Pestre is kipróbálják az új magyar buszt
Budapesten is bemutatkozott a NABI Sirius autóbusz
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A fővárosban is bemutatkozott a NABI Sirius névre keresztelt autóbusza, amelyet a cég a magyar és az európai autóbusz piacra tervezett.
A NABI fővárosi rendezvényén bejelentette a Sirius típuscsalád következő járművének fejlesztését is. Az elővárosi, helyközi és regionális közlekedési vonalakra szánt jármű 2011 tavaszán mutatkozik be a nagyközönség előtt. A NABI Sirius járműveinek konstrukciós kialakítása lehetővé teszi, hogy városi, elővárosi, helyközi szóló- vagy csuklós autóbuszt, trolibuszt, gáz, vagy akár hidrogén hajtású variációt is elkészítsenek belőle.
...a jármű november elején megkezdi országos „teszt körútját”
...a korábban beharangozott fejlesztési ütemterv végrehajtásával tavasszal bemutatkozik a NABI Sirius család második tagja
A NABI Sirius bemutatott városi kivitele az első tagja egy olyan autóbuszcsaládnak, amely moduláris felépítésének köszönhetően az összes európai, így a magyar igényeket is teljesíteni tudja
A korábban mintegy 2,5 millió USA dolláros fejlesztésű, az amerikai piacon nagy sikereket aratott NABI BRT formatervét és konstrukciós alapjait felhasználva, újabb nyolc hónapos fejlesztési időszakot követően született meg a NABI Sirius. Az autóbusz-család tervezése során a vállalat igyekezett azt a forradalmi, - szintén magyar -, formatervet követni, amelyet az Amerikába szállított buszok esetében már használ. A NABI célja autóbuszaival felkelteni az utasok és városlakók érdeklődését.
A NABI Sirius bemutatott városi kivitele az első tagja egy olyan autóbuszcsaládnak, amely moduláris felépítésének köszönhetően az összes európai, így a magyar igényeket is teljesíteni tudja. Az alap konstrukció kialakítása lehetővé teszi, hogy városi, elővárosi, helyközi szóló- vagy csuklós autóbuszt, trolibuszt, gáz, vagy akár hidrogén hajtású variációt is elkészítsenek belőle. A modularitás abból a szempontból is előnyös, hogy ha egy üzemeltető többfajta autóbuszt választ a családból, kisebb ráfordítással tudja karbantartani az azonos modulokból épült járműveket.