Polákmérgezés: Polonez Analog, a lengyel szörny
Lengyel hétvége: Polonez Analog pickup
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A kilencvenes évekbeli jövőkeresés termékeként terepjárós pickup is készült az FSO-nál. Ez az Analog, 4x4-es megjelenése ellenére hátsókerékhajtású.
Noha a Polonez közel negyedévszázadon keresztül, kisebb nagyobb frissítésekkel, de azonos alapokon készült, a lengyelek igen sokat kihoztak belőle. Az ötajtós mellett háromajtós lejtőshátú, kupé, kombi, különféle platós és dobozos haszonjármű verziók és még terepjárós megjelenésű pickup is készült.
Minden bizonnyal ez utóbbi a legritkább, ugyanis a kilencvenes évek derekán, 1994-95 között mindössze 7 darabbal látott napvilágot. Zömük 1,6-os benzinmotorral, de az általunk is látott fehér példány a PSA 70 lóerős dízelével. Noha megjelenésével a Polonez Analog kifejezetten terepjárós, hajtásláncával nem mindenképp az. Állítólag volt olyan verzió, melyben a Lada Samara fronthajtását Suzukiból átemelt központi differenciálművel csatlakoztatták a Polonez hátsókerékhajtásához, ám az általunk látott példány mindössze hátsó kerekeit hajtja.
Az erőteljesen sufnituningos, például a kerékdobok alól kikandikálóan széles abroncsokkal szerelt emelt hasmagasságú platós futásáról csak tulajdonosa szavaival tudunk beszámolni: „Sokkal komfortosabb, mint a hagyományos Polonez, ám a 70 lóerős dízelmotor érezhetően gyenge hozzá. Fogyasztása viszont magas építése ellenére is elviselhető, éppen 10 l/100 km alatti.”
Mindezek persze aligha vonnak le az Analog értékéből, egy bő 15 évesen is működőképes koncepcióautó mindig is érdekes ritkaságnak fog számítani.