Párizsban debütál a konnektorról tölthető Mitsubishi Outlander
Villanymotorokkal spórol a Mitsubishi Outlander PHEV
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A kétliteres benzinmotor munkáját segítő első és hátsó villanymotorokkal 800 km fölé emelkedik az Outlander hatótávja, Európában 2013 elején kerül forgalomba.
A kezdetekhez képest igencsak megnőtt az Outlander
Az új Outlander benzines és dízelváltozatainak genfi bemutatója után Párizsban újabb modellváltozatot mutat be a Mitsubishi, ezúttal a crossover konnektorról tölthető, hatótáv-növelő hibridváltozata a soros. Az Outlander PHEV sem kívülről, sem szerkezetileg nem mutat sok eltérést a belsőégésű motorral hajtott változatoktól, a cég bejelentése szerint ez az első modell, melyet már a kezdetektől fogva úgy fejlesztettek, hogy mindkét fajta hajtás befogadására alkalmas legyen.
Akkumulátorok a padlóban, villanymotorok a két tengelyen, benzinmotor az orrban: egymást segítik, támogatják
Modern, de nem túlbonyolított
Pure módban az akkumulátorok táplálta első és hátsó villanymotorok hajtják az autót, míg a Series üzemmódban a generátorként működő benzinmotortól kapják az energiát az elektromos egységek. Parallel módban pedig a benzinmotor által biztosított hajtóerő kiegészítőiként avatkoznak be szükség esetén a villanymotorok. A cég mérései alapján ezzel a hajtással körülbelül 800 km-re emelkedik az Outlander hatótávja, miközben CO2-kibocsátása alig 50 g/km körül alakul.
A benzines és a hibrid mellett 2.2-es dízelmotorral is kapható lesz az oroszországi Kalugában (is) összeszerelt típus
Az új Outlander bevezetésének üteme a következőképpen alakul: először Oroszországban a nyár folyamán viszik piacra a benzin- és dízelmotoros változatokat, a többi európai országban pedig ősszel indul a forgalmazás. A takarékos PHEV - plug-in hybridet pedig 2013 elejétől lehet majd megvásárolni.