Perverz spórolás – Toyota Corolla GR Sport
Sportcsomag ennyire még nem passzolt hibridhez – Toyota Corolla GR Sport
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Annyira jól néz ki, hogy simán elhiszi róla az egyszerű szemlélő, hogy sportos ötajtós. Pedig ez csak a Corolla empakettje, és nagyon passzol a 2,0 literes hibridhez.
Vannak olyan vezetési tippek, amikkel könnyedén vihető lejjebb a fogyasztás, és ezek mindegyikét talán a hibridesek ismerik a legjobban. A kigurulást, a jóval előre való figyelést, a kevés fékhasználatot és a kanyar előtti lassítások mellőzését nem ártana, ha rajtuk kívül mindenki más is elsajátítaná. Egyrészt saját autója fogyasztásának csökkentése érdekében, másrészt a forgalom gördülékenyebb haladásának segítése miatt is. Ahhoz persze, hogy csekély lassítással vegyünk be egy kanyart, körforgalmat, kereszteződést, kell némi futómű is, és szerencsére a Toyota nem csak a hibrid technikához ért. Az új Corolla úgy van egyben, hogy személy szerint még az 1,2-es turbómotor halovány létezését is meg tudtam neki bocsátani. Mert jó a kormányzás, jó a futómű, jó a kézi váltó, és úgy az egész autó rendesen egyben van. Ehhez csaptak most egy sportcsomagot, legalábbis a két hibrid hajtású kivitelhez.
Annyira jól néz ki, hogy nem lehet nem szeretni a kiállását, a szúrós tekintetét.
Kedve támad az embernek rendesen megkergetni, pedig sokkal kevesebb annál, mint amit mutat.A GR Sport csomag a kombihoz is elérhető, mindkettőnél azonosak a változások, és alapból jár a fekete tető.
A fényezés többi része pedig lehet ez a szürkésfehér, ezüst, vagy piros, igazság szerint mindegyik árnyalat nagyon jól áll a Corollának.A GR Sport nagy újítása az állítható keménységű futómű.
Mérni biztosan lehet a változást, de én nem igazán vettem észre, hogy keményedne Sport S és Sport S+ módban. Alapból is elég feszes, annyira, hogy a 17 colos felniknél nagyobb már kényelmetlen lenne, ezekkel csak jólesően kemény a futás. A stabilitása annyira jó, hogy hamar elkezdjük élvezni vele a kanyarodást és azt, hogy egyre nagyobb tempóval próbálgathatjuk. Fékezni kevés esetben szükséges, és akkor is inkább a gumik miatt, mert a Falkenek sajnos elöl nem tapadtak túl jól. A menetstabilizáló korán szól bele a far libbenésébe, provokálhatatlan, hogy hothatch szerűen tegye a fenekét, azonnal megfogja, ami egy nagyon jó pont a biztonság terén. Furcsa a fék, ezen a ponton tudatosul, hogy nem a sportolásról szól a modell, ugyanolyan nyúlós és hirtelen harapós, mint a Toyota hibridekben általában. Könnyű autónak tűnik, könnyedén is vezethető és elég kiszámítható, az igazat megvallva hamarabb fog túl szűken fordulni a gyors kormányzás és a stabil futómű miatt, mintsem túl szélesen, ami szintén egy elég jó pont.Az sem jár rosszul, aki egy dinamikus autót szeretne, mert a 2,0 literes hibrid rendszerrel már szedi a lábát a Corolla.
Sokkal kiszámíthatóbb, mint az 1,8-as, a reakcióidejük pedig össze sem hasonlítható. 184 lóerős, és a gázpedál lenyomására nem akad fenn a fordulatszám, ha elengedjük, azonnal visszazuhan, nincs meg benne az a kellemetlen nyúlós érzet. Épp elég pörgős, dinamikus gyorsítást művel, 7,9 másodperc a 0-100, ami szerintem teljesen korrekt. Vannak programozott fokozatai a váltónak, de legalább annyira viccesnek tartom, mint a kamu kipufogót, semmi szükség rá, de azon nem változtat, hogy a hajtás nagyon hatékony. 5,2 literes fogyasztással zártam a teszthetet, a legszebb viszont egy bő 100 kilométeres szakaszon mért 4,4 literes fogyasztás volt, ami remek érték ettől az autótól. Könnyen tanulható vele a hibridezés, és az eddigi kellemetlen élmények sem fogják elvenni tőle a kedvet, mert ez már úgy működik, ahogy kell. Gondozásmentes, persze olajcserét fog kérni a benzinmotor, de egyébként minden kritikus alkatrésztől mentes egy ilyen hibrid, amire sokat költhetnénk később. A hibrid rendszerre egyébként 10 év garanciát vállal a Toyota, ha esetleg még mindig van, aki félne és túl bonyolultnak tartaná a hibrideket. A GR Sport egy mókás csomag, ami épp csak pár aprósággal, de rendesen feldobja a külsőt. Passzol hozzá, túlzottan is. Ezzel a kormányzással, futóművel igazán elbírna egy igazi sportmodellt is a Corolla, de a Toyotánál sajnos más a hitvallás.Árak
Tesztmodell alapára
9 910 000 Ft (2020.06.08.)
Tesztautó ára
10 360 000 Ft (2020.06.08.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1987 cm3
Teljesítmény:
112 kW (152 LE) 6000 1/min-nél
Nyomaték:
190 Nm 6000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7.90 s
Végsebesség:
180 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4,7-5,6 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4370 mm
Szélesség:
1790 mm
Magasság:
1435 mm
Saját tömeg:
1510 kg
Össztömeg:
1910 kg
Terhelhetőség:
400 kg
Tengelytáv:
2640 mm
Karosszéria-kivitel:
ferdehátú
Csomagtér:
313 l
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6d
Hengerűrtartalom:
1987 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
e-CVT
Nyomaték:
190 Nm 6000 1/min-nél
Teljesítmény:
112 kW (152 LE) 6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
180 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7.90 s
CO2-kibocsátás:
127 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,7-5,6 l/100km
Fogyasztás a használónál:
5,3 l/100km
Szia Tamás!
100% hogy az autón lévő felnik nem 18 colosak? A képek és a videó alapján a tesztelt gépjárműben volt AVS és HUD is, ezek pedig csak a Dynamic csomagban léteznek. Ha Dynamic csomag akkor pedig a kerék 18-as.
Köszönettel:
András
Le van írva a kép alatt:
“A GR Sporthoz feláras Dynamic csomag által állítható keménységű lengéscsillapítókat és egyedi 18 colos felniket kap – egy csokor kényelmi és biztonsági rendszer mellett.”
Köszönöm, olvastam!
A cikk és különösen a videó kiemelten taglalja hogy szerencsére a tesztautó nem ezzel a csomaggal rendelkezik, miközben ez tárgyilagos tévedés. A tesztautón 18-as kerekek vannak (a 17-es nem is így néz ki) és ha a teszt során ezekkel még elfogadható volt a futás akkor az FB live videóban elhangzott mondatok szimplán megtévesztik a vásárlókat akik ezzel az autóval szemeznek épp.