudnak saját ötlet formával előre lépni. Csak egymást koppintják és ötleteket csipnek el egymástól. Azért van az. hogy a mai autópiac márka típusai hasonlítanak egymásra. Én ha tervező volnék, volna elképzelésem milyen autót tervezek, ez pedig biztos nem a hiper szuper modern startrek űrhajóra hasonlítana. Ahol már elvész maga a vezetés élménye és nem az ember irányít, hanem a gép.
Röviden ez az én véleményem.
Üdvözlettel:
Pepe