Phaeton után Phideon – újra luxusautót hoz a VW
Volkswagen Phideon - a németek Genfre, de Kínának készített luxusautója
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Elsősorban, illetve egyelőre csakis Kínának szánja a Genfi Autószalonon bemutatott luxusautóját a Volkswagen. Azért így is érdekes a Phideon.
Már 14 éve, hogy bemutatkozott a Volkswagen Phaeton, a tömeggyártó első próbálkozása a luxusszegmensben. Külön gyárat szenteltek neki, mesés átadóval, ám kiderült, hiába prémiumosodott el úgy általánosságban a márka, azért az igazi kemény vonal, a konszernen belüli Audi A8, illetve a még inkább versenytársnak tekinthető BMW 7-es sorozat és a Mercedes-Benz S-osztály ellenében nem vették komolyan a vevők. A minimális változtatásokkal egészen az idei évig gyártásban tartott Phaeton kapcsán a dízelbotrány hozta meg a végső döntést, Európa számára nem lesz utódja - legalábbis egyelőre így tűnik.
Kína számára viszont igen, a Phateont a Phideon váltja, ami most, a Genfi Autószalonon mutatkozott be. Utóbbi azért felveti a kérdést: biztos, hogy nem jön Európába is az új zászlóshajó? Egyelőre nem, később azonban nem zárható ki, nyilván akkor majd, ha lesz belőle hibrid. Egyelőre nincs, de ígérik, hogy lesz. A Kínának szánt Phideont 3,0 literes, 300 lóerős turbós benzinmotor hajtja, ráadásul 4Motion összkerékhajtással. Ha valakinek ez sok lenne, 2,0 literes, szintén turbós benzinest is választhat majd, csupán fronthajtással.
A gyári kommunikáció szerint a modellnév a hűség római istennőjétől, Fidestől származik. (Az áthallásokat mindenki tartsa magában!) Ennél sokkalta fontosabb, hogy az amúgy Németországban tervezett és fejlesztett Phideon az első Volkswagen, ami a konszern új MLB, azaz moduláris hosszmotoros platformjára épül. Így rokona az új Audi A4-nek és a második generációs Q7-nek is. Hosszúsága 5,05, tengelytávja 3 méter, szélessége 1,87, magassága 1,48 m. Formájával a Phideon akár egy túlnövesztett Passatnak is tűnhet; ez persze csak azt mutatja, hogy a Volkswagen is elég erőteljesen ráment az egységes formanyelvre.
Az utastérről egyelőre nincsenek fotók, az azonban nem titok, hogy lesz a luxusautóknál elengedhetetlen soft-close ajtóbehúzás, az elektromosan állítható, hűthető-fűthető ülések pedig masszázst is kínálnak majd, a hátsó utasoknak is. A futómű légrugósnak ígérkezik, a beltér három tónusú hangulatfényt ígér, lesz természetesen vetített, azaz head-up kijelző és éjjellátó is. A fényektől a sofőrsegédek felé fordulva említhető a távolságtartós tempomat, a holttérfigyelő és a sávtartó-asszisztens is. A fényszóró természetesen LED technológiás, automata reflektoros. Az ősszel a Volkswagen kínai, a Shanghai Automotive Industry Corporationnel közös üzemében már gyártásba is kerülő Phideon jó eséllyel a legkomolyabb helyi modell lesz.
A német ilyen a német olyan de azért eljárunk hozzájuk autóért , meg dolgozni. A kézi szerszámait is megvásároljuk az egyik legjobbak a piacról és nem a Robert termékekről van itt szó……
El se olvastam a cikket, de kapásból feltűnt, hogy ez egy Passat.
Aztán később olvastam is: „akár egy túlnövesztett Passatnak is tűnhet”
Szóval ezt ne hozzák Európába, nincs értelme. Kínának még jó lehet.
Szép napot!
Az egész autóból csak úgy sugárzik a német übermensch felsőbbrendűség szemlélete.
Remélem, hogy tényleg nem jön Európába – ez egy tömény katasztrófa. A VW mindig képes alulmúlni magát:)
Van azonban ennek a formanyelvnek egy óriási előnye: amikor este nem tudok elaludni, csak megfogok egy bármilyen VW-fotót, ránézek és már durmolok is:)