A német presztízsgyártók között ma már magától értetődik, hogy biturbó V8-assal vadítanak meg egy hétköznapi modellt.
A Mercedes a napokban vesz érzelgős búcsút a V8-as szívómotorjától, és gőzerővel nyomja a biturbó V8-asát, az Audival kapcsolatban is feltöltött nyolchengeresekről beszélnek, igaz ott egyelőre köszönik szépen, jól megvannak a biturbó V10-essel. A BMW most állt le az ötliteres, nagy fordulaton is elemében lévő V10-es szívómotorjának gyártásával, hiszen most vált időszerűvé a váltás. Az új 5-ös sorozat már megnyerte a vásárlók bizalmát, most elérkezett az idő arra, hogy a konkurenciát teljesítmény tekintetében is maga mögé utasítsa az autó.
Hamarosan tehát itt az új M5-ös, amely szakítva az eddigi hagyományokkal, ezúttal nem kap dedikált erőforrást. Ugyanaz a 4,4 literes, biturbó V8-as kerül a motorterébe, amely az 50i esetében 400 lóerőt tud. Ahhoz azonban, hogy az Audi és a Mercedes überlimuzinjai is megemlegessék az M5-ös bemutatkozását, ötven százalékkal megnövelik a motor teljesítményét. Legalább. Még az is lehet, de nem valószínű, hogy a 7-es Active Hybrid kisegítő elektromotorja szintén ott lesz a fedélzeten – máris nagyobb kedvvel vennék a bajor szuperautót a gazdagok, ha közben azzal áltatják magukat, hogy ők most a környezetet védik azzal, hogy hibridet vásároltak. Ez azonban nem valószínű, jelen pillanatban. Hogy mit a hoz a jövő, az egyre szigorúbb károsanyag-kibocsájtási és flottafogyasztási előírások, azonban nem hagynak nagy választási lehetőséget a gyáraknak. Az, hogy ezen a téren első lesz-e a bajor márka, a Párizsi Autószalonon kiderül. Ahol végre azt is elárulják majd, hány lóerős valójában a V8-as erőforrás.