Pörgessük meg a szerencsekereket – komolyabb autók 200 ezerig
Piaci körkép: nem alapmotoros és nem veterán autók 200 ezer forintig
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Sokak szerint lehetetlen tisztességes autót venni 200 ezer forintért, ám bőven létezik cáfolat is. Minimális elvárással nézelődtünk ennyiért.
A fenti elváráshalmaz keresésünkkor 318 találatos listát szült. Válogatni tehát lehet és kell is, sok az egyből felejtős ajánlat, de azért már az első kereséskor is rostán maradnak megnézésre ajánlott példányok. Az Aleko nem az utóbbi kategóriába tartozik, híresen silány, és a fotókon bemutatott példányok sem szépek. Nyilván a kétszázezres Alfák vásárlásához is kell némi fanatizmus, ám 146-osból akár 1996-os is kapható, hirdetője szerint fantasztikus vezetési élménnyel, de lehet választani nagyobb 155-öst és az elődmodelljének számító szűkebb 33-ast is. Audiból van 1986-os 90-es, 1988-as, már „szappan” 80-as és 1983-as 80 CC. Melyik a legszebb? Utóbbi! Gyári rádióval, az 54 lóerős dízelben vélhetően nem eredeti, de Recaro ülésekkel és képeken szép kasztnival. BMW-ből is hiába kapható akár az 1990-től gyártott E36 is, érdemesebb a korábbi, szögletesebb E30-asból választani – igazán szép abból sem lesz „két kilóért”.
A kritériumoknak megfelelő, legfeljebb 30 éves, 200 000 forintnál nem drágább autók
Modell | Lóerő | Évjárat | Óraállás [km] | Vételár [Ft] |
Aleko 2141 | 75 | 1993-1994 | 101 000- 130 000 |
130 000- 170 000 |
Alfa Romeo 33 1.7 i.e. 16V | 132 | 1990 | 235 970 | 180 000 |
Alfa Romeo 146 1.6 | 103 | 1996 | 200 000 | 168 000 |
Alfa Romeo 155 1.8, 2.0 Twin Spark | 129-144 | 1992-1993 | 165 000- 225 000 |
150 000- 180 000 |
Audi 80 CC 1.6 D | 54 | 1983 | 262 569 | 195 000 |
Audi 80 1.6 | 69 | 1988 | 235 000 | 198 000 |
Audi 90 1.9 TD | 69 | 1986 | 250 000 | 200 000 |
BMW 316i | 99 | 1990-1992 | 180 000- 225 000 |
188 000- 199 999 |
BMW 320i | 125 | 1986 | 230 000 | 85 000 |
Citroën BX 1.6 TRS, 1.7 TZD, 1.9 TRD | 69-90 | 1985-1991 | 171 000- 270 600 |
89 000- 180 000 |
Citroën Xantia 1.8 16V, 2.0, 1.9 TS | 92-122 | 1993-1995 | 176 000- 286 000 |
160 000- 200 000 |
Citroën ZX 1.8, 1.9 D | 64-101 | 1994-1995 | 178 000- 286 000 |
169 000- 200 000 |
Daewoo Espero 1.5i, 2.0i | 88-105 | 1995-1998 | 150 000- 185 450 |
160 000- 200 000 |
Daewoo Lanos 1.5 S | 86 | 1998 | 185 450 | 199 000 |
Daewoo Nexia 1.5i | 80 | 1997 | 150 000- 290 050 |
120 000- 199 900 |
Daewoo Racer 1.5i | 71-75 | 1995-1996 | 145 000- 249 256 |
99 000- 200 000 |
Daihatsu Applause 1.6 Xi | 88 | 1992 | 145 000 | 200 000 |
Dodge Neon 2.0 | 133 | 1997 | 180 000 | 150 000 |
Fiat Croma 2.0 i.e. | 116 | 1994-1995 | 191 500- 218 400 |
180 000- 200 000 |
Fiat Duna | 57 | 1994 | 200 000 | 110 000 |
Fiat Marea Weekend 2.0 20V | 147 | 1997 | 265 000 | 200 000 |
Fiat Ritmo 1.7 CL | 60 | 1987 | 240 000 | 159 000 |
Fiat Tempra 1.6 i.e., 2.0 i.e | 75-113 | 1992-1995 | 197 000- 240 000 |
150 000- 200 000 |
Fiat Tempra SW 2.0 i.e | 113 | 1991 | 189 452 | 199 999 |
Fiat Tipo 1.6 i.e., 1.7 D, 1.9 TD, 2.0 16V | 75-148 | 1989-1994 | 42 000- 245 236 |
125 000- 200 000 |
Fiat Uno 1.5 i.e., 1.7 D | 58-75 | 1989-1991 | 63 000- 195 000 |
120 000- 199 000 |
Ford Escort 1.6, 1.8, 1.6 D 1.8 D | 54-105 | 1987-1997 | 61 000- 250 000 |
120 000- 200 000 |
Ford Fiesta 1.8D | 60 | 1992 | 65 755 | 159 000 |
Ford Mondeo 1.6, 1.8, 1.8 TD | 88-116 | 1993-1997 | 147 946- 279 000 |
115 000- 199 000 |
Ford Orion 1.6, 1.8 D | 60-90 | 1986-1989 | 183 000- 226 000 |
100 000- 120 000 |
Ford Sierra 1.6, 1.8 1.8 D | 60-90 | 1983-1990 | 96 231- 226 000 |
120 000- 199 999 |
Honda Civic 1.5i GL | 90 | 1990 | 230 000 | 160 000 |
Honda Civic Shuttle 1.5i GL | 112 | 1991 | 282 000 | 198 000 |
Honda Concerto 1.5i, 1.6i GL | 90-112 | 1990-1991 | 188 000- 190 000 |
118 000- 170 000 |
Hyundai Accent 1.5 | 90-99 | 1995-1999 | 266 000- 277 000 |
150 000- 199 000 |
Hyundai Pony 1.5 | 72 | 1991-1993 | 103 000- 251 00 |
99 000- 200 000 |
Kia Sephia 1.6 GTX | 80 | 1993 | 183 000 | 110 000 |
Lada 21061 | 75 | 1994-1995 | 58 070- 116 000 |
120 000- 195 000 |
Lada 2104 | 72 | 1993-1996 | 57 196- 175 000 |
140 000- 199 000 |
Lada 2105 | 73 | 1994-1996 | 65 600- 160 869 |
79 000- 160 000 |
Lada 2107 | 75 | 1990-1993 | 37 000- 300 000 |
130 000- 200 000 |
Lada Nova 21053 | 75 | 1989-1994 | 99 000- 130 000 |
130 000- 160 000 |
Lada Samara | 68-75 | 1992-1996 | 45 000- 170 000 |
120 000- 200 000 |
Mazda 323 1.5 | 75-128 | 1987-1991 | 196 000- 264 812 |
135 000- 200 000 |
Mercedes-Benz 190E | 118-122 | 1986-1988 | 220 000- 260 000 |
190 000- 199 000 |
Mitsubishi Colt 1.8 GLD | 58 | 1985 | 227 654 | 50 000 |
Mitsubishi Lancer 1.5 | 71-90 | 1988-1991 | 167 000- 300 000 |
90 000- 195 000 |
Mitsubishi Galant 1.8, 2.0 | 86-109 | 1988-1992 | 210 000- 294 000 |
165 000- 199 000 |
Nissan Bluebird 2.0 D SLX | 116 | 1994 | 83 000 | 130 000 |
Nissan Primera 1.6, 2.0 | 90-116 | 1990-1994 | 83 000- 240 000 |
130 000- 199 000 |
Nissan Sunny 1.6 SLX | 73-102 | 1989-1995 | 207 000- 290 000 |
110 000- 159 000 |
Opel Ascona 1.6D, 1.8 | 54-116 | 1986-1988 | 75 000- 215 000 |
160 000- 169 000 |
Opel Astra 1.6, 1.6 16V, 2.0, 1.7 TD | 75-116 | 1992-1995 | 146 000- 300 000 |
99 000- 199 999 |
Opel Kadett 1.6, 1.7 D | 57-75 | 1986-1989 | 28 188- 278 000 |
97 000- 199 000 |
Opel Omega A 2.0 | 116 | 1989-1993 | 233 000- 300 000 |
110 000- 189 000 |
Opel Omega B Caravan 2.0 16V | 136 | 1997 | 300 000 | 200 000 |
Opel Vectra 1.6, 1.7 D, 1.8, 2.0 | 75-116 | 1991-1995 | 170 000- 285 000 |
110 000- 200 000 |
Peugeot 306 1.6, 1.8 | 88 | 1994-1996 | 173 766- 212 000 |
179 000- 195 000 |
Peugeot 309 1.9 D | 64 | 1991-1993 | 250 000- 296 000 |
115 000- 200 000 |
Peugeot 405 1.6, 1.8 TD, 2.0 | 64-121 | 1989-1994 | 200 000- 296 000 |
150 000- 200 000 |
Renault Clio 1.9 D | 64 | 1992-1994 | 234 000- 261 000 |
119 999- 200 000 |
Renault Laguna 2.0 | 115 | 1997 | 220 000- 285 000 |
160 000- 200 000 |
Renault 19 1.7, 1.9 D | 64-75 | 1991-1993 | 189 000- 252 000 |
100 000- 200 000 |
Reanult 21 1.7 | 90 | 1990 | 17 700 | 199 000 |
Rover 416 Si | 112 | 1995 | 185 000 | 115 00 |
Saab 9000 2.0 | 128 | 1989 | 300 000 | 99 000 |
SEAT Ibiza 1.5, 1.6, 1.8 | 75-90 | 1991-1995 | 174 000- 230 000 |
120 000- 159 000 |
SEAT Toledo 1.6 | 75 | 1992-1995 | 228 017- 234 567 |
100 000- 199 999 |
Skoda Felicia 1.6 | 75 | 1996-1997 | 156 000- 175 000 |
179 000- 200 000 |
Suzuki Swift Sedan 1.6 | 92 | 1998 | 156 000 | 179 000 |
Toyota Camry 2.0 | 133 | 1990 | 175 000 | 200 000 |
Volkswagen Golf I 1.6 Aut | 95 | 1983 | 298 701 | 160 000 |
Volkswagen Golf II 1.6, 1.6 GTD | 54-69 | 1986-1991 | 184 000- 267 000 |
145 000- 180 000 |
Volkswagen Golf III 1.6 | 75 | 1993 | 300 000 | 165 000 |
Volkswagen Jetta II 1.6 TD | 69 | 1985 | 230 000 | 169 000 |
Volkswagen Passat II 1.8, 2.0 | 90-136 | 1989-1992 | 107 000- 270 000 |
120 000- 199 000 |
Volkswagen Passat III 1.8 | 90 | 1992-1993 | 145 528- 265 000 |
195 000- 200 000 |
Volkswagen Vento 1.6, 1.8 | 75 | 1993-1995 | 220 000- 232 000 |
175 000 - 200 000 |
Volvo 360 2.0 | 112 | 1987 | 209 000 | 179 000 |
Volvo 440 1.8 | 90 | 1991-1992 | 250 000- 253 000 |
120 000 |
Volvo 460 1.6, 1.8 | 83-90 | 1992-1993 | 205 000- 250 000 |
180 000- 189 000 |
Citroënből BX, ZX és Xantia egyaránt választható. A középső kakukktojás, hidropneumatikus helyett hagyományos acélrugókkal szerelt felfüggesztésű és kombiként is kínálkozik. Világéletében olcsónak számított, az ma is, fenntarthatóságával is, 169 ezer forintért egy 1995-ös kombi korrekt ajánlat. Daewoo-ból ismét bőséges a kínálat: Racer, Nexia és Espero is van. Utóbbi akár klímával is, Opel-műszakisággal, Bertone-féle, eredetileg Citroën Xantiának szánt dizájnnal. Ha Daewoo, mi utóbbit ajánlanánk. Érdekesség a Daihatsu Applause, mely szervizeltsége, frissen cserélt vezérlése miatt lehet érdekes. Nem egy hívószó a Fiat Croma, ám a 19 évesen első tulajdonosa által hirdetett modell mégiscsak érdekes lehet, pláne garázsban tartottsága és friss szervizeltsége miatt. Fiattal egyébként Dunát lehet rekeszteni, pont a Dunát (ami a szögletes Uno szedánjának tekinthető) és a Ritmót nem ajánlanánk, a Tipo és a Tempra azonban már érdekes lehet, és a frissített, kerekített Unók között is lehetségesek jó ajánlatok. Például van automata váltós és nevetségesen keveset futott(nak hirdetett) is.
A Fordnál az Escort kínálata a nyolcvanas években gyártott szögletestől a legutolsó szériásig terjed, azaz bőséges, ez pedig reményt jelent, hogy korrekt is legyen köztük. Fiestából 1992-es 1,8 literes dízel 65 ezer kilométerrel (?) kínálkozik. Fotón tényleg szép a Fóton megtekinthető autó, nyilván elnyűhetetlen és jelképes fogyasztású motorral szerelt, ám nem mai példány. Kétszázezerért már Mondeo is van bőven – kevéssé csábító állapotban, s a még hátsókerék-hajtású Sierrából is van egy-egy példány, meg persze az Escort lépcsőshátújának számító Orionból is. Ha Ford, akkor legnagyobb eséllyel Escortból lehet jót találni ennyiért.
A Honda megbízhatósága a hirdetésekből is kiszűrhető, mindegyiknél kiemelt a „jó motorral” jelző. A Hyundai esetében ilyen általános pozitívum nincs, egy gyárinak tűnő állapotban, 103 ezer kilométerrel hirdetett 1991-es Pony azonban érdekes lehet. A Ladák kapcsán legfeljebb az domborítható, hogy benzin-gázos kombi, meg persze szedán és keveset futott Samara is van – lehet nézelődni hobbiautónak vagy vonóhorgosként melósautónak szánt példányok iránt is. Ma már fillérekért elérhető a Lancia Delta és a Thema is, s fenntartásuk sem feltétlenül drága. Ugyanez igaz a bukólámpás F-ként is megkapható Mazda 323-asokra is. Mazda 626-ból van négy- és ötajtós, benzines és dízel is. Mindegyik elnyűhetetlenségéről híres, akárcsak a Mercedes-Benz 190 E, mely automata váltóval is elérhető. Mitsubishiből hiába kapható már kerekded Lancer és Galant, valamint hátul tolóajtós egyterű Space Star is, mindnél szimpatikusabbak a jobb állapotban (tűnőnek) hirdetett Lancerek. A Nissan esetében fordított a helyezett, a Sunny, Primera, Bluebird felhozatalból a már kilencvenes évekbeli Sunny a legszimpatikusabb.
Hosszasan nézelődhet, aki Opelt szeretne. Ascona, Vectra A, Astra, Kadett és Omega a kínálat. Szerintünk Astra F-et kell venni, persze légkondit vagy automata váltót áhítva könnyű a Vectrához csábulni, ám tudni kell, hogy az extrák mind-mind többletrizikónak számítanak. A Peugeot 306, 309, 405 modellsorból a 306 a legmodernebb, a 405 pedig a legtágasabb. Renault-ból Clio és Laguna is kapható, utóbbi a semmiképp sem ajánlott modell (ennyiért), a bőséges kínálatú 19-esből viszont talán el lehet csípni jót. A Honda Civic alapú Rover 416 Si klímával, jó motorral csupán katasztrofális állapotú karosszériája miatt nem ajánlott, a 99 ezer forintos Saab 9000-re kár szót vesztegetni.
SEAT-ból el lehet csípni szép állapotú első generációs Toledót, Skodából 1,6-os Feliciát, Suzuki Swiftből van egy 1.6 GX (92 LE) Sedan – mindkettő fürge autó lehet, ugyanis egységesen könnyűek. Egy Toyota Camry mesés kényelmet ígér kereken 200 ezer forintért. Golfból az I-es, a II-es és magasabb futással még a III-as is elérhető, van továbbá Jetta (még szögletes), Vento és Passat is. Utóbbi a kockakorszakból, valamint palack/malacorral is. És zárásként íme egy érdekesség: Volvo 440 félbőr üléssel, a fotón látott állapot alapján talán igaz 205 ezer kilométerrel, 189 ezer forintért – már-már a prémiumvilágba belépőként.
Tényleg, bocs. Utána jártam és 200-ért tényleg van olyan F astra ami olyan használatra elég. Viszont a Compact bömöst is azért hoztam fel, mert E36-os vonalon készült és a cikkben is fel volt tüntetve az E36 320i 200-ért, de szerintem is más kategória. Szó szerint annyi pénzért max C*gány autót kapsz, vagy ha ralizni szeretnél arra tökéletes járművet vásárolhatsz, de az a baj ezzel az árkategóriával, hogy Suzukitól vagy Ladától komolyabb autót nem tudsz vásárolni, főleg nem olyat, amire azt mondod, hogy beülsz osztakko’ megy. Ha a franciákat nézzük ott is használtat venni felelőtlenség, főleg egyes típusoknál a pneumatika miatt, mert ilyen korban egy átok az a rendszer.
Egyetértek, mert két kilóig vagy Suzuki ill. Zsiguli kapható amire azt mondjuk, hogy ennyi pénzt megér. Már elvből ha valaki mitomén venni akar egy Opel F astrát, vagy egy BMW 316i compactot 200K-ért max alkatrésznek valót kap ennyiért vagy nagy köbcentist de azt is csak azért, mert a kutyának sem kell, de autót nem. Ha a cikkben felsoroltak közül is egy jófajta Alfának is 450 az alja, vagy egy normálisabb bömösnek is cirka 500 és alapmotoros autókról beszélünk.
Tisztelt Autónavigátor!
Ezzel a folyton felugró favicon.ico fájllal kezdjetek már valamit mert ROHADT IDEGESÍTŐ! Nem lehet tőle nyugodtan végigolvasni egy cikket!
Köszönöm.
(Ui.: Nem, nem vírusos a gépem, csak ennél az oldalnál van ez, és nem olyan rég óta).
Na ezeknek a 90%-a már sajnos bontószökevény. Érdemesebb 3-400e forintos sávban mozogni ’97 körüli évjáratokkal hosszútávon olcsóbbak, még talán nem kell a kasznihoz nyúlni és fényezni. VAGY sz@rt csak olcsón, de akkor azt meg újra kell építeni ami meg szintén egy vagyon.
[url]http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_f/opel_astra_f_1.7_dtl_gl-6829694[/url]
http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_f/opel_astra_f_1.7_dtl_gl-6829694