Teli akkumulátorral már most is 2,8 literes átlagfogyasztást ígér a Mercedes-Benz S 500 e
Hamarosan esedékes a Mercedes-Benz zászlóshajójának megújulása, és ennek során a hibridek, no meg az itthon zöld rendszámra jogosult plug-in hibrid 500 e is jelentősen fejlődik. Sőt, megjelenik egy olyan modell, amit a Mercedes ugyan egyelőre nem nevez hibridnek, más gyártóknál azonban már az ilyen
integrált indítógenerátoros változatok is kiérdemlik e minősítést. Hiszen például elinduláskor valóban villanymotorként segít be a hajtásba a hagyományos generátort és indítómotort helyettesítő indítógenerátor. Ez pedig természetesen elsősorban a sok elindulással járó városi forgalomban érezteti kedvező hatását az üzemanyag-fogyasztásban. További előnye, hogy a benzinmotort még inkább kíméletesen, szinte észrevétlenül képes beindítani, így a benzinmotor szinte azonnal le is áll, ha a vezető nem nyomja a gázpedált. Az integrált indítógenerátor alkalmazásának következménye, hogy működéséhez 48 voltos elektromos rendszer szükséges. Ezzel pedig a jármű egyéb elektromos készülékei is könnyebben üzemeltethetők, valamint a vezetőasszisztensek és az infokommunikációs rendszerek fejlődése is lehetővé válik.
Ahogyan az várható volt, a környezetvédelem fokozása érdekében a mai dízelekhez hasonlóan benzinmotorjainál is bevezeti a részecskeszűrőt a Mercedes, elsőként az S 500-ban
A plug-in hibrid, azaz külső konnektorról is tölthető S 500 e legnagyobb újdonsága a töltőkábel elhagyása. Bár nyilván azzal is tölthető majd az autó, mint korábban, ám például otthon a garázsban nem kell bajlódni ilyesmivel. A vezeték nélküli töltőrendszer jóvoltából ugyanis elég a padlóba telepített lap fölé parkolni, amit az autó aljába épített egység érzékel, és legfeljebb 3,6 kWh kapacitással automatikusan elindul az akkumulátor töltése. Emellett nagyobb, 8,7 kW helyett 13,3 kilowattórás akkumulátort kap az S 500 e, így bő 50 kilométerre nő a tisztán elektromos hajtással megtehető távolság. Ugyancsak újdonság, hogy 2018-tól a Mercedes valamennyi plug-in modelljének akkumulátora CCS rendszerű töltővel is táplálható, az arra alkalmas gyorstöltő-pontokon akár 150 kWh kapacitással, sőt a rendszer az óránkénti 350 kW teljesítmény fogadására is képes.
Nem véletlen a Mercedes töltőrendszer-fejlesztése, tudva, hogy a német kormány 300 millió eurót, azaz bő 94 milliárd forintnyi összeget áldoz az ország gyorstöltő-hálózatának kiépítésére