Plug-in hibridként is érkezik az új Countryman

Bemutatkozott a Mini frissített „vidéki embere”

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Második generációjába lép a Countryman. A Clubman motorpalettájával, plug-in hibrid opcióval és egy sor kiegészítővel érkezik.

Hat hosszú év után második generációjába lép a Mini crossovere, ami nagyobb, terepjárósabb lett, mint az előző generáció, ráadásul plug-in hibrid változatot is hoz. Világpremierjét a Los Angeles Auto Show-n tartják, de már hetekkel az autószalon előtt láthatjuk teljes pompájában. Ahogy a Clubman hátsó lámpáinál is ellőtték, most a Countryman orrán fordították el a LED-es fényszórókat, a hűtőrács pedig még inkább lekonyul kétoldalt. Szokni kell a látványt, de legalább az osztott szekrényajtókat nem örökölte a mára legnagyobb Mininek számító Clubmantől. Ellenben van mini-diffúzor és minden oldalon műanyagborítás, s a hátsó lökhárító enyhe zongoralakk díszítést is kaphat.

Nőtt is a 2017-es Countryman, 20 centivel hosszabb, 3 centivel szélesebb, tengelytávja 7,5 centivel nyúlt, ezzel pedig közel áll az Audi Q3 kompakt SUV méretéhez is. A Mini szerint tágasabb lett a beltér, 5 teljes értékű üléssel és az új Mini modellekből ismert kiegészítőkkel. Ilyen a középen elhelyezett kör-alakú érintőképernyő vagy a repülőgépes kapcsolók. Különleges rendszere a Mini Country Timer, ami épített útról letérve, azonnal felméri az előtte álló terep típusát és nehézségi fokát, amelyet a központi kijelzőn keresztül, színes grafikák képében tudat a vezetővel. A csomagtartó kerek 100 literrel nőtt, ami így már 450 literes, 40:20:40 arányú üléshajtással 1309 liter. A csomagtérajtó elektromosan, gombbal zárható és egyedi kiegészítője lesz az úgynevezett „Picnic Bench”, azaz a piknikpad, ami egy csomagtérből kihajtható, párnázott ülőhely, egy alsó védővel, hogy ne a koszos lökhárítóhoz érjen hozzá a lábunk. Egyes verzióknál az alapfelszereltség részét fogja képezni a műholdas navigáció, a 17 colos felni, a tolatóradar, a ráfutásra figyelmeztető rendszer és a Bluetooth-kihangosító is.

A legnagyobb hír, hogy a brit márka életében először plug-in hibrid változat is elérhető lesz. Mindezt a BMW UKL2 platformjának köszönheti. Neve Mini Cooper S E Countryman ALL4 lesz, és a BMW 225xe rendszerét kapja: 1,5 literes háromhengeres, természetesen turbós benzines, párosítva egy elektromos motorral. Míg előbbi 134 lóerőt tud, és az első kerekeket hajtja egy hatfokozatú automatán keresztül, addig utóbbi 87 lóerős és a hátsó kerekekre hat. Összteljesítményük 221 lóerő és 385 Nm, tisztán elektromos üzemben 125 km/h a csúcssebesség és 40 km a hatótáv. A Mini 2,1 liter/100 km vegyes fogyasztási értéket ígér, CO2 kibocsátásra pedig 49 g/km-t. A lítiumion akkumulátor a 3,6 kW teljesítményű fali töltőn keresztül 2 óra 15 perc alatt teljesen feltölthető, a folyamat azonban hagyományos háztartási aljzatról sem tart tovább 3 óra 15 percnél.
Hirdetés

Természetesen lesznek hagyományos motorok is, 2 benzines és két dízel. Az alapbenzines 3 hengeres, a többi erőforrás 4 hengeres és 2,0 literes. Konkrétan a Clubman motorpalettáját kapja meg, ám itt minden erőforrás párosítható a Mini ALL4 összkerékhajtásával.
Mini Countryman, 2017 - motorpaletta
Cooper Countryman Cooper S Countryman Cooper D Countryman Cooper SD Countryman
Emissziós norma Euro 6
Hengerűrtartalom [cm3] 1499 1998 1995
Hengerek/szelepek száma 3/12 4/16
Teljesítmény [LE] 136 192 150 190
Nyomaték [Nm] 220 280 330 400
Váltófajta/-fokozat kézi/6 (automata/6) kézi/6 (automata/8)

A vadított John Cooper Works változat, a Clubman JCW, 228 lóerős, 2,0 literes turbósával is megérkezik már jövőre, többi változatával már márciusban kezdheti eladásait az új Countryman, amit nyáron követ a konnektoros változat.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?