Peterhansel nyerte a 2016-os Dakart

Peugeot-győzelem a Dakar Rally-n

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Huszonhat évvel legutóbbi Dakar-győzelme után a Peugeot ötödször állhatott fel a dobogó tetejére a verseny történetében. Peterhanselék bajnokok lettek.


A WRC, a 24 órás Le Mans-i futam vagy a Pikes Peak-es diadalok után újabb kihívásokat keresett a Peugeot csapat, gondolhatnánk. Ez azonban nem teljesen igaz, hiszen már korábban is értek el Dakar sikereket - 1987 és 1990 között 4 ízben tudták megnyerni a világ legkomolyabb tereprali kihívását. A tavalyi sikertelen év után, idén újragondolták a Peugeot 2008 DKR-t, ami alacsonyabb, szélesebb, hosszabb és erősebb lett elődjénél. A legtöbb csapat - ahogy a Mini gyári csapata is - 4x4-es versenygépeket épített, hiszen a sivatagos részeken ezekkel előnyben lettek volna. A Peugeot ezzel szemben a hátsó hajtást választotta. És milyen jól tették, hiszen a verseny nagy részében rali típusú pályák voltak. Persze ez nem jelenti, hogy tökéletesen állták a sarat a Peugeot autói, hiszen váltó- és turbóhibával is küszködtek a versenyzők.
Az első pár napon a csapból is Sébastien Loeb meglepő győzelmei folytak. Valóban példa nélküli, hogy valaki raliból átülve ennyi győzelemmel kezdjen, azonban a tipikus Dakaros szakaszokon elfogyott Loeb és Elena teljesítménye, és borultak is egy komolyabbat. Elena még azt is nyilatkozta a Eurosport stábjának, hogy nem szeret ásni. Akkor pedig pályát tévesztettek. Sainzék feladták a versenyt, Cyril Despres pedig turbóhiba miatt hátra szorult már a verseny elején, és autós pályafutása második Dakar-versenyén, saját elhatározásából bújt csapattársai őrzőangyala szerepébe, több alkalommal is segítségükre sietett. A Peugeot háza táján a legfontosabb hír persze, hogy Mr. Dakar 12. Dakar győzelmét könyvelhette el. Peterhansel és Cottret 6. győzelmüket szerezték együtt autóval, motorral pedig szintén 6 győzelmet szerzett a legendás francia. A végeredmény még nem hivatalos, hiszen Peterhanseléket megvádolták egy tiltott helyen tankolással. Annyi azonban biztos, hogy győzelme után Peterhansel könnyes szemekkel nyilatkozott, hiszen mindig álma volt francia technikával megnyerni a Dakar Rallyt.
A mezőny két hét alatt 9500 kilométert futott Argentína és Bolívia között a szeszélyes időjárási viszonyokkal és az akár 4800 méteres magassággal dacolva. Izgalmas és nehéz verseny lett az idei, aki nyomon követte, nem csalódott. A Peugeot 13-ból 9 szakaszt megnyert, de többen fel tudták venni a versenyt velük. A minisek közül Nasser Al-Attiyah végül a második helyen fejezte be a futamot, és kiemelendő Hirvonen teljesítménye is, aki annak ellenére, hogy első Dakarján vett részt, végig az élmezőnyben autózott, szakaszgyőzelme is volt. Végül két Toyota is bekerült az első 5-be, akik csendben, de biztosan autóztak, a dél-afrikai felkészítésű Hiluxok pedig megbízhatóan mentek. Egyetlen magyar párosunk, Somfai Imre és Somfai Mátyás nem tudta befejezni a versenyt a hófehér Toyotával. A Peugeot egyébként már bejelentette, hogy jövőre folytatják Dakar programjukat.
Hirdetés

Dakar 2016 autós eredmények
1. Stéphane Peterhansel (FRA)/Jean-Paul Cottret (FRA) Peugeot 2008 DKR 45 óra 22 perc 10 mp
2. Nasser Al-Attiyah (QAT)/Matthieu Baumel (FRA) Mini +34 p 58 mp
3. Giniel De Villiers (ZAF)/Dirk Von Zitzewitz (DEU) Toyota +1 ó 2 p 47 mp
4. Mikko Hirvonen (FIN)/Michel Perin (FRA) Mini +1ó 5 p 18 mp
5. Leeroy Poulter (ZAF)/Robert Howie (ZAF) Toyota +1 ó 30 p 43 mp
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 09:12
    Permalink

    A kamionok között pedig nem Kamaz nyert…nagy ritkán ilyen is van:)

    A Toyota mindig ott van az élbolyban, de még sosem nyertek. A tempójukkal lehet a baj. Egyszer de Villiersék pártjára állhatna már a szerencse.

Vélemény, hozzászólás?