Peugeot még nem volt ilyen jó. Peugeot 308 teszt

Peugeot 308 1.6 e-HDi teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Neve a régi, technikája vadiúj, ennyire német, tán ennyire jó sem volt még egyetlen Peugeot sem. Teszten a Peugeot 308 második generációja.


Mivel 309 nem lehetett a neve, oroszlánéktól meglepő mód maradt 308. De nagyon más elődjénél, s ami a legfontosabb, sokkal jobb is lett a második generációs Peugeot-kompakt, amit egyelőre csak ötajtósként ismerünk, de nemsokára jön majd a praktikusabb, hatalmas puttonyos SW is a kombikedvelők örömére. Látatlanban az kéne, azonban ez a ferdehátú szintén egész tágas még úgy is, hogy a 307-es frissítésének tekinthető első szériánál pár centivel rövidebb, keskenyebb és alacsonyabb a karosszériája. Tengelytávolsága ugyanakkor leheletnyivel gyarapodott, így zömöksége ellenére kényelmes utas- és csomagteret ad.


Hirdetés

Elöl legalábbis felettébb kényelmes a 308. Az ülés nagy, jól formázott, a vezetőoldalon viszont sajnos nem engedhető elég mélyre. De ez már csak így van tízből kilenc modern autónál, hozzá kell szoknunk. Ennél problémásabb, hogy a hátsó lábtér legfeljebb átlagos, így panorámatetősen meg a fejtér is csupán átlagtermettel nevezhető elégségesnek. Ki/beszállási komfortban sem érdemel ötöst a 308-as, itt azonban kábé a végére is értünk a fekete pontok kiosztásának. Na jó, majdnem.

Mert bár az árnyékolós panorámatető fix, de sok-sok fénnyel kárpótol. Mert elektromos deréktámasz van, és bár sok értelme nincs, még masszázsfunkció is. Mert a kartámasz több fokozatban rögzíthető-emelhető, csúsztatható is, mély üreget rejtő. Mert előtte változtatható mélységű pohár- vagy kacattartót alakítottak ki (a méretes ajtózsebbel és kesztyűtartóval egyetemben ellensúlyozva a középkonzol tövében csak módjával használható, az ülésfűtés tekerentyűivel, szivargyújtóval, USB-porttal és Jack-dugóval zsúfolt üreget). Mert a legújabb Peugeot-divat szerinti süllyesztett minikormány itt valamiért nem takarja ki a felstócolt műszerfalat, mint a 208-ban és a 2008-ban. Mert a csomagtér öblös, 420 literes, pereme alacsony, szája nagy, alakja szabályos téglalap, és bővíteni síkpadlósan is lehet, ha teljes értékű pótkerék figyel a szőnyeg alatt, s nem csak defektjavító készlet, mint a tesztautó esetében.

Aztán: ha hátul külön légbeömlő nincs is, plusz a kardánpúp széles, de van konnektor, hurrá. És mind a négy elektromos ablak le-föl automata. És van kulcs nélküli nyitás/indítás. Egy héten át kvázi nem is láttam a „kulcsot”, ez egy olyan kényelmi extra, amiért tudok lelkesedni. A Denon hifi is kedvemre volt. Mármint a hangzásával, ha már egy kőkorszaki CD-t nem volt hova bedugni. (Plusz pénzért nyilván erre is van mód a kesztyűtartóban elhelyezett lejátszóval.)

Tetszett az anyag- és az összeszerelési minőség, hogy a második felszereltségi szinttől széria jókora, 9,7 colos képernyő bevetésével eltűnt a gomberdő a középkonzolról (azon fentről lefelé és balról jobbra sorrendben már csak egy hangerőszabályzó/némító, a centrálzár, a szélvédőfűtések szendvicsében elakadásjelző/köszönőgomb, illetve a belső szellőzés maradt), s voltaképp az élet az i-cockpittal sem macerás, hamar tanulható. Először az oldalsó gombok valamelyikével kiválasztod, mit akarsz épp állítani (navigáció, telefon, klíma, zene, stb.), aztán a kijelzőn nyomkodod tovább a kismillió lehetőséget. Talán a légkondit mindenestül bölcsebb lett volna külön hagyni és adni – aki beéri a belépő Access ellátmánnyal, annak nem lesz mit megkérdőjelezni, mert ott tekerős a klíma és nincs ilyen trendi infotainment.

Ha már felszereltség: széria, tehát Access-szinten jár – egyebek mellett – az ESP, a függönylégzsák, az utasoldalon is állítható magasságú ülés, a manuális klíma, a sebességhatárolós tempomat, a mélységében is állítható kormány, s az arról vezérelhető alaphifi is. A középső Active csomag már alufelnis, - a sofőrnek – deréktámaszos, könyöklős, hátul is villanyablakos, kétzónás automata légkondis, dombsegédes, fény- és esőszenzoros, bőr multikormányos és nagy kijelzős Bluetooth-kihangosítóval, USB-porttal, Arkamys zenével. Tesztautónk „természetesen” Allure felszereltségű volt hátul is könyöklővel, ami síalagút is, elektromos kézifékkel, elöl-hátul parkradarral, LED-es belső világítással és full LED-es fényszóróval. Erre jött még ülésfűtés, masszázs, panorámatető, sötétített hátsó üveg, okoskulcs, adaptív tempomat, ütközésveszélyre figyelmeztetés automata vészfékezéssel, holttérfigyelő, tolatókamera, navigáció, Denon erősítő…

A derekasan kistafírungozott, 17-es könnyűfém kerekeken (225/45-ös gumikon) guruló – és ennek megfelelően rossz úton csúnyán rázó – 308 már-már luxusautós, s érzetre az eddigi legnémetesebb, legjobb Peugeot. Az alugombos váltó kapcsolhatóságán, a váltási érzeten még volna mit csiszolni, de a változó rásegítésű, egész közvetlen kormányzás és az elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros futómű – inkább feszes, mint lágyan ringatós - hangolása csillagos ötös; az nem a Peugeot hibája, hogy ilyen trágya a magyar úthálózat. Alacsonyabb súlypontjával meglepően gyorsan és stabilan, mereven kanyarodik a kocsi, irányíthatósága példás, fékezhetősége is az. Fordulékonyságát sem érheti panasz.

Az 1.6 e-HDi stop-startos dízeltechnológia az EMP2-es platformmal, a komoly tömegcsökkentéssel és hosszú áttételezésű váltóval együtt gyárilag 3,7 l/100 km-es fogyasztással kecsegtet, ami magyarul azt jelenti, hogy a valóságban 5 liter körül lazán elketyeg. Kerepelése jól elszigetelt, 115 lóereje és 270, túltöltéssel 285 Nm nyomatéka bőségesen elegendő, ha kis turbókésedelemmel is, de mélyről, tisztességesen húz, autópályán is van benne tartalék, miközben hatodikban alig 2100-at forog és nem hangoskodik. Hogy mondjuk erről a 2100-ról fordítva számol be a krómkeretes fordulatszámmérő? Mármint nem úgy, hogy 0012, hanem az értékeket az óramutató járásával ellenkező irányban mutogatva. Hogy miért? Mert csak. Peugeot-éknál Golfot akarhattak csinálni, sablonos, minőségin unalmas, prémiumszerű, letisztult valamit, de végül nem tudtak lemondani egy csavarról, s ebben kulminálódott (a vízhőfokmérő is ellentétesen mutat). Hááát, egészségükre!

És akkor az árról. A tesztautó 7 milliónál is drágább volt, ami nagyon sok pénz, de egyrészt láttunk mi már fűben nyuszit, sőt, több mint 9,5 milliós Golfot is, másrészt a belépő 1.2 VTi-t már 4,3 millióért haza lehet vinni. A dízel 308 alapára 5 millió forint. Jó hír, hogy a Peugeot kínálatában elsőként alapáron 5 év/100 ezer km rá a garancia. Törésteszt-eredménye fényesen ötcsillagos, s finalista jelölt az Év Autója 2014 címre. De hogy el is nyeri-e, mint 2002-ben a 307? Véleményem szerint a Mazda3 vagy a Skoda Octavia jobban megérdemelné. Akkor is, ha a második generációs 308 minden eddigi - polgári – Peugeot-val összemérve németesebb és élvezetesebben vezethető, akkor is, ha tán az eddigi legjobb Peugeot, akkor is, ha rövidesen megannyi új, gazdaságosabbnál gazdaságosabb e-motorral gazdagodik. Kövezzenek meg, de az előbb említett két vetélytárson kívül a Golfot is kerekebbnek tartom (hiába szögletes), illetve hát a Golf az etalon (mert az), a trónját meg nem adja senkinek, a Peugeot 308-nak sem.
Értékelés
Pozitív
Kényelem elöl, csomagtér, futómű, kormány, motor, felszereltség
Negatív
Helykínálat hátul, váltó, ár
Árak
Tesztmodell alapára
5 340 000 Ft (2014.01.27.)
Tesztautó ára
7 370 000 Ft (2014.01.27.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1560 cm3
Teljesítmény:
84 kW (114 LE) 3600 1/min-nél
Nyomaték:
270 Nm 1750 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,2 s
Végsebesség:
196 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
3,7 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4253 mm
Szélesség:
1804 mm
Magasság:
1457 mm
Saját tömeg:
1160 kg
Össztömeg:
1780 kg
Tengelytáv:
2620 mm
Karosszéria-kivitel:
ferdehátú
Csomagtér:
420-1228 l
Belső szélesség elöl:
1400 mm
Belső szélesség hátul:
1380 mm
Belmagasság elöl:
870-950 mm
Belmagasság hátul:
910 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
210 mm
Ülőlap hossza elöl:
540 mm
Ülőlap hossza hátul:
490 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1080 mm
Csomagtér magassága:
550-760 mm
Csomagtér hossza:
720 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1550 mm
Raktérnyílás szélessége:
1030 mm
Raktérnyílás magassága:
700 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel üzemű
Motorosztály:
5
Hengerűrtartalom:
1560 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/8
Sebességváltó:
manuális - 6 fokozatú
Nyomaték:
270 Nm 1750 1/min-nél
Teljesítmény:
84 kW (114 LE) 3600 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
196 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,2 s
CO2-kibocsátás:
95 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
3,7 l/100km
Fogyasztás a használónál:
4,9 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
56 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
62 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
66 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

57 thoughts on “Peugeot még nem volt ilyen jó. Peugeot 308 teszt

  • 2017.10.29. at 14:51
    Permalink

    Elég jó ismerem.A mutyipénzekbe beleértendő az eu legdrágább autópálya építése, az áfa csalások és minden…en bloc értem, hogy ha a magyar igényesebb lenne a környezetére, akkor nem saját és holdudvara zsebét tömködné eszetlenül.Hanem az agyatlan hülyéjét idegesítené, hogy ott már megint kátyús az út, a fél bérház mindjárt ráomlik ha sétál a járdán…a belváros egyes részei 2.vh-t elevenítik fel a szemed előtt.Ez a szomorú ennyi…..

  • 2017.10.29. at 14:51
    Permalink

    Teljesen felesleges vitatkozni, hogy melyik auto a jobb. Persze hogy a golf!!!
    Atlagban mindenki jo autot gyart, ami szuper jo, kenyelmes, jol vezetheto, DE a golf a legjobb mert az es mindenki vegye tudomasul!!
    Minden nemet autos ujsag ezzel vegzodik! Mindig nemet auto nyeri a tesztet.
    Lehet itt rizsazni, hogy nem, DE a magyar autos oldalak teljes mertekben elfogultak a nemetekkel!! Ezt a vak is latja.
    Az sem szamit, hogy a golf gusztustalanul draga, zabalja az olajat, messze nem megbizhato!!
    Persze a vadiuj az tuti, de csak rovid ideig, utana kezdodnek a gondok, amirol nagy a hallgatas.

    Szolhatna ugy is a cikk

  • 2017.10.29. at 14:51
    Permalink

    Az, hogy egy futómű milyen kényelmes, fárasztó e vagy kevésbé az, úgy 1000 km egy szuszra megtett úthossz fölött kezd kiderülni, meg utána abban is, hogy egy ilyen utazás fáradalmai mennyi idő után tűnnek el belőled.
    Ha ismernéd a gazdasági felépítettséget, berendezkedést, nem mondanál ilyeneket:
    „ha a magyar nép igényesebb lenne, és nem csak tolvajkormányokat választana meg.Talán, még útra is jutna a mutyipénzek helyett….”
    Persze abban igazad van, hogy mutyipénzek, csak akkor azzal is legyél tisztában, hogy azok csak morzsák ahhoz képest, amik „más csatornákon” elfolynak.

  • 2017.10.29. at 14:51
    Permalink

    Pihenni otthon kéne.Másrészről egy hosszú fárasztó pályázásnál is sokkal jobb a feszesebb futó…már biztonságilag is!!!stabilabb..plusz több a leszorító erő.Egyébként, nem lenne ezekkel a feszesebb futókkal semmi baj, ha a magyar nép igényesebb lenne, és nem csak tolvajkormányokat választana meg.Talán, még útra is jutna a mutyipénzek helyett….és nem rázná le az ember vesélyét a sportosabb futóval a kátyú,nyomvályú,vasutisintoldáshelye stb.

  • 2017.10.29. at 14:51
    Permalink

    Az a jellemző, hogy a 2005-ös dizel Golfokban 116 ezer km van mostanra. Akár az egyik ismerősnek, aki vett egy 8 évest 120 ezer km-el és kiderült, hogy 3 évvel korábban szervizelték 345ezres km állással.

  • 2017.10.29. at 14:51
    Permalink

    A váltó miért lenne szar? Miként kéne működnie, hogy jó legyen?
    Volt francia autóm és semmi gondom nem volt a váltóval, könnyen, finoman kapcsolható, mint a vaj!
    A futóművel mi a probléma? Ha nem rázza le a vesémet akkor szar? Ha kényelmes lágy rugózású akkor szar?
    Vagy nem lehet vele 160 belemenni egy derékszögű kanyarba?

    Áruljátok már el!

  • 2017.10.29. at 14:51
    Permalink

    Legyünk tárgyilagosak. Ennek az autónak a váltója szar. Ellehet neki nézni, de azért ne hazudjunk. A VW váltói, de akár a Mazdáé is sokkal jobb. És l: futóműben tényleg jobb a Golf. És a Mazda 3 is.

    Ettől még ez talán a legszebb kompakt ma és ha lenne pénzem minden hibája ellenére benne lenne a pakliban.

  • 2017.10.29. at 14:51
    Permalink

    Bocs,hogy bele szólok!
    Egy embernek az a véleménye, hogy jobb autó a Golf. Én mindig szerettem a Francia autókat mert kényelmesek voltak, a Német kocsik meg lovaskocsi szinten rugóztak (nem mind, inkább a VW-re volt jellemző). Most megmagyarázza nekünk egy úriember, hogy a kemény rugózás a jó mert neki az tetszik(nekem nem)! A váltó nem olyan mint egy német autón! Mivel ez nem német autó ezért nem olyan a váltója (de azért lehet vele váltani)! A Golf motorjai hibátlanok, igaz eszik az olajat meg egyebek de akkor is etalon! A psa motorok hibásak valamiért, igaz nem írják le, hogy mi a hiba velük! Úttartás: A Golf tökéletes, míg a Peugeot nem (biztos kacsázik az úton meg nagy holtjátéka van és korrigálni kell menet közben)!
    DSG = etalon! Nekem automata váltóm van Geartronik, tökéletes! Kényelmes, lágyan vált, szinte észrevétlen, ha letaposom felbőg a motor és kilő mint egy rakéta (szarok a kényes DSG-re)!

    Szóval nem kéne megetetni minden hozzá nemértő emberrel, hogy a Golf a legjobb, mert nem mindenkinek az tetszik ami neked! A veselerázós Golfot, a DSG hibaforrással nem kéne lenyomni mindenki torkán!
    Azért jó, hogy hozzátetted ÚJ AUTÓKRÓL van szó de azt nem írtad le, hogy a Golf ára 9.506.000 volt, ez pedig 7.370.000 ! 2 milláért kinyalhatták az újságírók seggét, hogy dicsérjék a Golfot!

  • 2017.10.29. at 14:51
    Permalink

    A 308 – és általánosítva a Peugeot – leggyengébb pontja szerintem a váltó. Az ülésével, az üléspozícióval sem voltam maradéktalanul elégedett. Futóműben és kormányzásban viszont nagyot fejlődött. A Golf nálam futóműre, váltóra, ülésre, ergonómiára, összerakottságra, minőségérzetre etalon. Kormányzása, úttartása is elsőrangú. A DSG is az. Nincs hibája, ezért etalon. Új autóról beszélek. A motorok is hibátlanok. Még egyszer: új autóról beszélek. Tény, hogy drága. Unalmas is kicsit. Az Octavia meg majdnem, már majdnem ugyanolyan jó, mint a Golf.

  • 2017.10.29. at 14:51
    Permalink

    Már a mai autósújságokban egyeduralkodó hozzáálástól is kiver a frász. pl: ” 17-es könnyűfém kerekeken (225/45-ös gumikon) guruló – és ennek megfelelően rossz úton csúnyán rázó – 308 már-már luxusautós, s érzetre az eddigi legnémetesebb, legjobb Peugeot” Higgyék ekl tisztelt autóversenyzővénával megáldott újságíró urak. A gyereket iskolába vinni, vagy egy 500 km-es nyári tengerparti túrához az emverek negy részének nem „kanyarvadászatra” tervezett szuperkemény rugózású autókra ven szükségük. Borzadjanak el de nekem van egy C5-ös Citoenem hidropneumatikus rugózással, és semmi pénzért nem adnám. Nem cserélném el a világ összes betonkemény versenyautókra hajazó német (vagy nem német) autójára. Nem erre az adrenalinbombára van szükségem, hanem nyugott, bársonyosan lágy autózásra, ahol kipihenhetem a mindennapi hajszát.

  • 2017.10.29. at 14:51
    Permalink

    Tudod mi az a részlet, egy jól kitömött boríték a szerkesztőségnek!!!! A minap ültem egy A3-as limuzin Audiban, valamint volt szerencsém a flottakezelőnél beülni az új 308-asba, simán ugyanaz az anyagminőség, és a Peugeotban nagyobb a hely is! Az Octávia meg abszolút nem jobb, sőt kicsit gagyi, szerintem a PSA mögött van, bőven!!!

  • 2017.10.29. at 14:51
    Permalink

    Teljesen igaz, a csajomnak van egy 2005-ös évjáratú 1.9tdi 105 lóerős Golf V-öse, hát már melegen alig akar indulni, a jelzőhang panel már 3éve korában tönkrement, a lengőkarokat 50ezrenként cserélni kellett, turbóval is volt már gond, valamint a motorvezérlés elég sokat hákliskodott, 3x volt szoftver frissítésen!!! Ja és most van benne 116.000km!!! Ezzel szemben a 2005-ös Focus II 1.8tdci-be bele hajtottam 540.000km-t, egy gumi turbócső és egy jobb első lengőkar lett cserélve!(Természetesen a kopó dolgok voltak cserélve!)
    és a zajkomfort is jobb, nem kerepel veszettül mint a Golf, sokkal kulturáltabb a Ford!!! A Golf messze nem a legjobb a kategóriában nem is értem miért hasonlítanak hozzá minden autót a kategóriában, ez tényleg vicc!!!

  • 2017.10.29. at 14:51
    Permalink

    Szóval, szerinted te nem vagy elfogult a Golf vagy német autók iránt, de csak olasz meg francia autóid voltak!
    Akkor honnét veszed, hogy a Golf a legjobb? Abból a pár kilométeres próbaútból amit egy szarásig fel extrázott 10 millás Golf-al mentél? Vagy megmondták melyik a jó és melyik nem jó autó! 50 újságíró megmondta mi a jó! De ha nem szereti mindenki a mákos tésztát akkor ne szajkózd állandóan hogy a mákos tészta a kaják kajája!

    „apukád biztos büszke rád”

  • 2017.10.29. at 14:51
    Permalink

    A DSG váltóhoz hasonlóan fogyasztásban gazdaságos és kulturált váltót többiek nem tudnak felmutatni. Ez legalább olyan fontos mint a motor. A 4motion -t el is felejtettem említeni 🙂

  • 2017.10.29. at 14:51
    Permalink

    „Nem véletlen,hogy a megbízhatósági statisztikán az utolsó helyen kullog az összes”
    TÉTELESEN NEM IGAZ.
    Átlalában a középmezőnyben vannak, néhány modellel kifejezetten az élvonalban (Peugeot 206-207, Citroen Picasso, Renaut Scenic) és rendszeresen megelőznek több német vagy japán márkát is.
    Olvass utána pl. itt.
    http://www.adac.de/infotestrat/unfall-schaeden-und-panne/pannenstatistik/pannenstatistik_archiv.aspx?ComponentId=169221&SourcePageId=47921

    „Nézzetek már meg egy 6-10 éves használt Peugeot-t meg egy akármilyen németet.”
    NÉZZ MEG! OSTOBASÁGOT ÍRSZ! Nem mállik jobban a belseje, ráadásul már 25 éve teljesen galvanizáltak voltak pl. a Peugeot karosszériák, ellentétben az azóta átrozsdásodott Corsákkal, PolokkaL, Astrákkal a 90-es években gyártott Peugeotok, ha nem törték össze akkor köszönik jól vannak.

    „Linkeljetek már be nekem csak egy 500 ezer km feletti,HASZNÁLHATÓ! Peugeot-t.”
    TESSÉK:
    Ez pl. egymilliót ment…:
    http://www.bevezetem.hu/cikk/egymillio-kilometer-oreg-peugeot-val
    Menj el Tunéziába, Marokkóba vagy Egyiptomba és ülj be egy Taxiba! Nem találsz olyat ami 500 ezernél kevesebbet futott és nagy részük Peugeot.

    „Ha az összes Peugeot-t 25-ször újragyártanák sem érne fel egy VW Lupoval sem!!! ”
    Erről mondjuk kérdezz meg egy Lupo tulajdonost, szervízről szervízre hordják, mert folyaton van valami velük és a magyar „szakértő” szervízeknek fogalmuk sincs mit kezdjenek vele. Ezzel szemben pl. a többszázezret futott 1.4 HDi 206-ok gond nélkül futnak és kevesebbet is esznek.

    ÍME EGY VÉLEMÉNY: (pont erről az oldalról)
    Még az ellenségeimnek sem.1.7000 000 e ft-ert vettem a vasat.és kb ennyit rá is költöttem az 5 év alatt.:)Amikor megvettem imádtam.vettem bele sport ulest,zenét,szpojlereket,de 1 év után jöttek a hibák.a teljesség igénye nélkül csak a nagya hibái,:váltovezerlö computer,bus kábel,váltócsere,motorcsere(eltört a főtengely),évente mind a 4 kerék agycsapágy,(db kb 30 000 e ft)kuplug vezerlő mehanika,vátóvezerlő mehanikus része.stb,stb,stb.soha többé 3l lupo. a gatyám ráment erre a kocsira.

    http://www.autonavigator.hu/hasznaloi_velemenyek/volkswagen/lupo

  • 2017.10.29. at 14:52
    Permalink

    Össze tetszik téveszteni valakivel: egyáltalán nem érdekel, hogy német-e vagy sem egy autó. Több olasz autóm volt, francia is. Nem volt Trabantunk. Ja, és „Az én apám erősebb, mint az isten.”

  • 2017.10.29. at 14:52
    Permalink

    Ha egy francia autóról már végképp nem lenne hiteles azt állítani, hogy rossz, ha már iszonyú cikinek éreznéd előjönni a PSA bajuszkapcsoló gusztustalanságával, vagy a lekvárban kavargó fakanálról szóló remekbeszabott örökérvényű költői képpel, s valójában a franciák széthullásáról sem lehet már 2014 ben hitelesen elmélkedni, akkor egész egyszerűen mondd azt hogy ez már annyira németes, hogy senki meg nem különbözteti a Golftól. Sőt valójában a franciák a németektől lopták az egészet, csak a vak nem látja, hogy ez az új francia csoda nem más, mint egy következő generációs Audi koppintása. Annyira vak vagy, hogy nem látod? Például ebben is gyanúsan kerek a forgatható kormány…na ugye.

  • 2017.10.29. at 14:52
    Permalink

    Tényleg kár, mert ezzel is csak azt támasztod alá, hogy az utólagos nyelvészkedés ellenére, erről az autóról (is) beszéltél, de hagyjuk, tényleg ne menjünk bele, mert látom, már kezded a személyeskedést.

    Ha valóban rossz hírük lenne, nem vennék őket, nem gondolod?
    Az, hogy a Golf miatt hányan jöttek fikázni, annak azért van némi előzménye, fentebb láthatod az írásban.
    Innováció alatt említettem a radikális súlycsökkentést is többek közt, de ezen átsiklottál, mert nem tudtál belekötni, de azért további jó keresgélést.

  • 2017.10.29. at 14:52
    Permalink

    Látom kár beléd a szó, de teszek még egy próbát. Az, hogy [i]már hagyományosan[/i], azt jelenti, hogy eddig ez volt, és ebből lehet következtetni a mostanira is, mivel nem újítottak rajta semmit. Barátkozz meg a szavakkal:D
    Biztos azért terjedt el a rossz hírük, mert tízből kilenc fogorvos ezt ajánlja, semmi köze a minőséghez:D Most meg jön ez a vérszagos troll duma, egyrészt nem ajnároztam se Golfot, se ezt, másrészt nézd meg a kommentekben hányan jöttek fikázni. Nincs is, csak megszokásból hajtogatod. Én sem azért írtam, hanem mert nem láttam a mérnöki vívmányokat amiről beszéltél, de azóta is csak keresem…

  • 2017.10.29. at 14:52
    Permalink

    A gombok is kényszerű megszokást igényelnek… 🙂
    A futóműre azt írtad, idézlek: „a már hagyományosan silány futóművel”. Sehol nem írtad, hogy a „futurisztikus csomagolás alatt” levő „hagyományosan silány” futóművet nem erre az autóra értetted, sőt.
    Azért érdekes, hogy ha egyébként annyira jól szerepel a Bosch, a német prémiumautókat miért Marelli elektronikával szerelik a németek…
    Mellesleg nekem volt francia autóm, most is van a családban, soha nem volt jellemző rájuk a „szarfosmegbízhatatlanelektronika”, de legalábbis semmivel nem jobban, mint egy németre vagy japánra. De lehet, hogy én vagyok csak szerencsés, nem tudom.
    Mindenesetre baromira kezd unalmassá válni, hogy ha megjelenik egy teszt egy francia vagy olasz autóról, rögtön gyűlnek trollok a vérszagra és előveszik az érvek nélküli sztereotip paneleket anélkül, hogy valaha használtak volna hasonlót.

  • 2017.10.29. at 14:52
    Permalink

    Igazi birka magyar népség!(TISZTELET A KIVÉTELNEK)Inkább magyar bunkózza,hülyézi a magyart minthogy elismerjék a retkes csigazabálók termékeinek hulladék minőségét.Még ha igaz lenne,hogy a franciák jobbak.Emberek!Tudjátok ti miről beszéltek?!Az autógyártás szégyenfoltja,ipari hulladéka Peugeot.Nem véletlen,hogy a megbízhatósági statisztikán az utolsó helyen kullog az összes.Nézzetek már meg egy 6-10 éves használt Peugeot-t meg egy akármilyen németet.Mindnek mállik a belseje,rohad a külseje nem beszélve a temérdek típushibáról.Egy német autó még 20 évesen sem néz úgy ki több százezer km után sem mint ezek 60 ezer után!Linkeljetek már be nekem csak egy 500 ezer km feletti,HASZNÁLHATÓ! Peugeot-t.Én megértem,hogy a kispénzű emberek olcsó autót vesznek de sosem értettem,hogy egy igazi magyar ember hogy tud francia autót választani.Még ha nem lenne alternatíva,de rengeteg koreai, japán stb. van.Na ez az országunk legnagyobb problémája!Nagyapáitok,dédnagyapáitok forognak a sírjukban!
    Ha az összes Peugeot-t 25-ször újragyártanák sem érne fel egy VW Lupoval sem!!!

  • 2017.10.29. at 14:52
    Permalink

    Várjál, egyikünk keveri a fogalmakat. A gomb mentes műszerfalat mérnöki bátorságnak nevezni kissé erős, vezetni annál inkább bátorság de legalábbis kényszerű megszokást igényel, mivel minden szar miatt oda kell nézni. A kis kormány ne legyen már innováció, azt hiszem nem most látunk ilyet először. Ízléseken tényleg kár vitázni, de nem mindenkinek tetszik ez sem, meg a golf sem.
    Ha már a képességeimet feszegetjük, nem írtam előre, hogy ez pont szar futómű, csak eddig mindegyik az volt. Nem újkorában… ilyenkor még minden patent, ehhez se golfnak, se 308-nak nem kell lenni:D Az elektronika meg hát igen, Bosch. Nyilván azért szar, pedig más márkáknál egész jól szerepel. Nem furcsa ez egy kicsit?:D
    Amúgy sem vitázni akartam veled, nem tudnál miről meggyőzni, mert egyiket se tartom jó autónak. Csak azokra a mérnöki teljesítményekre voltam kíváncsi, hát le a kalappal…

  • 2017.10.29. at 14:52
    Permalink

    Azt nem értem, hogy miért nem lehetett 309 a neve? Tudom, hogy volt már egy ilyen Peugeot, de az a 80-as években volt, talán 92-ig gyártották. Fel lehetett volna újítani a nevet (számot), mint pl. a VW tette a Jetta esetében. Így, hogy az egyik 308 közvetlenül követi a másikat nem olyan jó. Kiváncsi vagyok mi lesz – 4-5 év múlva – a következő sorozat neve? Talán az már 309 lesz? Vagy most csak elodázták a névadás problémáját?
    A kocsi szép is, jó is. A középső érintőképernyős kijelző és környezete PSA „építőkocka” lehet, mert szerintem pontosan egyanez van az új C4 Picassoban is. Az, hogy a VW vagy a Peugeot a szebb, jobb, ízlések és pofonk kérdése. Én mindkettőnek örülnék, ha választhatnék lehet, hogy a Golf kellene, pedig nekem most francia kocsim van, sőt kettő is van a családban, igaz a cégnél egy Jettát vezetek. Szóval minden jó, csak legyen aki tankol bele :))))

  • 2017.10.29. at 14:52
    Permalink

    Említhetném az ergonomikus kis kormányt, a műszerfal példátlan „gombmentes” letisztultságát, vagy az 1,1 tonnás súlyt, ami 2 mázsával könnyebb a VII-es Golfnál.
    Én nem fogok veled vitatkozni ízléseken, hogy melyik esztétikus, de én az ellenségemnek se kívánnám, hogy a Golfnál szebb és kívánatosabb autót ne lásson. Az meg, hogy Németországban viszik, egy dolog. A szomszédom is vitte, két év alatt kétszer lett hengerfejes a kifinomult minőségi germán űrtechnika, majd eladta.
    De te nagy talentum lehetsz öregem, ha így látatlanban megmondod, hogy silány a futómű és az elektronika. Pedig a futóművük ezeknek hagyományosan jó, és ezt még Kántor Golf úr is elismerte.
    Egyébként a „szar” elektronikát ezekbe is a német Bosch szállítja…

  • 2017.10.29. at 14:52
    Permalink

    A Golf mint etalonként említése műszakilag és formailag is rendben van.
    A VW Golf -al nem mertek olyan húzást csinálni a kormánnyal mint Pug 308. Ez a fajta fejlesztés már nem jött be a Citroennek. Miért gondolják a Pug-nál, hogy most sikerülni fog ezzel a kis kormánnyal és fölé helyezett műszerekkel? Ebben a kategóriában még mindig a Golfot tartják a minőségi példaképnek. A VW Golf saját kategóriájában a legjobb motor (Tsi, Tdi) és váltó (DSG) választékkal rendelkezik. Többi gyártó ezt a választékot csak megközelíteni tudja.

  • 2017.10.29. at 14:52
    Permalink

    Én nem vagyok Golf fan, de mutass már egyet azokból a mérnöki bátorságokból, innovációból amiről szó van. Finom esztétika? Ja, a golf unalmas, tudom én is, de mégis viszik. Ez viszont számomra nem finom esztétika, csak egy erőltetett csomagolás (főleg belül) a szokásos HDi köré futurisztik stílusban, a már hagyományosan silány futóművel és elektronikával. Persze lehet, hogy most minden más lesz, de mitől lenne?:D

  • 2017.10.29. at 14:52
    Permalink

    A Golf legfeljebb 30 éve volt etalon. Azóta próbálják egyesek megideologizálni észérvek nélkül, miért nem tud azóta sem senki Európában, Japánban és Dél-Koreában olyan autót építeni, ami felérne hozzá (ami persze nem igaz).
    Ebben a 308-asban viszont egymagában több innováció és mérnöki bátorság van, mint az elmúlt 3 Golf-generációban együttvéve. És kár a kényszeres hasonlítgatásért, a németek soha nem fognak belemenni ilyen finom esztétikai részletmegoldásokba, amik többek között ezen az autón is vannak.

    Kicsit olyan érzésem van, mintha ezt a cikket nem egy szakújságíró írta volna, hanem valami 17 éves kissrác, aki most kapta meg élete első boyracer 3-as Golfját és képtelen feldolgozni, hogy vannak kifinomultabb autók is.

  • 2017.10.29. at 14:52
    Permalink

    Ültél már jobb autóban mint a szánalmas Golfod, csak nem a németek csinálták! Egy elfogult újságíró mint te, soha nem is fogja észrevenni melyik a jobb autó mert úgy osztályozza, hogy „német autó és nem német autó”! Berögződött az agyadba még gyerek korodban, amikor apuka Trabantja mellett elment egy korabeli 1-es szutyok és nyálcsorgatva figyelted!

    Nem lenne semmi gond, ha nem szúrnád be minden cikkedbe, hogy a német autók akkor is jobbak!
    Az én apukám meg erősebb!

  • 2017.10.29. at 14:52
    Permalink

    Objektíven kellene megközelíteni,ez túl személyes.Ön nem hülye,vagy nem is tudom mit írtak,csak elfogult.Ez fényévekkel szebb és jobb,mint a golf.
    Csak a golfos szarságot nyomják le a torkunkon-semmi más nem történik-ők mozgatják Európa gazdaságát-mármint a németek,ha a PSA dübörögne,azt csókolgatnánk körbe.

  • 2017.10.29. at 14:52
    Permalink

    Bizonyos dolgokban biztos jobb a Golf, cserében viszont hóót unalmas kívül-belül, alaptípusoknál kényelmetlenek az ülései és egyszerű kidolgozása, valamit jóval drágább mint a Peugeot és az extrákat is aranyárban mérik.

    Ár-érték arányban biztosan jobban megéri a PUG. Főleg 5 év garival.

    A Mazda 3-at meg nem értem. Szép autó de jóval több bosszantó apróság van benne, mint egy Peugeotban, drága is, és a technológiája sem annyira űrkorszak, mint ahogy a Mazda marketingesei állítják.

  • 2017.10.29. at 14:52
    Permalink

    Jó cikk lenne, csak a végén elrontotta ezzel a góf, okádia ajnározással.
    Szép is lenne, ha egy okádia az év autója lenne…azzal a 0 innovációval, meg a csuda téjesi motorokkal…pf.
    A gófba meg lehet, hogy más az anyagválasztás, meg szebb az illesztés, de akkor is egy unalmas, hétköznapi, szürke parasztverda marad, nyoma sincs benne annak a designnak, ami ebben a 308-ban vagy egy Mazda 3-ban van.
    Írja, hogy csúnyán zsírosodik a tapis képernyő…Mindben ilyen lesz, amit ujjal tapiznak, a fosvágen konszern autóban is, még ha másképp is fotózzák!
    Kicsinyes kötekedés.

  • 2017.10.29. at 14:52
    Permalink

    Amint lesz jobb (és még én is leszek), az elsők között fogom megtapsolni és elismerni, hogy igen, ez az autó jobb a Golfnál. A hülye szó szerintem kiírható.

  • 2017.10.29. at 14:52
    Permalink

    Hát igen,a Golf az Golf,és akármilyen hihetetlen,velem együtt sokaknak nem jön be.Elszomorít,ha már egy Peugeotot is ahhoz a fapados szénásszekér-rugózású autóhoz,mint etalonhoz hasonlítgatunk…

  • 2017.10.29. at 14:52
    Permalink

    A Kántor egy nagy bunkó,még azt sem tudja,h a franciák diktálják az újabb és újabb szériák irányát.Ha a primitív németeken múlva,még mindig a Csepel 344-es hangján dübörögnének a láda alakú(?)szar autóik,amit az olasz dizájn,valamint az angol,a francia és amerikai találmányok,fejlesztések meg- és elvételével kínálnak,persze elhallgatva, h abban semmi,még a széria-nevek sem az övék,pl.golf,vagy a spanyol Mercedes. Ami illene hozzájuk,pl. WW schwein, vagy a Benz Grünhilda stb.
    Egyébként ebben a Peugeot 308 -ban pont az a szép,h semmi köze a primitív német göncökhöz,ill majd ha lekoppintják ami kb.5-10 év lesz,akkor igen.

  • 2017.10.29. at 14:52
    Permalink

    Ha Kántor úron múlna 2050-ig csak Golf lehetne az év autója, még akkor is, ha egy szaros talicskára tennék a VW jelet Golf felirattal! Mert az az etalon és kész, számára nincs más autó! Esetleg a VW-hez tartozó Skoda, de csak azért mert a VW-hez tartozik!
    Szánalmas hü..e!

Vélemény, hozzászólás?