Polaris Slingshot: hát ez meg mi?
Új élményautó olcsón? Úgy tűnik, van ilyen
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egész olcsó élményautóval rukkolt elő a leginkább talán quadjairól híres Polaris. A Slingshotnak mondjuk se négy kereke, se teteje nincs.
KTM X-Bow, Ariel Atom? Ugyan már, azoknak négy kerekük van. A nem túl praktikus, ellenben igen izgalmas Polaris Slingshot hárommal lő (slinghot=csúzli, parittya)
Húszezer dollár, 4,6 millió forint. Ennyibe kerül alapból a szeptembertől forgalmazott Slingshot, a Polaris első "autója". Kereke csak három, ülése kettő, ajtaja, ablaka, teteje semmi, szélvédője is csak a feláras SL kivitelnek van. Szinte a padlón ülsz - a 3,8 méter hosszú és bitang 1,96 méter széles csúzli hasmagassága 12,7 cm.
A motor 2.4-es, 4 hengeres, GM-féle Ecotec szívó benzines 173 lóerővel 6200-as fordulaton, a nyomaték 225 Nm 4700-nál. Üres tömeg 755-771 kg, acél csőváz, üvegszálas műanyag karosszéria, ABS, ESP, 5 fokozatú manuális váltó, hajtás hátul szénszál-erősítésű szíjjal. Az első felfüggesztés kettős keresztlengőkaros. Az egyke hátsó kerék (255/35 R20-as spéci Kenda gumival) alu lengővillás
A vízálló ülések hárompontos biztonsági övesek, védőruha viselése ajánlott, de nem kötelező, a bukósisaké igen. Motoros jogsi is kell. Légzsák nincs. Olyan extrákból lehet még válogatni, mint zárható kesztyűtartó, vízálló hifi, USB, Bluetooth, tolatókamera.
Elég brutál. Tetszik az eleje is. A hátulja nem. Kéne oda még egy kerék…