Platós Lada Samara Amerikából? Mutatunk egyet!

A Bohse Safari hiába csak egy módosított Samara, egészen szép pénzt ér a tengerentúlon

Rengeteg néven, megannyi változatban készült az ős-Ladát leváltó típus, a fronthajtású modellben még egy német karosszériaépítő is meglátta a lehetőséget.

Közel három évtizeden át ontotta magából az orosz ipar a Samarát, ami hozzánk főként három- és ötajtós változatban érkezett, a négyajtós már egészen ritkának számított. Ennél készültek még ínyencebb változatok is, a Tarzan SUV és a Natasha kabriót kevés földi halandó látott, ahogy a Bohse Safari is egy ritka kincs. A német karosszériaépítőnél az autó elejét érintetlenül hagyták, az izgalom hátul kezdődik. A B-oszlop után eltávolították a karosszériát, a hátul ülőket a sérüléstől egy bukókeret, az esőtől egy apró vászontető védi, így felépítését tekintve landaulet vált a Ladából. Az ülések mögé egy sekély plató került, de alatta ott lapul a rendes csomagtartó. A szóban forgó példány érdekessége, hogy az Egyesült Államokban keresi új gazdáját, ahol köztudottan nem hemzsegnek a Ladák. A leírás szerint különlegessége miatt érdemes lecsapni erre az autóra, amit a német mérnöki tudás is átitat. Ebben van némi igazság, az átépítést Németországban végezték, a Samara tervezésekor pedig a Porsche is segédkezett, amit nem voltak restek a motorra is ráírni. A mindössze 10 500 kilométert futott német-orosz koprodukció ára 29 ezer dollár, azaz kicsivel több mint 10 millió forint, ami egy Samaráért sok, de egy ritka kabrióért már kevésbé.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre