Pickup-dömping – platósok egymás ellen
Piaci körkép: melyik pickup éri meg ma a legjobban?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Akárcsak a SUV piac, a platósok küzdelme is elég komolynak mondható mára. A Toyota Hilux, a Ford Ranger, a Nissan Navara, vagy az újonc Fiat gépe lenne a legjobb üzlet?
Ideje szétnézni, mi történik a pickupok játszóterén, vannak és jönnek új résztvevők sorban. Fellendült a kereslet és a kínálat is, persze nem olyan méretekben, mint a SUV-k piacán, de egyre többen ugranak pickupba. Hogy miért nőtt a kereslet? Már csak nagyon kis százalékban érezni az új pickupokat teherautónak, ráadásul kitömhetjük őket a legmodernebb vezetéstámogató rendszerekkel és extrákkal is, nem beszélve az automata váltóról. Egyre kényelmesebbek, könnyen vezethetőek és stabilak. Egyszerűen jó egy pickuppal közlekedni.
Napjaink alapáron kapcsolható összkerekes, duplakabinos pickupjai*
Modell | Motor | Teljesítmény (LE) | Nyomaték (Nm) | Teherbírás (kg) | Nettó alapár (Ft) |
Mitsubishi L200 Invite | 2.4 dízel | 154 | 380 | 1000 | 5 790 000 |
Isuzu D-Max | 2.5 dízel | 163 | 400 | 1030 | 5 890 000 |
Fiat Fullback | 2.4 dízel | 181 | 430 | 1000 | 5 999 000 |
Nissan Navara dCi 160 Visia | 2.3 dízel | 160 | 403 | 1034 | 6 332 283 |
Ford Ranger XL | 2.2 dízel | 130 | 320 | 1100 | 6 415 000 |
Toyota Hilux Base | 2.4 dízel | 150 | 400 | 1040 | 6 480 000 |
Mitsubishi L200 Intense Plus | 2.4 dízel | 181 | 430 | 1000 | 6 750 000 |
A szegmens vásárlói szokásainak megfelelően nettó alapáraikkal vetettük össze néhány fontos résztvevőjét. Mindegyikük duplakabinos, összkerekes és kézi váltós. A Volkswagen Amarok azért nem került bele a listába, mert egyrészt árával jóval a többi pickup fölött kezdődik – 10 millió alatt nem kapni – másrészt jelenleg csak automataváltóval és háromliteres V6-os dízellel érhető el. Így maradt a Ford Ranger, az Isuzu D-Max, a Mitsubishi L200 – két kivitelben is, részletek lejjebb – a Nissan Navara, a Toyota Hilux és a Fiat Fullback. A Hilux a legfrissebb mind közül, már a nyolcadik generációs és dizájnban is sikerül sokat mutatnia. A kategória egyik legnagyobb platóját adja (1555x1645 mm) ráadásul akár vészfékezni is képes, nem csak figyelmeztetni az ütközés elkerülése érdekében. Viszont csak egyetlen, 2,4 literes, 150 lóerős dízelmotorral kérhető, és árban a többiek felett áll.
Méretek
Modell | Hosszúság (mm) | Szélesség (mm) | Magasság (mm) | Tengelytáv (mm) |
Fiat Fullback | 5285 | 1815 | 1780 | 3000 |
Ford Ranger XL | 5351 | 1850 | 1815 | 3220 |
Isuzu D-Max | 5295 | 1860 | 1785 | 3095 |
Mitsubishi L200 Invite | 5285 | 1815 | 1780 | 3000 |
Mitsubishi L200 Intense Plus | 5285 | 1815 | 1780 | 3000 |
Nissan Navara dCi 160 Visia | 5330 | 1850 | 1840 | 3150 |
Toyota Hilux Base | 5330 | 1855 | 1815 | 3085 |
Mindegyikük nagyjából ugyanazt nyújtja, csak kicsit másképpen. Kapcsolható összkerékhajtás zárható hátsó differenciálművel, a Mitsubishi és a Fiat Fullback esetében még központi differenciálzárral is. A Nissan Navara tekercsrugós felfüggesztése kilóg a sorból, igaz közúton komfortosabb, mint a hagyományos laprugós. A Renault és a Mercedes is hamarosan érkezik saját, Navara alapú pickupjával, nekik épp jól fog jönni a közúton kényelmes futómű. Bár szám szerint nem, valójában viszont teherbírása elmarad a laprugós pickupoktól. Ugyanakkor a Navara beltere is komfortosabb a többiekénél, egy fokkal jobb minőségű anyagokat használtak, így a hétköznapokban is kevesebb fájdalmat okoz. A frissített Ford Ranger anyagai is sokkal jobbak, mint előtte, de még mindig durva, ugyanakkor strapabíró és könnyen takarítható a beltere. A Mitsubishi L200 és a Fiat Fullback árukhoz hűen egy fokkal olcsóbbnak is hatnak, azon felül, hogy leheletnyit szűkebbek a többieknél.
Platóméretek
Modell | Hosszúság (mm) | Szélesség (mm) | Magasság (mm) |
Fiat Fullback | 1520 | 1470 | 475 |
Ford Ranger XL | 1549 | 1560 | 511 |
Isuzu D-Max | 1530 | 1120 | 465 |
Mitsubishi L200 Invite | 1520 | 1470 | 475 |
Mitsubishi L200 Intense Plus | 1520 | 1470 | 475 |
Nissan Navara dCi 160 Visia | 1578 | 1560 | 474 |
Toyota Hilux Base | 1555 | 1645 | 480 |
Az Isuzu D-Max már jó ideje jelen van a kínálatban, mindig is olcsó volt, jelen esetben a Mitsubishi L200 alapverziója után a második legolcsóbb, motorjának teljesítménye (163 LE) is elegendő, és több helyen is plusz lemezburkolatok védik alulról. Alapáron rengeteg biztonsági kiegészítővel kínálják, valamint négy elektromos ablakkal és manuális klímával. Ezek nagy része a többiekre is igaz, s gondolva a kisgyermekes családosokra, Isofix gyerekülés-rögzítés is elérhető mindegyikben. A magasabb áron kínált felszereltségeknél már tolatókamera, nagyképernyős központi multimédiás rendszer, navigáció, tempomat, automataváltó, ülésfűtés és rengeteg kényelmi extra is rendelhető. A pickupok egyedül a zárt csomagtérben szenvednek hiányt egy normál középkategóriás autóhoz képest.
Egyértelműen meglepő a Fiat Fullback megjelenése, az olaszok első valódi pickupja persze nem saját fejlesztés, egy átemblémázott Mitsubishi L200. Utóbbiból azért került két verzió is a táblázatba, mert alapáron ugyan olcsóbb a Fullbacknél, ahhoz hasonló felszereltségben viszont már nem. Az erősebb, 181 lóerős motorral már kedvezőbb áron, jelenlegi akció szerint nettó 6 millió forint alatt elhozható a Fullback, de még nem akciósan is olcsóbb, mint az L200 181 lóerős motorral. Az Isuzunál frissebb fejlesztés, valamint gazdagabb alapfelszereltsége miatt a jelenlegi kínálat szerint is igencsak kedvező ajánlat a Fullback. Japán technika, így aki eddig is ebben hitt, a Fiat emblémás platósban sem kell majd csalódjon. Hamarosan tesztet is hozunk róla, a többiekről a linkekről elérhetően már van.
Miért csalás? Ez csak adó optimalizálás, a szabályokhoz való igazodás.
Egy személykocsi költségeit nem lehet normálisan leírni akkor sem, ha ténylegesen a vállalkozás céljaira használják, egy teherautónak meg minden költsége leírható (ha nem benzines)
Ja, és nem régóta az 5-6 személyes zárt kis teherautók sem számítanak teherautónak adóügyi szempontból, ez is a pick-upok malmára hajtja a vizet.
Mi köze a csaló politikusoknak ahhoz, ha én veszek egy Ford Rangert, mert a vállalkozásom elszámolhatja a költségeit? Ez nem adócsalás, ne keverd már össze a két dolgot. Ne légy ostoba.
Én vállalkozó vagyok, de nem veszek ilyen öszvéreket, mert nem tudnám kihasználni, túl nagy, nincs normális csomagtartó, egy normál autóhoz képest magasabb költségek stb. Amúgy szívesen vennék, mert ennek vissza lehet igényelni az áfáját, leírhatóak a költségei, nem kell fizetni utána adót. Amúgy, ha mégis vennék egy pick-up-ot, akkor már adócsaló lennék? Vicces…
„Én a Fiat-on kívül vezettem mindenik pickupot” – akkor egy sem maradt ki, a Fiat Fullback az eredetileg egy Mitsubishi L200.
Mondjuk azt hogy egy ideig ez igaz volt a Hiluxra,de pl Ausztráliában a Ford Ranger és az új Nissan Navara is nagyon sikeres és más földrészeken a Toyota sikere azzal magyarázható hogy nagyon kiterjesztette a dílerhalózatát.
Én a Fiat-on kívül vezettem mindenik pickupot és a legkényelmesebb,legtesthezállób a Nissan Navara utána a VW Amarok és a Ford Ranger.A többi is jó,de ezek a legjobbak.Nekem Navarám van és 1000%-ban meg vagyok elégedve vele,annyira tökéletes nekem hogy hihetetlen.
De aki ilyen autót akar venni annak jól kell tudnia hogy mire akarja használni az autót,munkára vagy szabadidöautónak…Mert munkára az alapvaltozatok a legjobbak,laprugóval.Más célokra,amolyan mindenes családi autónak a Nissan Navaránál nincs jobb.
A Hilux pedig röhejes,a belseje ócska,a motra gyenge,borul is persze és nagyon drága.
Ha meg a tényeket vesszük a legrégebbi pickupgyártó a Nissan.A Toyota rengeteget költött reklámra,azért kapott úgy fel.
Nem tudom, hogy ez a borulékonyságra való hajlam a Hiluxnál orvosolható lesz-e majd a ráncfelvarrás elkövetkeztével, de mivel egy pick-up kb. 10 évig van komolyabb változtatások nélkül a piacon, ezért ennél az autónál ez a hiányosság még sokáig a csomag része lesz sajnos. Remélhetőleg nem lesz negatív hatással a globális eladásokra – annál is inkább, mivel számtalan része van a Földnek, ahol nem hajlandóak az ott lakók Hiluxon kívül más pick-upba ülni(ausztrálok, afrikaiak), de Európában is kategóriaelső. Aki látott már ausztrál fimeket(vagy járt már ott), észrevehette, mennyire nyomasztó fölényben vannak ott a Toyota haszonjárművei.