Piacon a legtakarékosabb Golf

3,2 literes átlagfogyasztást ígér az új Golf

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A korábban beharangozott terveknek megfelelően Németországban már rendelhető a legtakarékosabb Volkswagen Golf. A BlueMotion csomaggal spórolásra kényszerített modell a gyártó szerint 100 kilométerenként 3,2 liter gázolajjal is beéri.


A Golf TDI BlueMotion modell már tavaly ősszel megismert harmadik generációja hibrideket zavarba hozó károsanyag-kibocsátási értékkel rendelkezik: a Volkswagen szerint 100 kilométerenként csupán 85 gramm szén-dioxidot bocsát ki. A takarékos Golfot új fejlesztésű, 1,6 literes, négyhengeres, 110 lovas, Euro 5-ös dízelmotor hajtja. A korábbi BlueMotion modellhez képest 15 százalékkal csökkentették fogyasztását. Ehhez természetesen alacsony gördülései ellenállású abroncsokat használnak, stop-startot, valamint fékezési energiát újrahasznosító rendszert vetnek be a wolfsburgiak. A hatsebességes kézi sebességváltó fokozatait a fogyasztáscsökkentésre optimalizálva elnyújtották. Kisebb aerodinamikai módosításokat is végrehajtottak az autón, így annak légellenállási együtthatója kiváló lett (cw=0,27). Sportfutóművét 15 milliméterrel hozták közelebb az aszfalthoz, speciális tetőszpojler és részben zárt hűtőmaszk segít a jobb légellenállás kialakításában.
Hirdetés

A feliratok mellett egyedi színnel is jelzik a kocsi zöld mivoltát, egy kék metálfény csakis a BlueMotion modellhez kapható, felára 525 euró (153 ezer forint). A Golf TDI Blue Motion Trendline (15 hüvelykes könnyűfém kerekekkel) és Comfortline kivitelben (16 hüvelykes felnikkel) választható, alapára 21 ezer 900 euró (6,3 millió forint). A sajtóanyag szerint a kocsi városban 3,8, országúton 3 liter gázolajat fogyaszt 100 kilométerenként. 110 lóerejét 3200-4000 1/perc fordulaton adja le, 250 newtonméteres csúcsnyomatéka 1500-3000között áll a sofőr rendelkezésére. Üres tömege 1265 kilogramm. Álló helyzetből 100 kilométer/órás sebességre 10,5 másodperc alatt gyorsul fel, végsebessége 200 kilométer/óra. Hazai megjelenésének idejét egyelőre nem tudtuk meg a forgalmazótól.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 02:59
    Permalink

    Miért mondasz olyat ami nem igaz! Nem nézem le a másik autót, csak egyszerűen nem bírom elviselni (néha), hogy úgy állítják be a saját autóikat emberek, mintha az földönkívüli technikával készülne (pl.VW)!

    Szerinted, más gyártású 1.2-es dízel mennyit fogyaszt??

    Amúgy te kezdtél fikázni, hogy nem lehet egy 2.4-es motorral 4,8 – 5 literes átlaggal autózni.
    Tettem fel videót a kedvedért, hogy igenis lehet, és azóta hallgatsz!

  • 2017.10.30. at 02:59
    Permalink

    Hagy rá, ő lenéz mindent ami nem Volvo. Amúgy is csak az irigység beszél belőle mert ő ilyen számot még szélárnyékban sem fog látni a csoda Volvo board computerén 😀
    Egyébként ez már egy eléggé elavult 15+ éves technika. Lupo 3L már 1997ben folytak a tesztelések és 1999-ben mutatták be. annak a technikája került be 1:1 változtatás nélkül az A2-be. Ugyanebben az A2 3L karosszériában a VW konszern modellekben jelenleg futó 1.2CR dízel motorja minimum 3-4decivel kevesebbet fogyasztana. Annál nem emészt fel egy csomó energiát a pd fejek mozgatása plusz a dugattyú oldalfala és a hengerfal is speciális súrlódáscsökkentő bevonatot kapott. Az már lényegesen jobb hatásfokkal dolgozik mint egy pdtdi. Egyébként a videón nem az én autóm látható hanem egy tdi klubtagé. Én nem európai autót hajtok.

  • 2017.10.30. at 02:59
    Permalink

    [i]“A sajtóanyag szerint a kocsi városban 3,8, országúton 3 liter gázolajat fogyaszt 100 kilométerenként.”[/i]

    Sajtóanyag az egy dolog a valóság meg egy másik. Nem tartom túl valószínűnek, hogy a Golf ténylegesen annyit fog fogyasztani mint egy Audi A2 3L: [url]http://www.youtube.com/user/kelger2/videos[/url]

Vélemény, hozzászólás?