Párizs legkívánatosabb kombija a Peugeot 508
Konnektoros verziójával is kiállították a Peugeot 508 kombit
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A franciák gyönyörű kombit faragtak az 508-ból, melyet most személyesen is megnézhet magának a közönség a Párizsi Autószalonon. Hibrid is készült belőle 222 lóerővel.
Egészen meglepő húzás volt a Peugeot-tól, amit az 508-cal műveltek. Az nem volt kérdés, hogy a 607 és a 407 közé beékelt méretet tartják és a név sem változik, jó pár megoldása egészen új. Vagyis régi, az orrára helyezett 508 felirat például az idén éppen 50 éves 504-et idézi, a keret nélküli ablakokkal szerelt ajtók viszont meghökkentőek egy hagyományos családi autón. Stílusa remek, ami jól áll a szedánnak, az a három centivel hosszabb kombinak is tökéletesen áll.
Az új 508 legfontosabb ütőkártyája, hogy mindkét karosszériaváltozatában elérhető lesz konnektoros hibrid hajtással. A PSA rendszere az 1,6-os turbós benzinmotor átdolgozott verziójából és egy 80 kW-os elektromotorból áll, melyet a hátsó tengelyre építettek. Egy 11,8 kWh-s akkumulátorcsomagba táplálja az energiát, valamint innen használja fel akkor is, amikor a benzinmotor nélkül tesz meg 40 kilométert. A rendszer teljesítménye 222 lóerő, így a dinamikával sem lehet probléma. A konnektoros hibrid hajtást egyébként a 3008 is megkapta, ugyanilyen teljesítménnyel.
„Párizs legkívánatosabb kombija” ez nem nagy vállalás. tekintettel arra hogy a gyártók többsége nem is volt jelen, és az legtöbb Kombigyártó vagy el sem jött (Vw, Volvo), vagy nem mutatott be újat (pl 3er touring még várat magára, a Mercedes premierjei is inkáb SUV-k).
Nem ezek a turbós benzinmotorok azok, amik baromira kényesek az üzemanyagra?