Pörgessük meg a szerencsekereket – komolyabb autók 200 ezerig

Piaci körkép: nem alapmotoros és nem veterán autók 200 ezer forintig

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Sokak szerint lehetetlen tisztességes autót venni 200 ezer forintért, ám bőven létezik cáfolat is. Minimális elvárással nézelődtünk ennyiért.

Használt autót venni rizikó. Pontosan annyit kockáztat az ember, amennyit az autóra szán, illetve amennyit később rákölt. Aki nem kíván sokat reszkírozni, az olcsó és kevéssé bonyolult példányt választ. Ezúttal ilyesmit kerestünk 200 ezer forintig, de akár 30 éves életkort is megengedve. Tudva azt, hogy ami harmincon túl van, s valóban jó állapotú, az már értékes oldtimer. Elvárásként az évi 10 ezer kilométeres futásnak megfelelő, 300 ezer kilométernél nem nagyobb és bevallott óraállást állítottuk be, amiről persze tudható, hogy nem feltétlenül lesz valós, továbbá azt, hogy 1,4-2,0 liter közötti méretű, nem túl gyenge, de nem is túlzottan méretes motor legyen benne. Hajtóanyag? Bármi lehet, ahogyan a karosszériakivitel is, ajtószámból azonban a legalább 4-et elvártuk, hogy családi használatra és/vagy cimborák, melóstársak szállítására is alkalmas legyen.
A fenti elváráshalmaz keresésünkkor 318 találatos listát szült. Válogatni tehát lehet és kell is, sok az egyből felejtős ajánlat, de azért már az első kereséskor is rostán maradnak megnézésre ajánlott példányok. Az Aleko nem az utóbbi kategóriába tartozik, híresen silány, és a fotókon bemutatott példányok sem szépek. Nyilván a kétszázezres Alfák vásárlásához is kell némi fanatizmus, ám 146-osból akár 1996-os is kapható, hirdetője szerint fantasztikus vezetési élménnyel, de lehet választani nagyobb 155-öst és az elődmodelljének számító szűkebb 33-ast is. Audiból van 1986-os 90-es, 1988-as, már „szappan” 80-as és 1983-as 80 CC. Melyik a legszebb? Utóbbi! Gyári rádióval, az 54 lóerős dízelben vélhetően nem eredeti, de Recaro ülésekkel és képeken szép kasztnival. BMW-ből is hiába kapható akár az 1990-től gyártott E36 is, érdemesebb a korábbi, szögletesebb E30-asból választani – igazán szép abból sem lesz „két kilóért”.
A kritériumoknak megfelelő, legfeljebb 30 éves, 200 000 forintnál nem drágább autók
Modell Lóerő Évjárat Óraállás [km] Vételár [Ft]
Aleko 2141 75 1993-1994 101 000-
130 000
130 000-
170 000
Alfa Romeo 33 1.7 i.e. 16V 132 1990 235 970 180 000
Alfa Romeo 146 1.6 103 1996 200 000 168 000
Alfa Romeo 155 1.8, 2.0 Twin Spark 129-144 1992-1993 165 000-
225 000
150 000-
180 000
Audi 80 CC 1.6 D 54 1983 262 569 195 000
Audi 80 1.6 69 1988 235 000 198 000
Audi 90 1.9 TD 69 1986 250 000 200 000
BMW 316i 99 1990-1992 180 000-
225 000
188 000-
199 999
BMW 320i 125 1986 230 000 85 000
Citroën BX 1.6 TRS, 1.7 TZD, 1.9 TRD 69-90 1985-1991 171 000-
270 600
89 000-
180 000
Citroën Xantia 1.8 16V, 2.0, 1.9 TS 92-122 1993-1995 176 000-
286 000
160 000-
200 000
Citroën ZX 1.8, 1.9 D 64-101 1994-1995 178 000-
286 000
169 000-
200 000
Daewoo Espero 1.5i, 2.0i 88-105 1995-1998 150 000-
185 450
160 000-
200 000
Daewoo Lanos 1.5 S 86 1998 185 450 199 000
Daewoo Nexia 1.5i 80 1997 150 000-
290 050
120 000-
199 900
Daewoo Racer 1.5i 71-75 1995-1996 145 000-
249 256
99 000-
200 000
Daihatsu Applause 1.6 Xi 88 1992 145 000 200 000
Dodge Neon 2.0 133 1997 180 000 150 000
Fiat Croma 2.0 i.e. 116 1994-1995 191 500-
218 400
180 000-
200 000
Fiat Duna 57 1994 200 000 110 000
Fiat Marea Weekend 2.0 20V 147 1997 265 000 200 000
Fiat Ritmo 1.7 CL 60 1987 240 000 159 000
Fiat Tempra 1.6 i.e., 2.0 i.e 75-113 1992-1995 197 000-
240 000
150 000-
200 000
Fiat Tempra SW 2.0 i.e 113 1991 189 452 199 999
Fiat Tipo 1.6 i.e., 1.7 D, 1.9 TD, 2.0 16V 75-148 1989-1994 42 000-
245 236
125 000-
200 000
Fiat Uno 1.5 i.e., 1.7 D 58-75 1989-1991 63 000-
195 000
120 000-
199 000
Ford Escort 1.6, 1.8, 1.6 D 1.8 D 54-105 1987-1997 61 000-
250 000
120 000-
200 000
Ford Fiesta 1.8D 60 1992 65 755 159 000
Ford Mondeo 1.6, 1.8, 1.8 TD 88-116 1993-1997 147 946-
279 000
115 000-
199 000
Ford Orion 1.6, 1.8 D 60-90 1986-1989 183 000-
226 000
100 000-
120 000
Ford Sierra 1.6, 1.8 1.8 D 60-90 1983-1990 96 231-
226 000
120 000-
199 999
Honda Civic 1.5i GL 90 1990 230 000 160 000
Honda Civic Shuttle 1.5i GL 112 1991 282 000 198 000
Honda Concerto 1.5i, 1.6i GL 90-112 1990-1991 188 000-
190 000
118 000-
170 000
Hyundai Accent 1.5 90-99 1995-1999 266 000-
277 000
150 000-
199 000
Hyundai Pony 1.5 72 1991-1993 103 000-
251 00
99 000-
200 000
Kia Sephia 1.6 GTX 80 1993 183 000 110 000
Lada 21061 75 1994-1995 58 070-
116 000
120 000-
195 000
Lada 2104 72 1993-1996 57 196-
175 000
140 000-
199 000
Lada 2105 73 1994-1996 65 600-
160 869
79 000-
160 000
Lada 2107 75 1990-1993 37 000-
300 000
130 000-
200 000
Lada Nova 21053 75 1989-1994 99 000-
130 000
130 000-
160 000
Lada Samara 68-75 1992-1996 45 000-
170 000
120 000-
200 000
Mazda 323 1.5 75-128 1987-1991 196 000-
264 812
135 000-
200 000
Mercedes-Benz 190E 118-122 1986-1988 220 000-
260 000
190 000-
199 000
Mitsubishi Colt 1.8 GLD 58 1985 227 654 50 000
Mitsubishi Lancer 1.5 71-90 1988-1991 167 000-
300 000
90 000-
195 000
Mitsubishi Galant 1.8, 2.0 86-109 1988-1992 210 000-
294 000
165 000-
199 000
Nissan Bluebird 2.0 D SLX 116 1994 83 000 130 000
Nissan Primera 1.6, 2.0 90-116 1990-1994 83 000-
240 000
130 000-
199 000
Nissan Sunny 1.6 SLX 73-102 1989-1995 207 000-
290 000
110 000-
159 000
Opel Ascona 1.6D, 1.8 54-116 1986-1988 75 000-
215 000
160 000-
169 000
Opel Astra 1.6, 1.6 16V, 2.0, 1.7 TD 75-116 1992-1995 146 000-
300 000
99 000-
199 999
Opel Kadett 1.6, 1.7 D 57-75 1986-1989 28 188-
278 000
97 000-
199 000
Opel Omega A 2.0 116 1989-1993 233 000-
300 000
110 000-
189 000
Opel Omega B Caravan 2.0 16V 136 1997 300 000 200 000
Opel Vectra 1.6, 1.7 D, 1.8, 2.0 75-116 1991-1995 170 000-
285 000
110 000-
200 000
Peugeot 306 1.6, 1.8 88 1994-1996 173 766-
212 000
179 000-
195 000
Peugeot 309 1.9 D 64 1991-1993 250 000-
296 000
115 000-
200 000
Peugeot 405 1.6, 1.8 TD, 2.0 64-121 1989-1994 200 000-
296 000
150 000-
200 000
Renault Clio 1.9 D 64 1992-1994 234 000-
261 000
119 999-
200 000
Renault Laguna 2.0 115 1997 220 000-
285 000
160 000-
200 000
Renault 19 1.7, 1.9 D 64-75 1991-1993 189 000-
252 000
100 000-
200 000
Reanult 21 1.7 90 1990 17 700 199 000
Rover 416 Si 112 1995 185 000 115 00
Saab 9000 2.0 128 1989 300 000 99 000
SEAT Ibiza 1.5, 1.6, 1.8 75-90 1991-1995 174 000-
230 000
120 000-
159 000
SEAT Toledo 1.6 75 1992-1995 228 017-
234 567
100 000-
199 999
Skoda Felicia 1.6 75 1996-1997 156 000-
175 000
179 000-
200 000
Suzuki Swift Sedan 1.6 92 1998 156 000 179 000
Toyota Camry 2.0 133 1990 175 000 200 000
Volkswagen Golf I 1.6 Aut 95 1983 298 701 160 000
Volkswagen Golf II 1.6, 1.6 GTD 54-69 1986-1991 184 000-
267 000
145 000-
180 000
Volkswagen Golf III 1.6 75 1993 300 000 165 000
Volkswagen Jetta II 1.6 TD 69 1985 230 000 169 000
Volkswagen Passat II 1.8, 2.0 90-136 1989-1992 107 000-
270 000
120 000-
199 000
Volkswagen Passat III 1.8 90 1992-1993 145 528-
265 000
195 000-
200 000
Volkswagen Vento 1.6, 1.8 75 1993-1995 220 000-
232 000
175 000 -
200 000
Volvo 360 2.0 112 1987 209 000 179 000
Volvo 440 1.8 90 1991-1992 250 000-
253 000
120 000
Volvo 460 1.6, 1.8 83-90 1992-1993 205 000-
250 000
180 000-
189 000

Citroënből BX, ZX és Xantia egyaránt választható. A középső kakukktojás, hidropneumatikus helyett hagyományos acélrugókkal szerelt felfüggesztésű és kombiként is kínálkozik. Világéletében olcsónak számított, az ma is, fenntarthatóságával is, 169 ezer forintért egy 1995-ös kombi korrekt ajánlat. Daewoo-ból ismét bőséges a kínálat: Racer, Nexia és Espero is van. Utóbbi akár klímával is, Opel-műszakisággal, Bertone-féle, eredetileg Citroën Xantiának szánt dizájnnal. Ha Daewoo, mi utóbbit ajánlanánk. Érdekesség a Daihatsu Applause, mely szervizeltsége, frissen cserélt vezérlése miatt lehet érdekes. Nem egy hívószó a Fiat Croma, ám a 19 évesen első tulajdonosa által hirdetett modell mégiscsak érdekes lehet, pláne garázsban tartottsága és friss szervizeltsége miatt. Fiattal egyébként Dunát lehet rekeszteni, pont a Dunát (ami a szögletes Uno szedánjának tekinthető) és a Ritmót nem ajánlanánk, a Tipo és a Tempra azonban már érdekes lehet, és a frissített, kerekített Unók között is lehetségesek jó ajánlatok. Például van automata váltós és nevetségesen keveset futott(nak hirdetett) is.
Hirdetés

A Fordnál az Escort kínálata a nyolcvanas években gyártott szögletestől a legutolsó szériásig terjed, azaz bőséges, ez pedig reményt jelent, hogy korrekt is legyen köztük. Fiestából 1992-es 1,8 literes dízel 65 ezer kilométerrel (?) kínálkozik. Fotón tényleg szép a Fóton megtekinthető autó, nyilván elnyűhetetlen és jelképes fogyasztású motorral szerelt, ám nem mai példány. Kétszázezerért már Mondeo is van bőven – kevéssé csábító állapotban, s a még hátsókerék-hajtású Sierrából is van egy-egy példány, meg persze az Escort lépcsőshátújának számító Orionból is. Ha Ford, akkor legnagyobb eséllyel Escortból lehet jót találni ennyiért.
A Honda megbízhatósága a hirdetésekből is kiszűrhető, mindegyiknél kiemelt a „jó motorral” jelző. A Hyundai esetében ilyen általános pozitívum nincs, egy gyárinak tűnő állapotban, 103 ezer kilométerrel hirdetett 1991-es Pony azonban érdekes lehet. A Ladák kapcsán legfeljebb az domborítható, hogy benzin-gázos kombi, meg persze szedán és keveset futott Samara is van – lehet nézelődni hobbiautónak vagy vonóhorgosként melósautónak szánt példányok iránt is. Ma már fillérekért elérhető a Lancia Delta és a Thema is, s fenntartásuk sem feltétlenül drága. Ugyanez igaz a bukólámpás F-ként is megkapható Mazda 323-asokra is. Mazda 626-ból van négy- és ötajtós, benzines és dízel is. Mindegyik elnyűhetetlenségéről híres, akárcsak a Mercedes-Benz 190 E, mely automata váltóval is elérhető. Mitsubishiből hiába kapható már kerekded Lancer és Galant, valamint hátul tolóajtós egyterű Space Star is, mindnél szimpatikusabbak a jobb állapotban (tűnőnek) hirdetett Lancerek. A Nissan esetében fordított a helyezett, a Sunny, Primera, Bluebird felhozatalból a már kilencvenes évekbeli Sunny a legszimpatikusabb.
Hosszasan nézelődhet, aki Opelt szeretne. Ascona, Vectra A, Astra, Kadett és Omega a kínálat. Szerintünk Astra F-et kell venni, persze légkondit vagy automata váltót áhítva könnyű a Vectrához csábulni, ám tudni kell, hogy az extrák mind-mind többletrizikónak számítanak. A Peugeot 306, 309, 405 modellsorból a 306 a legmodernebb, a 405 pedig a legtágasabb. Renault-ból Clio és Laguna is kapható, utóbbi a semmiképp sem ajánlott modell (ennyiért), a bőséges kínálatú 19-esből viszont talán el lehet csípni jót. A Honda Civic alapú Rover 416 Si klímával, jó motorral csupán katasztrofális állapotú karosszériája miatt nem ajánlott, a 99 ezer forintos Saab 9000-re kár szót vesztegetni.
SEAT-ból el lehet csípni szép állapotú első generációs Toledót, Skodából 1,6-os Feliciát, Suzuki Swiftből van egy 1.6 GX (92 LE) Sedan – mindkettő fürge autó lehet, ugyanis egységesen könnyűek. Egy Toyota Camry mesés kényelmet ígér kereken 200 ezer forintért. Golfból az I-es, a II-es és magasabb futással még a III-as is elérhető, van továbbá Jetta (még szögletes), Vento és Passat is. Utóbbi a kockakorszakból, valamint palack/malacorral is. És zárásként íme egy érdekesség: Volvo 440 félbőr üléssel, a fotón látott állapot alapján talán igaz 205 ezer kilométerrel, 189 ezer forintért – már-már a prémiumvilágba belépőként. Csaknem hihetetlen, de érdemes a zsebben 200 ezer forinttal is autót nézni, ügyes kereséssel, alapos szemlével akár korrekt példányok is elcsíphetők lehetnek. Felszereléseket elvárni fölösleges, mindennél többet ér a valós, ismert futásteljesítmény, a követhető korábbi karbantartás és persze a rozsdamentes vagy ahhoz közelítő karosszéria. Azt persze senki se gondolja, hogy hónapról hónapra nem kell majd autójára költeni, ez-az biztosan lesz, s már az elején a vagyonszerzési illetékre, azaz az átírás költségeire is csengethet az is, aki viszonylag olcsón vásárol autót.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

9 thoughts on “Pörgessük meg a szerencsekereket – komolyabb autók 200 ezerig

  • 2017.10.30. at 03:18
    Permalink

    Tényleg, bocs. Utána jártam és 200-ért tényleg van olyan F astra ami olyan használatra elég. Viszont a Compact bömöst is azért hoztam fel, mert E36-os vonalon készült és a cikkben is fel volt tüntetve az E36 320i 200-ért, de szerintem is más kategória. Szó szerint annyi pénzért max C*gány autót kapsz, vagy ha ralizni szeretnél arra tökéletes járművet vásárolhatsz, de az a baj ezzel az árkategóriával, hogy Suzukitól vagy Ladától komolyabb autót nem tudsz vásárolni, főleg nem olyat, amire azt mondod, hogy beülsz osztakko’ megy. Ha a franciákat nézzük ott is használtat venni felelőtlenség, főleg egyes típusoknál a pneumatika miatt, mert ilyen korban egy átok az a rendszer.

  • 2017.10.30. at 03:18
    Permalink

    Egyetértek, mert két kilóig vagy Suzuki ill. Zsiguli kapható amire azt mondjuk, hogy ennyi pénzt megér. Már elvből ha valaki mitomén venni akar egy Opel F astrát, vagy egy BMW 316i compactot 200K-ért max alkatrésznek valót kap ennyiért vagy nagy köbcentist de azt is csak azért, mert a kutyának sem kell, de autót nem. Ha a cikkben felsoroltak közül is egy jófajta Alfának is 450 az alja, vagy egy normálisabb bömösnek is cirka 500 és alapmotoros autókról beszélünk.

  • 2017.10.30. at 03:18
    Permalink

    Tisztelt Autónavigátor!

    Ezzel a folyton felugró favicon.ico fájllal kezdjetek már valamit mert ROHADT IDEGESÍTŐ! Nem lehet tőle nyugodtan végigolvasni egy cikket!
    Köszönöm.
    (Ui.: Nem, nem vírusos a gépem, csak ennél az oldalnál van ez, és nem olyan rég óta).

  • 2017.10.30. at 03:18
    Permalink

    Na ezeknek a 90%-a már sajnos bontószökevény. Érdemesebb 3-400e forintos sávban mozogni ’97 körüli évjáratokkal hosszútávon olcsóbbak, még talán nem kell a kasznihoz nyúlni és fényezni. VAGY sz@rt csak olcsón, de akkor azt meg újra kell építeni ami meg szintén egy vagyon.

Vélemény, hozzászólás?