Páratlan távfutó? Opel Astra Sports Tourer 1.5 CDTI 9AT
Ez ma a csúcs Astra! Opel Astra Sports Tourer, azaz kombi, dízellel és automata váltóval
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Tavaly ősszel felfrissült az akkor 4 esztendős Opel Astra. Motorpalettája lecserélődött, frissült a technikája, de vajon elég-e ez ahhoz, hogy tartsa az iramot a szegmens friss versenyzőivel?
kilencedikben az autópályás 130 km/órás tempó elképesztően alacsony, még éppen 2000/perc alatti fordulattal, csendben futható.
A 285 Nm nyomaték és a 122 lóerős teljesítmény meglepően jó menetdinamikát ad, a 100-as sprint szintideje 11,1 másodperc, a végsebesség 205 km/óra. Az 1,5-ös dízellel persze nem versenyautó az Astra kombi, de dinamikus távfutónak simán nevezhető. Minél többet megyünk vele autópályán, annál jobban fogyaszt, még 130 km/óra alatti tempónál is 5 liter környékén kortyol, ám a tesztátlag némi városi üzemmel tarkítva 5,5 l/100 km lett, ami nem olyan vészesen jó, mint amit a 4,2 literes katalógusérték jósol. A fogyasztás csökkentéséért pedig már a fékrendszer is elektronikus szervóval dolgozik, jó pontként tökéletes hangolással, végre egy autó, aminél nem feltűnő a modernebb technikára váltás.Árak
Tesztmodell alapára
9 020 000 Ft (2020.05.11.)
Tesztautó ára
12 355 000 Ft (2020.05.11.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1496 cm3
Teljesítmény:
90 kW (122 LE) 3500 1/min-nél
Nyomaték:
285 Nm 1750-2750 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11.00 s
Végsebesség:
205 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4,2 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4702 mm
Szélesség:
1871 mm
Magasság:
1510 mm
Saját tömeg:
1465 kg
Össztömeg:
1980 kg
Terhelhetőség:
515 kg
Tengelytáv:
2662 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
540-1630 l
Belső szélesség elöl:
1470 mm
Belső szélesség hátul:
1450 mm
Belmagasság elöl:
940-1020 mm
Belmagasság hátul:
1015 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
210 mm
Ülőlap hossza elöl:
510-560 mm
Ülőlap hossza hátul:
450 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1045 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1045 mm
Csomagtér magassága:
440-725 mm
Csomagtér hossza:
1000 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1850 mm
Raktérnyílás szélessége:
1035 mm
Raktérnyílás magassága:
845 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel
Motorosztály:
Euro6d
Hengerűrtartalom:
1496 cm3
Hengerek/szelepek száma:
3/12
Sebességváltó:
automata (9 fokozatú tiptronic) sebesség
Nyomaték:
285 Nm 1750-2750 1/min-nél
Teljesítmény:
90 kW (122 LE) 3500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
205 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11.00 s
CO2-kibocsátás:
125 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,2 l/100km
Fogyasztás a használónál:
5,5 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 90 km/óránál:
64 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
66 dB(A)
Azért az elég gáz, hogy ehhez a szmötyihez képest ingyen van a Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid. Pedig szinte kozmikus távolságra vannak egymástól…
Tényleg! Hol van a havi egy Insignia cikkünk? Úgy hiányoznak az „Új kerékanyát kapott az Insignia, minden eddiginél jobb lett” címek. Vagy ezt a szerepet most az Astra vette át?
Teljesen egyértelmű, hogy a PSA minél hamarabb ki akarja csinálni a volt GM modelleket, így meg lehet majd mutatni a káposztazabálóknak, hogy azért kell bezárni a német üzemeket, mert nincs kereslet a portékára (12,5 milliós Astrára nem is lesz egyhamar, de még a 7 M-s verzióra sem, ez a márkanév a Hyundai-Fiat-Seat árháromszögben lenne versenyképes). Hogy őszinte legyek nekem egyébként nincs is ez ellen kifogásom, az Astra pont annyira tudott érdekes lenni története során, mint egy élettelen fadarab. A Kadett utolsó szériája egy bikinis nehézbombázó volt bármelyik Astra generációhoz képest (na jó, talán a Bertone meg J Coupe szép emlékek maradnak).
A hiba az a gondolatmenetben, ( már ami a kicsinálást illeti) hogy ha az Opelt bedöntik annak vevőköre nem feltétlen pözsót v Citroent fog venni. Sokkal inkább Fordot…ez rögtönzött közvélemény kutatásom eredménye.?
Nem akarják ők bedönteni az Opel márkanevet, az tényleg jól cseng még sok vevő fülében, csak a vele járó szakember gárdára és műszaki háttérre nincs szükségük, csak azt teszik tönkre amit ők csinálnak, a Corsát pl. olyan versenyképes helyre pozicionálták, hogy garantált kasszasiker legyen. Elvileg az is a német állammal kötött felvásárlási kritériumok része volt, hogy valamennyi német értékhányad legyen az autókban, a PSA csak azt nem akarja, hogy ennyi fejlesztőmérnököt fizetni kelljen, mikor a Franciaországban már egyszer megálmodott Peugeotkat is árulhatná átmatricázva (sőt, ha az FCA-buli összejön akkor még ott is lesz 3 elég komoly tudásbázis az Alfa, a Fiat és a Maserati képében). A piacvásárlás a ’90-es évek magyar privatizációiból ismeretes szó erre.
A Ford…hát nekik is megvan a maguk baja, maradjunk annyiban. Már az előző években is folyamatosan estek az európai eladásaik, pedig azok még a jó idők voltak. A részvényárfolyamot nézve szerintem örülnek, ha az elkövetkezendő néhány évben nem megy csődbe a cég, nem hogy még Európában bővüljenek.
Amennyire vissza tudok emlékezni, az Opel fejlesztőkapacitása sosem volt acélos, a Fiatos időben a motorokat a FIat szállította, a nagy autókat a Saab fejlesztette ki.
Az Opelnek maradt a gyártás és a Corsa/Astra modellek.
Ebből kellett volna Európában versenyképes céget csinálni a GM-nek 2010 után úgy, hogy nemcsak a Fiat együttműködést bukták de még válópénzt is fizettek. A Saab pedig odalett bagóért.
Viszont ennél is lesz lejjebb a GMnek, mert a kínában Buick néven értékesített Opel modellekkel sikerült életben tartani a Buick nevet, Ausztráliában pedig a Vauxhall adta a tömegmodelleket amire egy-egy helyi piaci modell is belefért. Most Ausztráliából már kivonulnak (sőt épp fejvesztve menekülnek), a PSA esetében pedig még nem hallottam róla hogy tervezték volna betölteni az űrt (valszeg a japán gyártók betöltik az űrt).
De az Opel sehol sem volt jól csengő név, és mindig vicces volt itthon „németautózni” az Opelt miközben a németeknél az Opel egy idegenszívű márka volt, aminél még a Skodát is szívesebben hozták ki győztesnek a német tesztekben (akár indokolt lett volna akár nem, ez sosem arról szólt).
Előbb-utóbb sok márkát elér, hogy a kompakt autói kizárólag 3 hengeres motorral lesznek kaphatók. A cikkben szereplő Astra olyan felszereltségű, amilyet kb. senki nem rendel meg, ráadásul ennek a listaára szerepel. 12 millió fölött nem nagyon fog senki sem Astrát venni, de nem is kell. Ha az ember felmegy az Opel weboldalára, látható, hogy új Astra már 4,89 millió Ft-tól kapható. Akinek szerencséje van, tud még venni a 4 hengeres 1,4-esből is, gondolom a készlet erejéig. A dízel kombi 6,199 millió Ft-tól indul, már ez is vállalható felszereltségű, a GS Line felszereltség pedig 6,99 millió Ft (listaár 9,645 millió Ft). Ebben aztán tényleg bőséges az extrák listája. Az Astrát az utóbbi időben elég jól árazták, kiváló ár/érték arányának is köszönhető, hogy elég népszerű a vásárlók körében. Tavaly ilyenkor a kompakt kategóriában a Best felszereltségnél nem nagyon volt jobb ajánlat, de a mostani akciós árlista is elég versenyképes.
Akkor már inkább Honda Civic Tourer.
Honda Civic-ből nincs kombi, csak 4 ajtós és 5 ajtós. A korábbi változatban volt, de a legújabbnál nincs már.