Csupán félezer darab készül a negyedik generációs Renault Megane leggyorsabb változatából, helyette akár új Porschét is haza lehetne vinni
Már szinte hagyománynak tekinthető a Renault-nál a Megane izmos verziójának megjelenése, az első RS verzió másfél évtizede látta meg a napvilágot, a második generáció óta mindig a kínálat részét képezte a felpaprikázott kiadás. Jelenleg a sportos Megane-ok sorát az
RS verzió nyitja, ebben az
Alpine A110-ből ismerős 1,8 literes turbómotor szolgáltat 280 lóerőt. Akinek ez kevés, az választhatja ugyanennek a motornak a 300 lovas változatát is
RS Trophy néven, ám innen még mindig van feljebb, ha nem is lóerőben, ugyanis az RS Trophy R szintén 300 lovas, de 130 kilóval kisebb súllyal és módosított futóművel készül, amely módosítás pont elég volt a
japán konkurens legyőzéséhez.
A hétköznapokban nem éppen praktikus, a Megane RS Trophy itthon 10,5 millió forintról indul, ennél jóval drágább az RS Trophy R változat
A Megane RS Trophy R inkább pályaautónak tekinthető semmint hétköznapi sportos modellnek, ugyanis kihagyták belőle a hátsó ülést, cserébe versenypályára való ülés és öv került bele. A kevesebbért többet alapelvet követi a legsportosabb Megane, ugyanis a súlycsökkentés miatt kikerült belőle a négykerékkormányzás és egyebek mellett a központi kijelzőből is kisebbet kap. A legdurvább Megane csupán 500 darabos szériában készül, az ára pedig igen borsos lesz, 55 ezer eurót, azaz körülbelül 18 millió forintot kell a Renault szalonban hagyni, amely összegért cserébe a Porsche szalonból sem távoznánk üres kézzel, ugyanis a Porsche 718 Cayman indulóára megegyezik a legdrágább Megane változatéval.
Ebbe nem kerül bele a négykerékkormányzás, összesen 130 kilót sikerült faragni a súlyából, erősebb az Alpine A110 sportkocsinál, ott 252 lóerőt tud ugyanez a blokk