Ami a BMW-nek az M, avagy a Mercedesnek az AMG, az a Volvónak a Polestar
Manapság egy magára valamit adó prémiummárka már nem élhet meg házi tuningcég nélkül. Nyilván tudja ezt a Volvo is, ezért vásárolta meg tavaly az 1996-ban alapított Polestar teljesítmény-optimalizáló részleget. Húsz éve eredetileg Volvo versenyautókkal rajthoz álló csapatként debütált a Polestar, majd 2009-től kezdett tuningműhelyként is tevékenykedni. 2014-ben már a Volvóval együttműködve jelent meg első nagy teljesítményű modelljük az S60/V60 típuscsalád alapjain. A márkánál nyilván elégedettek voltak az eredménnyel, hiszen tavaly az új erőforrásokkal debütált
XC90 is megjelent a Polestar szakembereinek kezei közül kikerült változatban.
Idén már a Volvo versenyzői is igyekeznek borsot törni Michelisz Norbi orra alá a WTCC versenysorozatban
A Volvo a közelmúltban bejelentette, hogy az XC90 után az új S90 és V90 is megkapja a Polestar tuningcsomagját. Először a D5 dízelmotor válik erősebbé, ám messze többről van itt szó egyszerű chiptuningnál. Hiszen a Polestar mesterei a versenysportból ellesett megoldásokkal a teljes hajtásláncot finomhangolják. A teljesítmény növelésén túl tehát optimalizálják a gázreakciót, valamint a váltó is gyorsabb kapcsolásúnak ígérkezik. Konkrét adatokat, a teljesítménynövelés mértékét, a Polestar modellek menetteljesítményeit, illetve a piacra kerülés időpontját nem árulták el. Az azonban tudható, hogy az utólagos tuningolással foglalkozó cégek munkáival ellentétben a Polestar Volvókra természetesen ugyanúgy érvényes a gyári garancia, mint a többi, gyengébb polgári modellre.
A V90 karosszériáján is egészen biztosan jól mutat majd a Polestar-védjegy pestibusz-kék árnyalat. Az ígéretek szerint októberre a T6 modellek is elkészülnek Polestar kivitelben
Prémium, ja. 🙂
„a Polestar-védjegy pestibusz-kék árnyalat”
Végül is Volvók azok is nem?
Problem? 🙂