Piros betűs ünnep – Toyota Supra
Egyenesen a lista élére – Toyota GR Supra teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Komolyan azon problémázunk, hogy az új Supra nem teljesen Toyota?! Ránézésre megmondjuk, hogy ez akkor most nekünk nem jó? Vezetni kell, megérezni, meghallani, amikor azt mondja: De, ez nekünk most rohadt jó!
Ausztriában készül, BMW alkatrészekből, de Toyota hangolással, ami mindent megváltoztatott
Szerintem higgyük el neki, hogy jó ötlet volt a BMW-vel közösködni az új Supra megépítésénél.
Sok a felirat? Lehet, de legalább létezik egy sorhatos sportkupé, amit Suprának hívnak, és messze nem szentségtörés
Jó, ezek furcsa megoldások, kíváncsi lennék, milyen nélkülük
Tökéletesen domborodik a hátsó kerékív, öröm ezt látni a tükörben, a Gazoo Racing emblémája szolidan jelenik meg
Tökéletes a sziluett, a hosszú orr és a hátratolt kabin 50-50%-os súlyelosztást rejt
A letisztult, elegáns, szexi vonások viszont ma nem elegek ahhoz, hogy el lehessen adni egy sportautót, versenyautót akarnak a potenciális vásárlók, megkapják hát.
Ennek ellenére ott vannak azok a kedves részletek, mint a lámpák körvonala, vagy a hátsó sárvédők hatalmas domborulatai, amik megidézik az elődöt. Látványos, a piros fényezés még rátesz egy lapáttal, de egy forintot nem fizetnék érte, az alapszín ugyanis a sárga, ami a legjobban áll neki. Ledes fényszórók elöl és hátul, ledes tolatólámpa és ködzárófény a diffúzor közepén és két ordenáré kidörgő az autó hátulján, szigorúan egy csinos kacsafarok alatt csoportosítva. Látni kell élőben, ne bízzunk a fotókban, így nem hozza ki az összes érzelmet, amit élőben tud.Sorhat, turbó, papíron 340 lóerő és 500 Nm, az életben pedig egy lobbanékony, gyors reakciójú, gyönyörű hangú motor
Az előző generációs iDrive menürendszer is mérföldekre van attól gyorsaságban, használhatóságban és kezelőfelületben, mint a Toyota, vagy bármelyik Lexus multimédiája.
Egyedi a váltókapcsoló és a kormány, leszámítva a küllők gombjait. Szintén egyedi kivitelezésű a digitális műszeregység is, egy hatalmas fordulatszámmérő köré épül az egész. Van head-up display, ami nagyon hasznos és jól használható, szintén német termék. Átkeresztelték a menetstabilizálót DSC-ről VSC-re és Supra grafikákat rajzoltak a monitorokhoz, ami éppen elég hozzáigazítás, ennél több nem is kell.Még így is szebb az összhang, mint a legtöbb Toyotában, minden kapcsoló ismerős, a kormány fogása kiváló
Ismerős részletek, egyben könnyen és jól, logikusan használhatóak
Furcsa a középkonzol gombkiosztása, oda kell nézni, hogy kikapcsoljuk a menetstabilizálót (VSC), vagy a biztonsági rendszereket
Jól tartanak, alacsonyra építettek a sportüléseket, szűknek tűnik, de inkább pont jónak mondanám az utasteret
Nincs hanggenerátor!
Mégiscsak meg lehet oldani ezt a szegmenst ilyen ócska trükkök nélkül is, bízom benne, hogy a BMW is leszokik róla hamarosan, mert a Z4-nek sincs a Supránál rosszabb hangja. Egyedi a kipufogórendszer, valamivel ércesebben is szól, de főleg a visszadurrogások hangzanak másként. Máshogy hangolták a motort is, aminek fordulaton is fantasztikus hangja van és a gyér motortérburkolatok miatt ezt mi hallhatjuk is odabent, pont annyit, amennyi kell. Érdekesség, hogy Amerikában és a brit piacon papíron erősebb a Z4, padon mérve viszont a Supra ad le többet és rendre gyorsabb is nála a próbákon. Még ma is ügyeskednek a japánok, ahol tudnak, a '90-es évek gentlmen's agreement-je kicsit visszaköszön, a Supra motorja hangyányit élénkebbnek is tűnik. Simán lehet, hogy placebo, de fickósabbnak érzem, pláne azt, amikor keresztbe szeretnék menni. Mintha hamarabb zárna össze a sperr difi, élesebb lenne a gázreakció és az egésszel természetesebb az, hogy kilövünk egy zöld lámpára, vagy elrugjuk egy széles kanyarban. 340 lóerő és 500 Nm nem a világ, de már elégnek mondható, ugyanakkor akik értenek is hozzá azt mondják, hasonló potenciál van benne, mint a 2JZ-benEgészen más karakterek, a Z4 több luxust ad, a Supra kicsit hegyesebb vezethetőséget
Lehet vele, azt amit akarsz. Olyan, mint egy MX-5, csak ahol az elfogy, ott a Supra még éppen csak begyújtja a második rakétáját.
Ügyesen, azonnal érezhetően teszi a fenekét, amit az éles kormányzással könnyedén tudunk korrigálni. Fergeteges az összhangja, nincs meglepetés, úgy történik, ahogy elképzeljük, egy pillanatig nem érezni soknak, pláne nem kevésnek. Nagyon kezes, lehet, hogy csak a jobb fogású kormány miatt, de többet érezni a volánon, folyamatosan kommunikál, elmondja, mikor tapad az eleje és a futóműgeometria miatt megcsúszáskor is azonnal fordul az ellenkező irányba. Ügyes a futómű is, se nem kemény, se nem puhány, de mindkettő felé lehet tologatni a Sport, vagy Normal menetmódokkal, hétköznap kényelmes közlekedős, de ha kell, tökéletesen támaszt és nem üt. Elbírna jóféle Michelineket, de a Pirellik legalább tovább kenődnek, kérdés, mi a cél, a sebesség, vagy a mókázás.Ledesek a fényszórók, a ködzáró és a tolatólámpa megoldása megmosolyogtató
Zseniálisan szép hangú, kiváló vezetési élményt adó igazi sportautó
Egy őszinte, a maga módján egyszerű és mindenképp túlnyomórészt a vezethetőségre optimalizált autó a Supra.
A keménytető miatt extrán merevnek érződik, csavarodásról szó sem lehet. Extrázni nem kell, mert 20,8 millióért benne van minden, még jó, a JBL hifiről mindenkit lebeszélnék, de benne van az is, ahogy a HUD és a bőrülések, továbbá navigáció, távolságtartó tempomat, vészfékasszisztens, sávtartó, tolatóradar és kamera, valamint még egy rakás apróság. Mindez nem is lényeg, luxusautó nem lesz belőle, csak egy kellemesen felszerelt sportautó, amiben modern, ismert módon és jól működő extrákat kapunk. A lényeg itt az, hogy a Supra olyan sportautóként éledt újjá, ami a hagyományos értékek szerinti vezetési élvezetet szolgálja, nem a negyedmérföldes gyorsulgatások másodperceinek faragását. Ott fog hagyni a lámpánál egy Mercedes-AMG A 45, engem is otthagyott, de fele annyira sem fog élvezni egyetlen kanyart sem, aki abban ül, mint aki a Suprában. Méltó-e az elődökhöz? Naná! Nem szálltak el vele, semmi szükségük nem volt arra, hogy a GT-R-rel konkuráljanak. Nekünk csináltak autót, akik szeretnek vezetni. Azt hiszem, ezért hálával tartozunk.Van nála gyorsabb, de élménydúsabb aligha. A Supra most úgy jó, ahogyan mi szeretjük!
Jó a cikk én is vezettem az autót és zseniális, elfogadom miért ezt az utat választotta a Toyota csak a nevet szúrták el. A Supra név tényleg akkora legenda, hogy ha a Celica nevet adják neki nem lenne ekkora zúgolódás biztos vagyok benne.
a celicának semmi köze ehhez a vonalhoz. ez supra, olcsó erős 2 üléses, régen is az volt, most is az lett, ez pont jó suprának, az orra maradhatott volna olyan, mint a ft1 koncepcióé de a többi része rendben van.
azt meg nem értem, h az utsó suprában lévő 2jz meg részben yamaha fejlesztés, szóval, nem mindegy, hogy bmw vagy sem, egyik sem volt 100%-ban toyota.
Olcsónak egyáltalán nem nevezném, viszont reális az ára.
A Toyota évek óta főleg szívó kihegyezett motorokat fejlesztett együtt a Yamahával, így egyáltalán nem mindegy, hogy „házon belül” vagy egy abszolút külsős céggel közösködve fejleszt egy új típust. Főleg úgy, hogy a motort és a komplett hajtásláncot egy az egyben átveszi.
Az kétségtelen tény, hogy ez volt a legésszerűbb megoldás, mint az árat, mint a fejlesztés idejét tekintve.
A vérvonalról annyit, hogy az első Suprák a Celica csúcsváltozatai voltak (Celica Supra néven).