Mielőtt bárki jogosan reklamálna, gyorsan tisztázzuk, hogy nem a jelenlegi XJ alumínium karosszériáját válták fel platinával - arra azért mi is befizetnénk -, hanem a Platinum Concept tanulmányautóból fejleszthetik ki a Jaguar legtekintélyesebb, egyben legsportosabb presztízs limuzinját, az XJR-t. Amióta a Ford túladott a patinás brit gyáron, az új tulajdonos, az indiai TATA mindent megtesz az immáron 75 éves hagyományra visszatekintő Jaguar megmentéséért. Az erőfeszítéseket egyelőre siker koronázza, a Ford lassan már
nem győzi a szerződésben vállalt feltétel szerint a motorokat szállítani, és egyre több hír röppen fel a modellpaletta szélesítésével, illetve átalakításával kapcsolatban is. Az
XJ75 Platinum Concept sorozatgyártását ugyan nem tervezik, de a kaliforniai Pebble Beach-en bemutatott, matt felületű gyöngyház fehérre festett, és számos részletében megbolondított autónak minden bizonnyal nagyobb szerepet szántak annál, hogy szimplán a márka 75. születésnapjának állítson emléket. Nem titok, hogy az XJ-sorozat piramisának tetejére az XJR-t tervezik ültetni, és ennek a kivételes változatnak lehet az XJ75 a szülőatyja.
Az LWB, azaz hosszabb tengelytávú modellnek meglehetősen sportos külsőt kölcsönöznek az új, aerodinamikailag tökéletesített karosszériaelemek, és erre a sportosságra játszanak rá a krómozás helyett selymes feketére fényezet dekorációk, mint a hűtőmaszk és az ablakkeret. A 22 colos felni valódi gyöngyszem: a tíz küllő ugyancsak feketében pompázik – az összhatás tökéletes! A gépházban 5.0 literes, kompresszoros V8-as motor dohog, és meglepetésre a mérnökök úgy vélték, a tanulmány mozgatásához bőven megteszi a gyengébbik, 470 lóerős változat is. Talán ezzel is próbáltak utalni arra, hogy a leendő XJR számára tartogatják az 510 lovas konfigurációt? Az utastérben - igazi Jaguarhoz illően - mindenhol a legfinomabb, legjobb minőségű anyagokkal találkozni, ami döntően kifogástalan minőségű, ún. Jet Softgrain bőrt, valamint fáradságos, aprólékos kézimunkával létrehozott faburkolatot jelent. Ebből az osztályon felül felszerelésből is kitűnik azonban a brit
Bremont órás manufaktúra terméke, a középkonzolba illesztett időmérő.