A külsejében nincs változás, 405 lóerő lehet elegendő lenne a Renault Megane RS ellen (Forrás: motor1.com)
Az utcai élményautó egyik átalakított verziója akár gyárinak is tűnhet, jelen esetben a munka a lemezek alatt folyt. Lóerők tekintetében szép kis ménes gyűlt össze, ugyanis a gyári 320 lóerő helyett 405 lóerőt produkál a 2 literes turbómotor, ez az erőtöbblet akár a
Nürburgringen is jól jöhetne. A nagyobb teljesítmény érdekében módosítottak a gyújtásrendszeren és a töltőlevegő hűtőn is, de teljesen új kipufogórendszer is szükséges volt a közel 100 lóerős növekedés eléréséhez. A komolyabb teljesítmény miatt nagyobb fékek, módosított rugók és állítható stabilizátor rúd is került a Civic alá, továbbá 19 colos könnyített felnik járulnak hozzá a jobb menetteljesítményhez.
Ilyen körítés is jól áll a Type R-nek, 10 centis emeléssel segítik a buckás talaj legyőzésében (Forrás: motor1.com)
A másik verzió jobban elrugaszkodott a gyári kinézettől, a tervezők tereprali köntösbe öltöztették a Type R-t. A terepes Civicet kicsit több mint 10 centivel emelték meg, illetve 205/55 méretű terepgumikat is kapott a jobb tapadás érdekében. A nagyobb kerekek miatt komolyabb szélesítésre is szükség volt, viszont olyan elemek tűntek el róla, mint a küszöbborítás vagy a tanksapka fedél, de a tervezők állítása szerint ez még nem a teljesen elkészült változat. A kompakt modellben két pótkeréknek is találtak helyet, a hátsó szélvédőt elhagyva pont befér a csomagtartóba a két méretes kerék, a hátsó légterelő pedig remek támaszt nyújt a pótkerekeknek. Ennél a verziónál nincs hír a teljesítményről, így elképzelhető, hogy maradt a gyári 320 lóerő a sárdagasztáshoz.
Itt látszik, hogy még nincs teljesen kész (Forrás: motor1.com)
A hírek szerint ez a két verzió egyedi marad, nem készül belőle kisebb-nagyobb sorozat. Bár az elképzelhető, hogy bizonyos összegért beadnák a derekukat és hajlandóak lennének egy-egy átalakításra, biztosan lenne erre a két modellre kereslet.
Találtak helyet a két pótkeréknek is, itt új értelmet nyer a hátsó légterelő (Forrás: motor1.com)