Plusz egy ülőhely és bajnok fogyasztás a konnektoros Priusnál
WLTP norma szerint is rekord alacsony fogyasztású a megújult Toyota Prius PHEV
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A 2019-es modellévre megújult a Toyota Prius hazánkban is kapható konnektoros hibrid változata. A PHEV modell praktikusabb lett, mint eddig, ráadásul már most teljesíti a fél év múlva hatályba lépő károsanyag-kibocsátási előírásokat.
Miként arról már beszámoltunk, minimális frissítést és összkerékhajtást is kapott nemrégiben a Toyota Prius. A módosítások a konnektorról tölthető Plug-in Hybrid Vehicle (PHEV) változatot sem kerülték el, sőt, az talán még többet változott, hiszen utastere négy- helyett ötüléses lett. Változatlan azonban a hajtáslánc. A 98 lóerős benzinmotorral és 53 lóerős villanymotorral felszerelt, 122 lóerős rendszerteljesítményű modell a valósághoz jobban igazodó WLTP mérések szerint száz kilométeren mindössze 1,2 liter üzemanyagot, valamint 10,0 kWh elektromos energiát fogyaszt, ami 28 g/km CO2-kibocsátásnak felel meg. (NEDC norma szerint kereken 1 liter volt a vegyes fogyasztási érték.) A modell 8,8 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátora egy teljes feltöltéssel akár 55 kilométeren át képes hajtani az autót, városi használatban így helyi emisszió nélküli mobilitást ad. Az e-hatótáv adat az opciós napelemes tetős verzióra vonatkozik, meg kell jegyezni továbbá, hogy korábbi tesztünk szerint ennél jobb érték is kihozható belőle. A Prius PHEV ráadásul már most - anélkül, hogy módosítani kellett volna hajtásláncán - teljesíti az idén szeptember elsejétől érvényes, a párolgó emissziókat minden eddiginél szigorúbban vizsgáló Euro 6d-Temp EVAP-ISC normát, ami azt is nézi, hogy a jármű hosszú távú használata mellett romlik-e a hajtáslánc károsanyag-kibocsátása.
A megújult Prius Plug-in Hybrid változatlan áron, 12,6 millió forinttól rendelhető. Mint minden piacon, alapfelszereltsége nálunk is tartalmazza a teljes körű Toyota Safety Sense biztonsági csomagot (ütközés előtti rendszer gyalogosészleléssel, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, jelzőtábla-felismerő rendszer, automata távolsági fényszóró, adaptív tempomat, holttérfigyelő, keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer, fáradtságra figyelmeztetés), a legújabb generációs Touch & Go multimédiás rendszert, mátrix LED fényszórókat, tolatókamerát, intelligens kulcs nélküli nyitási és indítási rendszert, valamint ülésfoglaltság-érzékelő funkcióval felszerelt, kétzónás klímaberendezést is. A feláras funkciók között JBL prémium audiorendszer, parkolóautomatika, head-up kijelző és 360 fokos panoráma kamerarendszer szerepel. Az utastér újdonságai a kormánykeréken és az irányváltó karon alkalmazott zongoralakk betétek, valamint egy új szövet üléskárpit is említhető. Az eddigi gránátalma-piros árnyalatot kárminvörös metálfényezés váltja fel, illetve új a palettán az éjfekete mica metálfényezés, a szürke és kék metálszínek maradtak természetesen.