Sejtelmes fotó a vad Leonról, CUPRA embléma díszeleg az orrán
Két éve mutatkozott be a világnak a CUPRA, mint önálló márka a SEAT égisze alatt, addig az anyavállalat sportrészlegeként működtek, és csak a SEAT után jött a CUPRA a sportmodellek nevében. Első modelljük a
CUPRA Ateca (így, SEAT nélkül), aminek önállóságát az emblémák lecserélésével is hangsúlyozták. A 300 lóerős SUV szépen megalapozta a márka karakterét, majd következett két koncepcióautó: a plug-in hibrid
Formentor, ami külsejét és belsejét tekintve is sorozatgyártás közelinek mondható, valamint a tavaly bemutatott, teljesen elektromos
Tavascán, ami utcai verziónak még erős volt akkori formájában. A tervek szerint ezek az autók megvalósulnak majd sorozatgyártásban is, ám egyelőre még nem képes a CUPRA önálló modellek gyártására, az ehhez szükséges forrásokat a CUPRA Leon sikeréből szeretnék megszerezni.
A plug-in hibrid Formentor tanulmányautó - később ez is megvalósul
Az előző, még SEAT emblémás Leon Cupra jó eladásokat produkált, a gyár elmondása szerint 44.000 darabot értékesítettek belőle. Az
új Leon nemrég mutatkozott be, de február 20-án már a sport- és versenyváltozatait is leleplezik. Az elektromosítás természetesen elengedhetetlen, az utcai változat egy plug-in hibrid hajtásláncot kap majd, illetve kompakt és kombi Sports Tourer verzióban is elérhető lesz, a pályára szánt CUPRA Leon Competición mellett pedig a CUPRA e-Racer is bemutatkozik. Rendesen bővül tehát a CUPRA modellpalettája, a különválásuk fontos lépéseként pedig saját központot is kapnak. Elmondásuk szerint nem akarnak a SEAT prémium márkája lenni, a luxusminőség helyett inkább a stílusos, sportos, egyedi megjelenést szeretnék elérni. Ezt erősítik a kiegészítő termékeik is, több CUPRA márkájú ruhadarabot is árulnak, illetve a Mexikóban nyílt "garázs" fantázianevű szalonjuk is egy teljeskörű, interaktív élményt kínál vásárlóinak. Izgatottan várjuk tehát a CUPRA jövőjét, mindig örömöt okoz az egyedi, élményorientált autók megjelenése a piacon.