Nem mindegy, hogy milyen a karosszéria színe. Az élénkebbek jobban állnak a Sealnek
Lényegében a semmiből építette fel hírnevét itthon a BYD, pedig itthon helyzeti előnyben voltak a Komáromi buszgyár okán. Ennek ellenére, ha néhány éve megkérdeztünk 10 embert, hallott-e már róla, akkor kb. 8 azt mondja, hogy nem. Most már tízből tíz biztosan találkozott a névvel és azt is tudják, hogy egy kínai gyártóról van szó, amelyik nem olcsó, de azért jó ár/érték arányú autókat hoz a piacra.
Összetéveszthetetlen hátsót kapott
Ez igaz a Seal limuzinra is, ami simán hozza a prémiumszinten elvárt minőséget. Méghozzá a szemnek igen kellemes formába öltöztetve. Igazából sportlimuzinnak is nevezhetném, vagy kupélimuzinnak, hiszen széles, lapos, nagy kerekeken gördül. Legnagyobb erénye, hogy bár tényleg hasonlít a Taycanra, azért mégis önálló karakter és 4,8 méteres hosszával, illetve 1,8 méteres szélességével leginkább a Tesla Model 3 orra alá törhet borsot. Már csak azért is mert egyedi fényszórókkal, különleges küszöbkialakításával, látványos hátsó lámpáival jóval autószerűbb teremtés. Hátul a „dísz-diffúzor”, valamint az első lökhárító díszbetétjei is figyelemfelkeltőek, utóbbiba ráadásul LED-fényeket integráltak. A formatervével valószínűleg máris elnyerte sok impulzusvásárló szívét.
Süllyesztett kilincsek, F1-es autók padlólemezére hajazó küszöb, és aero felnik teszik különlegesebbé a Sealt
Bent még inkább a klasszikus autós divatot követi, hatalmas digitális kijelzőkkel. Szerencsére jut a sofőr elé is, de a középkonzolon ott a 15,4 colos, elforgatható érintőképernyő is, ami a BYD védjegyének számít. Sajnos külön klímakonzol nincs, de az Android alapú kezelőrendszer könnyen megtanulható és gyors is.
Ha akarom vízszintes, ha akarom függőleges az érintőképernyő
Az anyagválasztás és az összeszerelési minőség példás, a formák itt is egyediek. Az első és a hátsó ülések is nagyon kényelmesek, nagy a hátsó lábtér, ráadásul a kupés tetővonal sem ront a hátsó fejtéren. A csomagtér 400 literes, egyetlen hátránya, hogy nem a hátsó szélvédővel együtt nyílik az ajtó, viszont elöl is található egy kis frunk.
A bőrülések rendkívül kényelmesek
Az autó erejéről a hátul látható 3.8s felirat árulkodik, ez ugyanis nagyon hangulatosan a százas gyorsulási értékét jelenti. Ebből pedig a szakavatottak már tudják is, hogy a kétmotoros, 530 lóerős változatról van szó, ami 670 Nm forgatónyomatékkal tépi az utat, mind a négy kereket hajtva. Ez masszívan sportautós érték, igazából bárkit megesz az utakon gyorsulásban és a kanyartulajdonságai is egészen megnyerőek, de mint minden villanyautó, a tömegét, szóval az alapból 2,2 tonnáját nem tudja letagadni. De amúgy is a higgadt cirkálás illik hozzá, nem az ideges gyorsulgatás. Az elöl MacPherson, hátul multilink futómű szépen elnyeli az úthibákat, kellemes érzés a Sealt vezetni. Akár hosszabb távon is, hiszen a gyári hatótáv értéke 450 km.
Nem érheti szó a ház elejét a hatótávval és a fogyasztással kapcsolatban sem
Ez a saját, Blade akkumulátor csomagnak is köszönhető. Az összesen 82,5 kWh kapacitású akkumulátor a padlólemez szerves része. Tölteni utcai oszlopról, váltóáramról 11 kilowattal tud, de a villámtöltés lehet 150 kW is, amivel bő fél óra alatt tízszázalékról 80-ra tölthető. Ráadásul, ha szükséges le is tudja adni külső eszközöknek az áramot 3 kilowattal. De a lényeg, hogy 350-400 kilométert mindenféle hatótávpara nélkül tud, vegyes használat során 20,1 kWh/100 kilométeres fogyasztás adódott.
Gyors, stabil, kellemes vezetni
Ahogy az
Atto 3 esetében, úgy a Sealnél sem arra törekedik a BYD, hogy egy olcsó kínai márka képét alakítsa ki magáról. Ám nem is elrettentő a 18,1 millió forintos alapár. Főleg, hogy ebben minden vezetősegéd és asszisztens benne foglaltatik, ami manapság elvárható ezen a szinten. Csak néhány dolgot hagytak az összkerékhajtású, erősebb változat számára, például a szélvédőre vetítő HUD-ot, hogy nagyobb presztízzsel rendelkezzen. A kétmotoros, összkerekes Seal listaára 19 212 900 forint. Ezekkel az árakkal a Tesla alá nem tud bemenni, viszont a többi ellenfelét veri, és ahogy fentebb már említettem a minőségével, kényelmével, autósabb jellegével szerintem bőven megéri a felárat a Teslához képest is. Tehát a címben feltett kérdés valójában úgy szól pontosan, hogy: Tesla helyett?
Hullámzó formák juttatják eszünkbe, hogy miért nevezi ezeket az autókat a BYD az "Óceán" sorozatnak
Árak
Tesztmodell alapára
18 114 900 Ft (2024.05.22.)
Tesztautó ára
19 601 900 Ft (2024.05.22.)
Műszaki adatok
Teljesítmény:
390 kW (530 LE)
Gyorsulás 100 km/h-ra:
3.8 s
Méretek
Karosszéria-kivitel:
limuzin
Motor és váltó
Sebességváltó:
irányváltó
Teljesítmény:
390 kW (530 LE)
Menetteljesítmény
Gyorsulás 100 km/h-ra:
3.8 s
Habár elkezdtek már kidőlni azok a bizonyos csontvázak a szekrényből – és ahogy szaporodik az állomány, még hány ki fog -, azért erős próbálkozás egy ilyen fiatal cégtől. A 0-100-as gyorsulási adatot szerintem butaság az autóra kiírni, az nem egy kőbe vésett adat, láttunk már olyat, hogy egy jóskapista a gyár által megadott számot megpróbálta reprodukálni, és jobbat futott 😀 És szerintem valami kreatív embléma is kellett volna, mennyivel jobban mutatna a kocsi orrán valami Genesis-szerű logó…
Néhány napja láttam egy ilyet fekete színben. Először nem tudtam milyen autó, aztán látom, hogy BYD. Ez a BYD felirat valóban nagyon bénán néz ki ezeken a kocsikon. Azt nem gondolnám, hogy akinek Porschera van pénze, az ilyet venne. A Posche mégiscsak egy lassan 100 éves brand, és egy-két dolgot letett már az asztalra. Az jobb kérdés, ami a cikkben is szerepel, hogy Tesla helyett. Aki villanyautót tervez venni, biztosan elgondolkodik. Bár éppen most ment el az egyik szomszéd a ház előtt, aki nemrég a kb. 8 éves 530d-t cserélte egy Tesla Y-ra. Több autójuk is volt, és mind nagyobb dízel (BMW, Volvo). Gondolom nyaralni majd ezután is azzal mennek.
„A Posche mégiscsak egy lassan 100 éves brand, és egy-két dolgot letett már az asztalra.”
Ezen mindig jókat röhögök. A Lancia is az volt. Hol van most?
Most megy a nagy német duma amit a Mercedes kezdett, hogy nehogy büntetővám legyen a kínai autókra mert óriási kínai állami támogatásból épülek és tudnak „”olcsók lenni. Na persze a németek félnek hogy akkor visszabünetik az úniós/német autóipart is pedig a németeknek onnan van bő lé gazdagodni (de ez nekik érdekük.
Most az olaszoknál fizet mint a katonatiszt a VW a dízelbotrány végett, magyoknál mikor fog?
A Porsche helyett is lesz majd BYD ez most még a Teslát célozza.
Ha tud megbízható lenni oda tud csapni…
Már most is van Porsche, Lambo, Ferrari helyett BYD, csak az már egy másik almárka alatt fut: YangWang a márka neve, U9 pedig a sportkocsié. Biztos olvastál már róla, ez az, amelyik ugrálni tud, háromkerekezik meg akár egy helyben is megfordul.
Nem bírják a több hónapig tartó szállítást, penészesednek a BYD Kínából Európába behajózott autói, ezt olvastam pár napja.
Lehet, hogy a sós tengeri levegő miatt vannak gondok.
Olaszországban vannak olyan tengerparti vagy part közeli focipályák, ahol a füvet minden évben cserélni kell a levegő – és gondolom az eső – sótartalma miatt.