A nagy test és a nagy tömeg nem ideális versenyzésre, éppen ezen fognak javítani (Forrás: Motor1)
Maurizio Reggiani, a Lamborghini kutatás-fejlesztési részlegének vezetője elmondta, hogy az új, versenypályára tervezett Urus a 2020-as Lamborghini Super Trofeo World Final rendezvényen fog bemutatkozni, amit október 31. és november 1. között rendeznek az olaszországi Misanoban.
Az Urus ST-X nem kap új motort. Ugyanaz a 4 literes V8-as mozgatja majd, mint az utcai modellt és a teljesítmény is marad 650 lóerő, a nyomaték 850 Nm. Hogy mégis alkalmasabb legyen az autó versenypályás használatra, a mérnökök 550 kilogrammal csökkentik az autó súlyát, így a menetkész tömeg nem lesz több, mint 1650 kg.
Versenyre fejlesztve! Mindent a gyorsabb köridőnek rendelnek alá (Forrás: Motor1)
Az Urus változatok sorában a következő a hibrid verzió lehet. Nem is csak egy sima hibrid, hanem rögtön egy plug-in hibrid, ami az Urus jelenlegi platformjára épülhet. Jó hír, hogy ez már alkalmas hibrid rendszerek fogadására, amit a Porsche Cayenne és a Bentley Bentayga, mint platformtestvérek bizonyítanak legjobban. Az elektromos hajtáslánc bemutatásának valószínűleg nem is lennének különösebb technikai nehézségei, viszont mindenképpen meg kell teremteni ennek a modellnek a saját vásárlói körét és nem a testvérmodellek vevőit kell átcsábítani, mondta Reggiani.