Pont ma 30 éves a Duna Autó, a cégalapítónak nincsenek titkai
Fizetett hirdetés
30 éves a Duna Autó, ünnepség és hatalmas kedvezmények az Autóvárosban
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ahogyan idén 30 éves a harmadik köztársaság, úgy a mai gazdasági rendszer első cégei is idén ünnepelhetik három évtizedes jubileumukat. A Duna Autó története különösen érdekes.
„Nehéz konkrét dátumhoz kötni a cég alapítását, ahogyan a rendszerváltást is” - kezdi a beszélgetést Ormos István a Duna Autó Zrt. vezérigazgatója, illetve jogelődjeinek alapítója. „De az mégis tény, hogy 1989. szeptember 18-ára esett a Duna Volán Autójavító Kft. megalakulása, azaz még a (harmadik) Magyar Köztársaság október 23-ára eső - Szűrös Mátyás általi - kikiáltását is megelőztük. A céget egy évvel később neveztük át Duna Interservice Kft-re, a legtöbben már e néven ismerték meg.”
A Duna Autó jogelődje már 1989-ben is ugyanazon a 4,5 hektáros óbudai, a Zay utca, Kunigunda útja, Szőlőkert utca és Fehérítő utca által határolt területen indult, ahol ma is tevékenykedik. Ezt a telepet egyébként 1964-ben a Volán hozta létre, autóbuszok és teherautók javítására.
Ormos úr nem a levegőbe beszél azzal, hogy sikereik alapja a munka. 30 évvel ezelőtt még Kamaz, Liaz és Star teherautók szervizelésével kezdték az ipart, majd a Mitsubishi (Canter) tehergépkocsik szervizelési és értékesítési jogait, valamint a Volvo kamionok szervizelési jogait is elnyerték, 1991-től ezek szervizelése egy csarnokban ment. Aztán kemény munkával újabb és újabb márkák képviseleti jogait nyerték el. A teljesség igénye nélkül 1993-ban jött a Nissan, 1994-ben a Mitsubishi személyautók értékesítése és szervizelése, az ezredforduló után a SEAT, a Skoda, a Volvo személyautók és a Subaru képviselete, 2006-ban a Honda és a Renault, rá egy évre a Kia és a Peugeot, 2008-ban a Suzuki, 2009-ben az Alfa Romeo, a Fiat és a Lancia, valamint az akkor még Weltauto néven futó (mára Das WeltAuto) minősített használtautó-program, 2014-ben a Hyundai, majd 2015-ben a Lada, 2016-ben a Kamaz forgalmazás. Tavaly újranyitotta Renault-szalonját a Duna Autó, immár a Dacia kínálatával együtt, idén pedig az ország első Cupra szalonja nyílt a Duna Autónál, valamint a Volkswagen haszonjárművek szervize a Haszongépjármű Centrumban.
Ez a növekedés azt is magával hozta, hogy a kezdeti, 12,5 százalékosról a helyi szabályzás által engedélyezett maximális beépíthetőségig minden egyes négyzetmétert kihasználtak a valahai volántelepen, s így mára 18 autómárkát képvisel a Duna Autó, de ha külön nézzük az egyes márkák haszonjárműves üzletágait, akkor 21 brand említhető, a Das WeltAuto használtautó üzletág és a Haszongépjármű Centrum mellett. Mindez azt is magával hozta, hogy tárolási kapacitását (készletes autóit) ma már egy külső, budakalászi helyszínre telepítette a Duna Autó, ott még terjeszkedési lehetősége is bőven van, a 70 ezer négyzetméteres területből egyelőre 20 ezret használ csupán ki. Ami a jövőt illeti, Ormos úr és csapata bizakodó. Egyrészt a cég vezetése kapcsán, ugyanis ő már egyre inkább háttérbe vonul, s a céget leginkább az az igazgatótanács vezeti - tagjai között fiával, amelyre hamarosan teljes mértékben rá kívánja bízni az irányítást. Mint mondja, jó úton haladnak. Bizakodó a piaccal szemben is, hiszen idén több mint 6000 autót fognak értékesíteni, így a teljes autópiac mintegy 3 százalékát tudhatják majd magukénak. Ha csak azon márkákat nézzük, amelyekből ők is forgalmaznak (ez amúgy a piac felét jelenti), akkor 6 százalékos piacrészük adódik. Ráadásul úgy, hogy számos márkánál (például Honda, Lada, Mitsubishi, Nissan) 10 százalék fölötti piacrészük van. Ormos úr ezekre is büszke, de legalább ennyire a céges kultúrájukra, aminek része a saját étterem és az is, hogy van kellemes, árnyas zöld terület az Autóváros közepén. Kollégái szerint sokáig Ormos úr autója is a céges kultúra része volt: a három évtized alatt egy-egy Mitsubishi Galantot használt 12-15 éven át, megfelelő karbantartással, amíg a karosszéria bírta. Sokáig hű volt ahhoz a márkához, amivel kezdte az autókereskedést, ma persze már sűrűbben váltogat a mind több forgalmazott márka modelljei között, de megjegyzi, olyan kedvence már nincs, mint amennyire az általa is használt Galantokat, pláne a csak csodált Sigmákat és a Pajerókat szerette.
A vevők kapcsán viszont vannak kiemelt fontosságúak. „Erős a lokálpatriotizmusunk, a legfontosabbak számunkra azok a helyi, óbudai, budai, Pest megyei vevők, akik akár már három évtizede megbíznak bennünk. Ugyanakkor azzal, hogy egy telephelyen belül 18 márka kínálatát tudjuk bemutatni, akár távolabbról érkező magán- és céges vásárlók számára is érdekesek lehetünk, őket is szeretettel várjuk. Tudunk segíteni a villanyautók, illetve a nagycsaládos, 7-9 üléses modellek szerzési támogatása kapcsán, ahogyan szeptember 30-ig a Magyar Falu Program keretében meghirdetett falugondnoki buszok kapcsán is. Aki pedig e héten látogat el hozzánk, akár 25 százalékos kedvezménnyel adott modelleket is találhat, szülinapi hetünket pedig szombati családi napunk koronázza meg.” - fejti ki Ormos István. A családi nap ráadásul nem csak akkor érdekes, ha épp autót kívánunk venni, látható lesz a Swift Cup Europe-ban mérkőző Lengyel Ádám versenyautója és egy félbevágott Nissan Leaf villanyautó is, de a felnőtteket természetesen tesztvezetések, a gyerekeket különféle programok is várják. Meg persze nyeremények, ahogyan a Duna Autó ügyfeleit (legyen szó szervizelésről vagy autóvásárlásról) az egész jubileumi évben. Most viszont talán a legtöbb eséllyel juthatunk szervizkuponhoz, élményautózáshoz (Lengyel Ádámmal), autóvásárláshoz pedig akár 1 millió forintos kedvezményhez is. Igaz, a Duna Autó kedvezményei között azért máskor is akadnak bónuszok bőséggel.