Már több, mint 1600 érdeklődő regisztrált a Peugeot iOn kipróbálásra Németországban
Az elektromos autók ára ma még nagyon nem versenyképes, ezért a gyártók több esetben is kedvezményes árért adják őket bérbe. A tartós bérlet a legtöbb vásárlónak több okból is kedvező. Manapság egyre többen csak rövid, néhány éves periódusra szánnak egy autót, ezért nem csak költséghatékony, praktikus is a bérleti megoldás. A Mitsubishivel i-MiEV-vel, illetve a Citroen C-Zéróval közös fejlesztésű Peugeot iOn Franciaországban bruttó 499 eurós havi bérleti díjjal került forgalomba ősszel. Az 5 évig vagy 50 000 kilométerig érvényes szerződés mindenféle karbantartást magában foglal, beleértve az akkumulátorok teljes garanciáját, szükség szerinti cseréjét is – bár erre ilyen futásteljesítmény, illetve kor alatt elvileg nem kell számítani.
Nem egész 3,5 méteres hosszával, emissziómentes üzemével városi használatra termett a négyüléses, alaphelyzetben 166 literes, de 1300 literig bővíthető csomagterű iOn
Most a németországi ár is kiderült, ami valamivel magasabb, mint a francia, nettó 491 euró havonta. A konstrukció itt rövidebb futamidejű, 4 éves, évi 10 000 kilométeres futásmaximummal – a németek ugyanis a franciáknál gyakrabban cserélnek autót. A franciánál valamivel magasabb, de abszolút értékben így is kedvező ár a jelek szerint nagyon bejön a németeknek, a 2011-ben Németországnak jutó 800 iOnból 600 már előértékesítéssel elkelt és összességében 1600-an jelezték érdeklődésüket a modell iránt, így még az is megeshet, hogy a teljes jövő évi kvóta ez évben elkel. Nem meglepő, a hátsó kerekeit 64 lóerős, 180 Newtonméter nyomatékú villanymotorral hajtó négyüléses iOn 130 kilométeres hatótávjával és 130 km/órás végsebességével, valamint 15 másodperces 0-100 km/órára gyorsulásával ideális városi autó. Lítium-ion akkumulátorainak telítése 220 Voltos elektromos csatlakozóból 6 óra, 3 fázisú, 380 Voltos aljzatról az akkuk 15 percig félig feltölthetők, fél óra alatt pedig 80 százalék érhető el a gyors-töltéssel.