Pályára szabadul a Porsche 911 GT2 RS

Kifejlesztették a Porsche 911 GT2 RS-ből is a Clubsport változatot

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Marad a 700 lóerős teljesítmény, ám minden porcikáját pályára optimalizálták a Porsche 911 GT2 RS Clubsportnak.


Fergeteges sikert aratott anno a Porsche Cayman GT4 versenypályára szánt változata, a Clubsport. Észak-Amerikában több versenysorozatban is sikeresen szerepeltek a látványos zuffenhauseni gépek, sőt, mellette a 911 GT3 modellek is rendelhetők úgynevezett Club Sport csomaggal. Közös jellemzőjük, hogy ezek már kőkemény versenyautók, igazi életterük a pálya. Most bebocsátást nyert közéjük a 911 GT2 RS is.
Hirdetés

A sportautó 700 lóereje eleve nagyobb, mint sok komoly versenysorozat gépeinek a teljesítménye, talán ezért sem érezték indokoltnak, hogy a Clubsportot izmosabbra faragják. Maradt tehát a 3,8 literes, hathengeres, turbófeltöltéses boxermotor, amelynek erejét kettős tengelykapcsolós automatizált sebességváltó továbbítja a hátsó kerekek felé. Ugyanakkor a fékrendszert a versenypályák kihívásainak megfelelően optimalizálták. Elöl hatdugattyús alumínium verseny féknyergek belső hűtésű, bordázott, 390 milliméteres tárcsákkal, hátul pedig négydugattyús nyergek, 380 mm-es tárcsákkal gondoskodnak a lassulásról. A karosszériát sem kellett nagyon átdolgozni. Felragasztottak néhány légterelőlapot elöl a lökhárítóra, nagyobb légbeömlőnyílásokat vágtak az autó elejére, illetve nagyobb hátsó szárny gondoskodik a megfelelő mennyiségű leszorítóerőről.

Az utcai 911 GT2 RS-hez hasonlóan az 1390 kilogrammos Clubsport modell is rendelkezik PSM menetstabilizálóval, amelyet a középkonzolon található kapcsolóval külön-külön lehet beállítani és kikapcsolni, az igények függvényében. Ám ez a középkonzol is egyértelműen egy olyan utastérben kapott helyet, amit már kifejezetten pályára szántak. Mindent kidobáltak, ami nem létfontosságú. Emellett még a szintén versenyautó alapnak szánt 911 GT3 R-ből importálták a szénszálas kormánykereket. A biztonságról pedig többek között a masszív bukókeret és a hatpontos biztonsági övekkel társított kagylóülések is gondoskodnak.

Az új Porsche 911 GT2 RS Clubsport ára 405 000 eurótól indul, a leendő tulajdonosok pedig egy exkluzív esemény keretében vehetik át autóikat, leghamarabb 2019 májusában.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?