Pattanásig feszítve – Volvo XC60 T8 Polestar Engineered
Megérte kikeményíteni? - Volvo XC60 T8 Polestar Engineered teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Volvo Polestar modelljei mindig is a vártnál jóval radikálisabbak voltak, aminek az lett a következménye, hogy teljesen ki is vált a márkából, és minden eddiginél durvább autót faragott. De visszakacsint még, például az XC60 T8-on.
Az eleganciát megtartva nem igazán nyúltak a külsőhöz.
Felismerni azért könnyű a fekete keretes hűtőmaszkról, ám azon csak egy szolid stilizált csillag jelenik meg fehér alapon, ami jelezné a sportrészleget. Oldalról már érdekesebb a látvány, és hiába csak négy ordenáré nagy felniről van szó, az XC60 kiállása egyszerűen dögös, úgy, ahogy egy Volvótól nem is várnánk el. A felnik alapból 21 colosak - ezek azok - és felárért még 22 colosban is kérhetőek pont ugyanebben a stílusban. Az sem mondható szolidnak, amit a vékony küllőkön keresztül láthatunk, elöl két hatdugattyús Akebono féknyereg harap több mint 30 centi átmérőjű tárcsákra, ráadásként sárgás aranyra fényezték őket, ez a Polestar Engineered színe. Nem is lett volna szükség több játékra a dizájnban, nincs bohóckodás lakkfekete, vagy kamu karbonszálas betétekkel, ennyi kell ahhoz, hogy valami ízléses legyen és egyben sportos is. A hatalmas kerekek azért előrevetítenek némi kényelmetlenséget, pláne azok után, hogy legutóbb a ballonos gumikba húzott 18-asokra és a légrugózásra mondtuk azt hogy harmonikus, na, itt egyik sincs.Hogy nem pattan le erről a zöld rendszám magától?!
Miután kezdtem megőrülni a futómű konyhakés szerű rugalmasságától, megnéztem az állító pöcköket közelebbről.
Csutkára kikeményített állapotukból áttekertem őket a leglágyabbra és hirtelen vállalhatóvá vált a rugózás. Ehhez mondjuk meg kellett állnom, ki kellett nyitnom a géptetőt és látványosan turkálnom a motortérben. Csak mondom, hogy az út szélén ilyen mutatványt még BMW-vel sem kellett csinálnom.A tempó veszett, de ilyen adottságokkal illik tudni befordulni is, ami többé-kevésbé fog sikerülni.
Az M-es BMW-k után tudom, hogy a téli gumi nem mentség, lehet azzal is tapadni, itt ez mégsem annyira egyértelmű. A kormányzással nem történt semmi, vagyis még mindig ugyanannyira élettelen, mint volt, és egyujjas, bármiféle ellenállás nélkül tekerhetjük ki koppig, akkor is, ha épp tempósan kanyarodunk, ezt pedig az első abroncsok szinkron sikítása fogja jelezni, miközben az ív belsejétől szemmel láthatóan távolodunk. Nem jó élmény 2,2 tonnán csücsülve ezt érezni, ahogy azt sem, hogy a fékezés első méterein ugyanazt a gumis semmilyen hatást érezni, mint egy villanyautóban és csak később harap rá az üzemi fék a tárcsákra, te pedig a kormányra. Nagyon nincs összhangban, ami így csak egy elég nagy színházat eredményez. A hibrid hajtás előnyei továbbra is adottak, az XC60 T8 finoman működő rendszere hozza a megnyugtató, pihentető élményt, amiben ez a kemény futómű az arra fogékonyaknak jó élmény lehet. Dögös a kinézet, valahogy mindig jó ránézni, és szeretném én is ezt látni, amikor közelítek hozzá a parkolóban, de ami elindulás után és főként nagy tempónál történik, az nem igazán áll össze. Értem is, meg nem is. Volvónak dögös, sportosnak nem sportos. Hibridként jó használni, de a 10 liter alatti fogyasztás csak álom marad.Árak
Tesztmodell alapára
24 345 000 Ft (2020.03.02.)
Tesztautó ára
28 110 000 Ft (2020.03.02.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1969 cm3
Teljesítmény:
233 kW (317 LE) 5800-6100 1/min-nél
Nyomaték:
400 Nm
Gyorsulás 100 km/h-ra:
5.40 s
Végsebesség:
230 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
2,0–2,2 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4688 mm
Szélesség:
1902 mm
Magasság:
1658 mm
Saját tömeg:
2145 kg
Össztömeg:
2660 kg
Terhelhetőség:
515 kg
Tengelytáv:
2865 mm
Karosszéria-kivitel:
városi terepjáró (crossover)
Csomagtér:
468 l
Belső szélesség elöl:
1530 mm
Belső szélesség hátul:
1520 mm
Belmagasság elöl:
890-970 mm
Belmagasság hátul:
950 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
240 mm
Ülőlap hossza elöl:
480-520 mm
Ülőlap hossza hátul:
450 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1110 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1100 mm
Csomagtér magassága:
930 mm
Csomagtér hossza:
930 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1730 mm
Raktérnyílás szélessége:
1110 mm
Raktérnyílás magassága:
910 mm
Motor és váltó
Motor:
Hibrid (Benzin)
Motorosztály:
Euro6
Hengerűrtartalom:
1969 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata (8 fokozatú tiptronic) sebesség
Nyomaték:
400 Nm
Teljesítmény:
233 kW (317 LE) 5800-6100 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
230 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
5.40 s
CO2-kibocsátás:
56 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
2,0–2,2 l/100km
Fogyasztás a használónál:
9,8 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
59 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
63 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
66 dB(A)
“Hibridként jó használni, de a 10 liter alatti fogyasztás csak álom marad.” – “Fogyasztás a használónál:9,8 l/100km” kis zavart érzek az erőben 🙂
Érdekes látni hogy a V8-as változatok nulla eladása után ezeket veszik is, négyhenger ide vagy oda elég sokat látok az utcán.
Persze mindenkinek más kell egy autóban, én a Polestar helyett pár köznapibb dolgokat hiányolok, mint egy melegebb összhatású világos belső (az ekrü blond helyett egy melegebb bézs szín, ami volt korábban a nagy Volvókhoz).
Ennek is lebénulnak a hátsó lábai, ha lemerül az akku? :-))))))))))))))))
Egy gyors gugli alapján erre sem igaz amit gondoltam, köszi a türelmet hogy megértetted velem 🙂
Respect :-)))