Plasztikázott versenyautó – Audi R8 LMS
Frissítette a GT3 versenyekre szánt R8 modellt az Audi
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hamarosan érkezik a ráncfelvarráson átesett Audi R8, amelynek változásairól talán a frissített LMS modell árulkodhat.
Felfrissült az R8 versenyváltozata
Jó lóra tett az Audi, amikor megalkotta az R8-ból a GT versenyekre szánt változatot. Az ügyfélcsapatok mondhatni veszik, mint a cukrot, ami nem véletlen, hiszen a négykarikás versenygép igazán ütőképes masina. Ugyanakkor a versenysportban sem kíméli az idő vasfoga az autókat, aki nem szeretne lemaradni, folyamatos fejlesztésre kényszerül. Az Audi mérnökei sem veszik félvállról a csapatok igényeit, ezért számos területen fejlesztettek a GT3-as R8-ason.
Népszerű modell az R8 LMS a GT-versenysorozatokban
Javítottak a légellenállásán az új első és hátsó lökhárítók újratervezésével, illetve az új légterelő-elemek kialakításával. Emellett a hűtést is optimalizálták, feltűnők az új légbeömlők az autó orrán, amelyek valószínűleg a frissített utcai változaton is feltűnnek. A versenyautónál azonban hatványozottabban fontos a megfelelő hűtés, hiszen a hosszútávú versenyeken extrém terhelésnek teszik ki az erőforrást.
25 kilogrammot ledobott magáról a friss R8 LMS
Szintén a megbízhatóság jegyében apró módosítást eszközöltek a sebességváltón is, ám magához a V10-es, 5,2 literes, 585 lóerős motorhoz nem nyúltak. Ez azoknak az ügyfélcsapatoknak kedvezhet, akik nem szándékoznak teljesen új autót vásárolni, ugyanis a többi módosítást képesek a mérnökök átültetni a már versenyeztetett gépekre is. Ez a frissítés 28 ezer euróba kerül (körülbelül 9 millió forint), míg az új versenyautó ára 398 ezer euró, tehát körülbelül 130 millió forint.
Többek között az FIA GT World Cup, ADAC GT Masters, Blancpain GT Series, és az IMSA WeatherTech SportsCar Championship sorozatokban látható az R8 LMS