1991-ben jelent meg, ma hatodik generációjánál tart a Ford Explorer, s most először - jövőre - kerül piacra Európában is
Miként arról már hírt adtunk, az elkövetkezendő 1,5-2 év legfőbb újdonságait Amszterdamban, a GoFurther rendezvényen mutatta be a Ford. Jön az
új Kuga,
Puma néven egy újabb crossover, továbbá konnektoros hibridként érkezik a Tourneo, lesz majd tisztán elektromos Transit is, a Mondeo (négyajtós és kombi) hibridje mellett pedig a Fiesta és a Focus kínálatában is megjelenik egy-egy mild hybrid változat. A legnagyobb durranás ugyanakkor – méreteit tekintve – mindenképp a jövő évtől már az európai piacon is elérhető Explorer, legalábbis addig, amíg 2022-ben be nem fut a teljesen elektromos Transit.
Élőben is meggyőző, persze 5 méteres hosszával, 2 méteres szélességével nem lesz éppen könnyedén parkolható
Az Egyesült Államok legkelendőbb SUV-jának számító, mintegy 5 méter hosszú, 2 méter széles és közel ilyen magas óriás szabadidő-autó csakis plug-in hybrid hajtáslánccal jön az öreg kontinensre. A 350 lóerős, 3,0 literes, turbós és V6-os benzinmotort 100 lóerős villanymotor egészíti ki, a rendszerteljesítmény így 450 lóerő, az elérhető csúcsnyomaték 840 Nm. Alapáras az összkerékhajtás és a 10 fokozatú automata váltó is. Bár a hibridrendszer önálló mozgatásra is képes, a két motor párhuzamos működésre is képes, így ha szükséges, összesített erejük is elérhető.
Igazi amerikai SUV hangulatot ad, nálunk zöld rendszámra és hétülésessége miatt a nagycsaládosok számára ártámogatásra is jogosult lesz
Az emissziómentes hatótáv 40 kilométer a 13,1 kWh-ás lítium-ion akkumulátorral; a vontatási kapacitás 2,5 tonna, a vegyes fogyasztási érték pedig igencsak mosolyogtató, 3,4 l/100 km, a CO
2 emisszió 78 gk/km. A hajtáslánc az automatikus üzemmód mellett tisztán elektromos, az akkutöltést megőrző és az akkumulátort feltöltő üzemmódot is kínál, ezekkel a sofőrnek érdemes úgy játszania, hogy a városi forgalomra őrizze meg, vagy termelje meg az akkutöltést, hiszen országúti, autópályás menetben a benzinmotor hatékonyabban képes dolgozni, mint a megállásokkal, elindulásokkal tűzdelt városi forgalomban. Módválasztást az összkerékhajtás is kínál: normál, sport, földút, csúszós út, mély hó és homok választható a takarékos üzemet célzó eco mellett.
A támlák mind osztottak, az ülőlap csak 2/1 arányban
A háromüléssoros, hétüléses beltérben a leghátsó helyek elektromosan hajtogathatók, igaz, kissé lassú az átalakulás. A középső sor egyetlen kézmozdulattal segítheti a hátrajutást vagy feküdhet síkba. A leghátra bemászás természetesen kissé tornázós, de azért legalább el lehet férni leghátul is. A középkonzoli érintőképernyő 10,1 col, a digitális műszerblokk 12,3 col átmérőjű. A karosszéria és az utastér kétféle kivitelben, Ford Performance hangulatú ST-Line és Platinum változatokban is kapható lesz.
Alapáron tízfokozatú váltós és tízhangszórós hifis
Sofőrsegédekből is gazdag a kínálat, egyebek mellett városi araszolófunkciós távolságtartós tempomat, sávtartó, párhuzamos és merőleges parkolásra is képes parkolóautomatika, vészfékrendszer, hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztetés egyaránt említhető; a 360 fokos kamerarendszer tiszta képét lencsemosók szavatolják.
A műszerblokk digitális, a központi kijelző 10,1 colos
Hét ülés mögött is használható méretű, csak az elsőkkel 2274 literes a csomagtér
Kényelmi elemekből sincs hiány, egyebek mellett már az alapverzió is tízhangszórós hifis, hűthető-fűthető első és fűthető hátsó üléses. 10 eszköz kiszolgálására alkalmas fedélzeti wifi, az online kapcsolattal pedig járműkeresés, járműállapot-lekérdezés és akár távindítás (így előfűtés, előhűtés) is elérhető lehet. A jövőre piacra lépő Explorer hazánkban a jelenlegi szabályozások szerint zöld rendszámra és a nagycsaládosok idén júliustól elérhető, 2,5 millió forintos vásárlási támogatására is jogosult lesz. A hazai piacra jövő tavasszal érkező óriás Ford SUV áráról egyelőre még nincsenek információk, ugyanakkor az szinte biztosra vehető, hogy a méretosztály legjobb ár/értékét fogja adni, hiszen a SsangYong Rextonnál is nagyobb modellnek gyakorlatilag csak prémium vetélytársakkal kell megküzdenie, hozzájuk mérten pedig igazi budget ajánlat lehet az óriás SUV szegmensben, nem is rossz egyéb jellemzőkkel.
Sportos ST-Line és prémiumosabb Platinum csomagokkal, csakis plug-in hybrid hajtáslánccal érkezik, jövőre