1886-os Opel velocipéd és 1935-ös versenykerékpár, az aktuális, már akár wifit is adó Zafira Tourerrel és annak Flex Fix bringatartójával
1885-ben még csak újmódi játékszernek tekintette a varrógépeket gyártó Adam Opel a Párizsban látott, hatalmas első kerekű velocipédet. Aztán éppen a velocipédek franciaországi népszerűségén felbuzdulva változtatta meg véleményét. Olyannyira, hogy 1886-ban, tehát éppen 130 éve Adam Opel el is kezdte saját kétkerekűinek gyártását. Egy évvel később már háromkerekű és a velocipédeknél sokkal egyszerűbben használható, biztonsági kerékpárnak nevezett - elöl és hátul egyforma kerékméretű - biciklik gyártásával bővítették a palettát.
Opel-fivérek egyetlen kerékpáron, 1895-ben
A kerékpározás az egész Opel családot megmozgatta, Karl Opel a kerékpárversenyzésbe is belekóstolt. Sőt, mások is, így egyre többen nyertek versenyeket Opel kerékpárral. 51 év és 2,6 millió kétkerekű legyártása után, 1937-ben az Opel mégis eladta kerékpárgyártó részlegét az NSU-nak. 75 évvel ezután, a 2012-es Genfi Autószalonon aztán az Opel bemutatta a RAD e elnevezésű elektromos kerékpártanulmányát.