Pirelli gumiteszten jártunk

Az F1-ben gyorsan kopnak a Pirelli gumik, de a civil változatoktól ne féljetek

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Vezetéstechnikai pályán pörögtünk-forogtunk... vagyis nem, mert manapság már zseniálisan jók az autók menetstabilizálói, illetve a Pirelli gumiabroncsai is becsülettel tették a dolgukat.

A Pirelli rendezvényén nagy hangsúlyt kapott az Elect és Run Forward technológiával ellátott P ZERO E, valamint a CINTURATO ALL SEASON SF3, amelyet két külföldi magazin komolyabb tesztje is a legjobb négyévszakos guminak hozott ki. A P Zero E az első olyan abroncs a piacon, amely több mint 55%-ban természetes és újrahasznosított anyagokat tartalmaz. Ahogy a nevéből sejthető, kifejezetten akkumulátoros elektromos járművekhez fejlesztették ki, amit a termékcsalád minden tagján megtalálható „Elect” jelölés is hangsúlyoz. Ez ugyanis alacsony gördülési ellenállást és csökkentett zajszintet jelent.
Hirdetés
Ráadásul a PZERO E az első, amely RunForward technológiával készült, amely lehetővé teszi, hogy defekt esetén még használható maradjon, legalább a legközelebbi gumiszervizig. Ehhez olyan virtualizációs technológiákat használtak, amelyek mesterséges intelligencián és vezetési szimuláción alapulnak. A Pirelli K+F részlege ugyanis egyre inkább a gépi tanulásra támaszkodik, hogy megjósolja az egyes gumiabroncsok teljesítményét különböző vezetési körülmények között, még mielőtt egy fizikai prototípus elkészülne. A rövid teszten, amely rázópados és fellocsolt műgyantás felületeken zajlott, egészen jól teljesített ez a villanyautókra tervezett gumiabroncs, ám sokkal fontosabb, hogy a négyévszakos gumiabroncsok még ígéretesebbnek tűntek. Érzésre már-már a téliekkel vetekedett a tudásuk a csúszós műgyantán. A CINTURATO ALL SEASON SF3 és a Powergy All Season SF tehát tökéletes választás lehet a hazai éghajlati viszonyok között. Mindkettő megfelelő azok számára, akik egyetlen gumiabronccsal szeretnének egész évben közlekedni, de a Powergy All Season SF az újabb, úgynevezett 3D lamellákkal felvértezve. Ezzel a technológiával a lamellák képesek az időjárásnak megfelelően nyitni és zárni, megváltoztatja az abroncs viselkedését a nyári konfigurációról a télire. A Powergy All Season SF termékcsalád 19 méretben, 15 és 19 hüvelyk között lesz kapható augusztustól.
Hirdetés
Persze, akik még mindig a szezonális abroncscserét részesítik előnyben, a Pirelli bemutatta az új Powergy Wintert, amely az év leghidegebb hónapjaiban is igyekszik a legjobb tapadást nyújtani. A változó geometriájú lamellák itt is megtalálhatók, ám ezúttal a futófelület fokozatos kopásával változtatják alakjukat, növelve felületüket és hatékonyságukat. A kínálat ebből 21 méretet tartalmaz 15 és 19 col között, amelyek ősztől vásárolhatók meg.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?