Pickup BMW tarolt a Drift OB első futamán

Hell Energy Országos Drift Bajnokság - nyitófutam

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Megkezdődött az idei Hell Energy Országos Drift Bajnokság, melynek első színtere a tököli reptér volt.


Több mint kétezer néző lehetett szemtanúja annak, ahogy Lakatos Zoltán E30-as Pickup BMW-jével a kvalifikációs első helyezését követően az egyenes kieséses szakaszban sem talált legyőzőre! A verseny megnyerése mellett ráadásként a FederalTire különdíját is bezsebelte, mely a legszebb páros csatát jutalmazta.
Kilinccsel előre, nagy szögben óriás tempóval, és az ellenfél minél közelebbi lekövetése. Gyakorlatilag ez a driftversenyek lényege, amit hazánkban már professzionális szinten űznek az erre szakosodott pilóták. A Drift OB népszerűsége lankadatlan, hisz a hétvégi borongós idő ellenére a nyitott bokszutcában most is néha csak oldalazva lehetett közlekedni. Bár néhány versenyző az első futamon még nem tudott nevezni, az már most jól látszik, hogy a téli fejlesztések alatt újabb lóerőket pakoltak a versenygépekbe. Friss PRO-vizsgás újoncokkal is találkozhattak a nézők, és bizony az öreg rókáknak az utánpótlás okozhat majd némi fejtörést a közeljövőben.
Már a selejtező is meglepetéssel szolgált, mivel a tavalyi bajnok Tóth Géza csupán a 14. helyen kvalifikált, míg a 2011-es bajnoki évad ezüstérmese, Nagy Gergő a 12. lett. Lakyboy, azaz Lakatos Zoltán mással hívta fel magára a figyelmet, mivel a tavalyi japán importos Nissant a garázsában hagyta, és újra kigurult a korábban jól bevált és Zoli eredményességét is elősegítő V8-as „sexplatós” pickup BMW-vel. A terv eredendően nem ez volt, csak sajnos a Silvia (Nissan) eleje a máriapócsi edzőtáborban összetört, az újonnan beszerzett amerikai versenygép pedig nem készült el időben. Néha azonban a „B” terv a megfelelő, mivel a kvalifikációt nagy fölénnyel sikerül megnyernie Zolinak.

Szintén pótautóval állt rajthoz a selejtező 2. helyezettje, - a Hell Racing Team új versenyzője, György Szilveszter. A tavaly szépen muzsikáló és különleges dekorral ellátott E46-os BMW-t télen atomjaira szedték, és sajnos pár „csavar” még hiányzik, így Szilveszter a HELL csapat tartalékautójával tudott nevezni. Bár a kvalifikáción jól teljesített, Fortuna kegyei egész nap mellőzték őt. Az edzések alatt Tóth Géza rombolt az E30-as oldalába, majd az egyenes kieséses szakaszban Porkoláb Péter egyengette meg versenygépének másik oldalát is. Természetesen a csapat jól felkészült ilyen esetekre is, Grózinger Zsolt és Varga Tamás „Puci” vezérletével a lakatos munkák sem jelenthetnek, s nem is jelentettek problémákat.

A selejtező kör 3. helyezettje Zahuczik Zsolt, alias Zacc lett, akinek az idei évad igen sűrűnek ígérkezik! A drift bajnokság mellett a Gymkhana autós szakágban is kötelezően helyt kell állnia, mivel tavalyi bajnokként egyértelmű, hogy címvédésre készül. Zacc a kieséses szakaszban a legjobb 16 között Tóth Gézával találkozott, győzelme után azonban a profik között nagy rutinnal még nem rendelkező Szilágyi Kálmán legyőzte őt. Kálmy ellenfele az elődöntőben Porkoláb Péter volt, aki ugyebár Szilveszterrel „csókolózott” össze még a legjobb 8 között. Peti az autó elejét törte össze, mivel a páros csatában nem tudta kivédeni Szilveszter megforgását. Szerencsére azonban a technikai mentő segítségével a töréskárt időben orvosolni tudták egy gyors kihúzatással. A másik ágon Lakatos Zoltán brillírozott, első körben az újonc Hetyési Zsoltot gyűrte le, majd a bajnokságban először versenyző Énekes Árpádnak intett búcsút egy visszahívásos csatát követően. Lakatos Zolira az elődöntőben Fehér Zsolt várakozott. Zsolt elsőként a mezőny egyik legkülönlegesebb japán autójával versenyző Szöllősi Tibort verte meg, majd a Narancs Drift Team versenyzőjével Zalabai Zsolttal vívott ádáz szoros csatát, ami csak a 3. visszahívást követően dőlt el.
Hirdetés
A legjobb négy között elsőként Lakatos-Fehér küzdött meg egymással. Zoli már az első körben eldönthette volna a küzdelem kimenetelét. Elől haladóként nagy előnyre tett szert, azonban a csata második futamában követőként hibázott, így csak visszahívás után biztosította be döntős szereplését. Porkoláb Péternek sem akadt túl könnyű dolga, mivel Szilágyi Kálmán a „kezdők szerencséjének” mondását erősítette meg. Csatáról csatára egyre magabiztosabban terelte S14-es Nissanját, bátorsággal és padlógázzal a nézők számára is gyönyörű látványt nyújtott. Igaz, Petin nem tudott fogást találni, ám a bronzcsatában Fehér Zsolt ellenében győzni tudott. Kettejük küzdelme hozta talán a nap legérdekesebb csatáját, mivel csak a harmadik körben dőlt el, minden miután Zsolt mindkét körében megforgott. A piruett oka egyértelmű volt, Zsoltnak ugyanis elfogyott a gumija, és a technikai szünetre hagyott 5 perces szabály csak az egyik oldal gumizására volt elegendő.
A döntőben Lakatos Zoltán magabiztossága töretlen volt. Ellenfele, Porkoláb Péter az első körben szépen követte, ám Zoli a fordított cserés támadásban lényegesen nagyobb nyomást gyakorolt riválisára. Visszahívás tehát nem volt, így a csatát követően azonnal kezdődő díjátadón hirdették ki a verseny győztesét. Lakyboy slusszpoénként ráadásként a FederalTire különdíját is elvihette, ami két vadonatúj versenyabroncs volt. Vélhetően az ajándék május végén, a máriapócsi fordulóban, a Pickupon fog debütálni, mivel Zoli újra szerelmes lett sexplatós bömbijébe, így az is előfordulhat, hogy az egész évadban kitart mellette.
Előtte azonban ne feledjük, hogy május 1-én Taszáron GyorsulásiFutam, Gymkhana OB 2. forduló és amatőr Drift verseny lesz látható. A Drifting.hu csapata pedig Kecskeméten tartja szokásos és mára már hagyományokat őrző Drift majálisát, ahol profi driftversenyzők fogják szórakoztatni a nagyérdeműt.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?