Passat Alltrack: ez a Volkswagen sem a nép autója
Volkswagen Passat Alltrack premier Genfben
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egyes piacokon már kapható, rövidesen hozzánk is megérkezhet a Passat Alltrack, a Volkswagen népszerű középkategóriás modelljének szabadidő-autós változata.
Módosított lökhárítók, műanyag betétek, védőelemek, egyedi színek és felnik, Alltrack-feliratok, a "normál" Passatokhoz képest magasabb felépítés - ránézésre ezek a jegyek teszik különlegessé a márka által és nevéből kiindulva mindenhova szánt kombit. Amely nem terepjáró még a Haldex-kuplungos állandó összkerékhajtással és az XDS elektronikus differenciálzárral sem, de könnyebb terepen azért biztos vígan elboldogul, továbbá a városi akadályokat is fölényesebben veszi, venné - ha tulajdonosa nem félti a puccos, 17-18 colos könnyűfém kerekeken virító, alacsony oldalfalú abroncsokat. A jobbára az első tengelyt dolgoztató, szükség esetén a nyomaték egészét hátraküldő 4Motion rendszer az erősebb benzines és dízel változathoz jár, az alap gázolajhoz választható.
Volkswagen Passat Alltrack - méretek
Hosszúság/szélesség/magasság [mm] | 4771/1820/1550 |
Tengelytáv [mm] | 2710 |
Hasmagasság [mm] | 165 |
Csomagtér [l] | 603-1731 (4Motion: 588-1716) |
A motorok mind négyhengeresek, turbósak és közvetlen befecskendezésesek. Az 1.8 és 2.0 literes TSI benzinesek 160 és 210 lóerősek, a kétliteres dízelek BMT-k, azaz környezetbarát BlueMotion Technology-rendszerűek 140 és 170 lóerővel. Az izmosabb benzines és dízel Alltrack a 30 km/h-s tempóig gombnyomásra Offroad-programot, lejtmeneti vezérlést is nyújtó 4Motion hajtást DSG duplakuplungos automata váltóval kombinálja, s mint az táblázatainkból kiolvasható, igen takarékosan.
Volkswagen Passat Alltrack - benzines kínálat
Motor | 1.8 TSI | 2.0 TSI 4Motion DSG |
Lökettérfogat (ccm) | 1798 | 1984 |
Max. teljesítmény (LE/ford.) | 160/5000-6200 | 210/5300-6200 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 250/1500-4200 | 280/1700-5200 |
Vegyes fogyasztás (l/100 km) | 7,7 | 8,6 |
CO2-kibocsátás (g/km) | 180 | 199 |
Gyorsulás 0-100 km/h (s) | 8,9 | 7,8 |
Végsebesség (km/h) | 211 | 212 |
A vérbő benzineseknél a nyomatékos, stop/startos, fékenergia-visszanyerős dízelek nyilván még tisztább üzeműek: gyárilag a 2.0 TDI 170 4Motion DSG kivitel is beéri 6 liternél kevesebb gázolajjal 100 kilométerenként. Akinek elég a 140 lóerő és a 320 Nm az a duplakuplungoshoz hasonlatosan 6 fokozatú, de manuális váltóval, még barátibb, 5,2 l/100 km-es vegyes fogyasztásra számíthat.
Motor | 2.0 TDI | 2.0 TDI 4Motion | 2.0 TDI 170 4Motion DSG |
Lökettérfogat (ccm) | 1968 | 1968 | 1968 |
Max. teljesítmény (LE/ford.) | 140/4200 | 140/4200 | 170/4200 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 320/1750-2500 | 320/1750-2500 | 350/1750-2500 |
Vegyes fogyasztás (l/100 km) | 5,2 | 5,7 | 5,9 |
CO2-kibocsátás (g/km) | 135 | 150 | 155 |
Gyorsulás 0-100 km/h (s) | 10,2 | 10,3 | 8,9 |
Végsebesség (km/h) | 201 | 198 | 211 |
Ha a VW prémium kategóriára pályázik, akkor ne az Audi mögé bújva tegye, hanem minőségben!
Egy Passátnak 10 éves korára ne rohadjon be az ablaktörlő tengelye!
A prémiumot minőséggel kel elérni nem formával!
Az XC70-ent fikázták mert pattog az ablaktörlő lapát, a passáton meg berohad, de mégis jobb mert német!
Ostoba tollforgatók!
A VW az Audival van ott a prémium szegmensben, egy konzorcium, a motorjaik is azonosak. A ha valaki nem német autót akar, de szabadidős jellegű összekerekes kell neki, az előbb-utóbb biztos megtalálja a Subarut.
Ezt miért nem hasonlítják a három német prémium márkához?? Csak nem azt szeretné sugallni a cikk írója hogy közéjük tartozik a népautó kategória is!
Kezdem azt hinni hogy a németek csak prémiumot tudnak gyártani.
A német prémium immár négy főre gyarapodott, annyira jó, hogy szinte semmihez sem tudják hasonlítani őket csak saját magukhoz! Ebben az esetben pedig egy VW pont olyan jó mint egy VW!
A német kocsik olyanok mint Chuck Norris, ő teremtette a világot!
Azért furcsa számomra a dolog, mivel az XC70-es cikk úgy indul hogy a német prémium márkák közé nem férkőzhet, csak azért mert nem német! Csak a német kocsi a jó, Chuck Norris az isten!
„Lesz baj, hogy mit vegyen az aktív életet élő üzletember. Elég a Skoda (Octavia Scout)? Ha már, akkor Audi (A4 Allroad vagy A6 Allroad) kéne? Vagy legyen Volkswagen az egyszerre megjelenős, családi és kirándulós szabadidő-autó? És akkor jó a Tiguan, vagy a Touareget válassza? Egyiket se. Passat. Passat Alltrack a megoldás”
És mi van, ha nem német autó buzi valaki, de üzletember és aktív??
Mintha nem lenne más választás!
Nekem tetszik ez a megemelt Passat, és nyilván legtöbben – már akik megengedhetik maguknak – azért fogják venni, mert tetszik a kocsi megjelenése. Egyszerűen jól néz ki, és ennyi elég, persze van akinek nem tetszik, de hát ízlések és pofonok (kinek a vékony szőke, kinek a bögyös-faros vörös 🙂
Valóban nem szabad ezt egy terepjáróhoz hasonlítani, de biztos, hogy sokan azért fogják összkerekes meghajtással rendelni, mert néha rendes aszfaltos úton is szükség van az összkerékre. Pl. az öcsém olyan helyen lakik, hogy ha el akar indulni, akkor fel kell hajtania egy kb. 150-200 m-es erős emelkedőn. Havas, jeges időben (lásd: elmúlt hetek) ez nem egyszerű, van egy 15 éves összkerekes kocsija, de ha jobban állna anyagilag, akkor biztos benevezne egy ilyenbe.
jó kavicso útra jó de ezenkívül? a szilentjeit a szar út ugyanúgy tönkreteszi és az nem filléres mutatvány. leültetni értettem hogy onroad azaz betonra ültessék. terepjáráshoz meg több kell mint 3 cm. spoilereit ütnéle először gondolj bele egy fűszál hosszabb mint 3 cm vegyük alapul lehetetlen de mongyuk tök sima réten kocsikázol vele 40 el a fű meg a gaz elöl megkaristolja a műanyag lököst hátul meg a szép fém díszbetétet allroad városi terepjáró stb mind felesleges terepre nem képes csak nagybb a presztizse mint a sima passat combinak
Különböző emberek, különböző igények. Ennyi. Érdekes, hogy attól félsz ,hogy leüti az alját, de az előző hozzászólásodban meg azt írtad, hogy miért nem ültették inkább le. Akkor most mi van? Leültetve miért jobb, ha még megemelve is leüti az alját?
Meg kell érteni, hogy ez mire való: a gyári meg a gyári sport futóműnél kicsit magasabb, kényelmesebb, szar utakra pont jó. Nem terepjáró, tehát nem kell lada nivával összehasonlítani, ellenben a fekvőrendőrön vagy egy kis földúton vagy kavicson sem kell félteni, mint egy sportfutóműves autót. Pláne, hogy alul tele van védő műanyag burkolatokkal is. Én elfogadnám.
nsx tom
király de mire, félúton rekett egy zsákutcában a terepjáró a kombi és a szabadidőautó kategóriák között?
Volvo XC a király,vagy az elsö Allroad.
volvo xc a király
csintapala szerintes ha 3 cm re megemelik a hasmagasságot meg alávágnak egy 4×4 et akkor alltrack lesz kis sár vagy valami aztán elakad meg leüti a spoilereket. semmi értelme az ilyen autóknak a tulajuk félti meg drága sose menne vele durva terepre.még egy normális falusi földúton is felülne a bogárhátú útra. ha terepre kell akkor lada niva ha aszfaltra akkor meg sima passat combi. lehet venni az árkülönbözetből egy nivat meg egy sima passat combit és megvan oldva a probléma. sose értettem az ijen félmegoldásokat. a véleménye az audi a6 allroad combiról szintén ugyanez
Tényleg ilyen értetlen vagy, vagy csak játszod a hülyét?
Szerinted egy „alltrack” verziót miért kéne leültetni? Direkt emelték fel (olyan ez mint az audi allroad quattro, vagy skodánál az octavia scout).
barmok. felültetk a kocsit ahelyett hogy leültetnék. no comment