Pályára, aztán múzeumba vele! Renault Mégane R.S. teszt

Renault Mégane R.S. teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Lassan, de biztosan eltűnnek a bolygópusztító autók. Az egyik, ami hiányozni fog, a Renault Mégane R.S. Isteni, pedig rossz helyen hajt.


Az úgy volt, hogy egy Dacia Dusterért megyek. Az összkerekes dízel után elöl kaparó turbós benzinesként. De aztán jött a csavar, s a legnépszerűbb, ár/értékben legjobb szabadidő-autó helyett a másban legjobb Renault Mégane R.S.-t kellett elhoznom az importőrtől. A legjobb fronthajtású szériaautót. A legjobb Mégane-t, a legjobb Renault-t. A Duster 1.2 TCe még várhat. Fülig ért a szám.


Hirdetés

Fülig még akkor is, ha ez a képeken és a videóban is látható feketeség nem a Nordschleife-rekorder R.S. 275 Trophy, „csak” a normál kivitel, amilyenhez még a facelift előtt külföldön, versenypályán is volt szerencsém. Na jó, itt ez a bitang hot hatch, zord feketéségét piros aero- és dekorelemek oldják, de mit csináljunk vele, hol, hogyan tudjuk kipróbálni? Irány Zsámbék!

A Drivingcamp vezetéstechnikai központ nagy körén, az országúti modulon vagyunk. Csend van, béke, nyugalom, sehol senki, csak mi, a kis stáb, s a lehetőség. Tűz a nap, borzasztó a hőség, forró az aszfalt, forró a Mégane Coupé-alapú R.S. is. A manuális váltó kikukázásával hangyányit buta Clio R.S.-nél kazánnyival forróbb. Forróbb az összes riválisnál is. Még megcsodáljuk házigazdánk durva driftes BMW-it, majd jómagam arra is rácsodálkozom, hogy Albert Péter megkérdi, van-e rutinom. Mondom, van. Oké, de versenyzői is? Kicsit olyan is, igen, gyorsaságiztam anno. Ó, akkor rendben.

Különben bevallom, tartottam ettől a naptól. Tartottam tőle, mivel a Mégane R.S.-t ismerem, többször is vezettem, brutál. A kevés olyan utcai verdák egyike, amiknek nem vészesen túlméretes a Hungaroring. Odavaló. És megfordultam már ezen a zsámbéki „pályán” is, nincs bukótér, szóval nagyon nem árt résen lenni. Ennek megfelelően a vezető instruktor körbevisz lassan egy Hyundai i30-cal, megbeszéljük, hol, merre, meddig, és hajrá.

Ablak résre lehúz, tökéletes Recaro kagylóülés plusz kormány tökéletesre beállít, üzemmód normálból Sportba, majd Race-be, s megyek néhány bemelegítő kört. Az ívek, a féktávok kb. megvannak, s hamar visszajön minden régi emlék, hogy a váltó csöppet tán hosszú utakon, ám a kellő határozottsággal abszolút precízen kapcsolható, és igen, a Cup futóműhöz dukáló sperr, az önzáró differenciálmű egyszerűen uralkodik. Értem ezalatt, hogy ugyan a Mégane R.S. rossz helyen, elöl hajt, mégsincs semmi, de semmi, de semmi, de tényleg semmi gyűlöletes alulkormányzottság. Más néven orrtolás. Másképp gumiradírozás. Megint másképp időveszteség.

Sőt! Sőt, a Mégane R.S. futóműve annyira szenzációsra hangolt, hogy gyönyörűen mozgatható a fenék, de mintha még Race üzemmódban is fogna valamit a menetstabilizáló elektronika… És szenzációs hangolás ide, függőcsapszeges első felfüggesztés oda, némi hajtási befolyást azért érezni a kormányon. Hohó, de hiszen 265 lóerőnk és 360 Nm nyomatékunk van, előbbi percenkénti 5500-nál, utóbbi 3000-es fordulattól. Ez nem szerény teljesítmény, mérnöki művészet lehetett minimalizálni az említett hajtási befolyást.

Százas sprintidő? Kerek 6 mp, míg a végsebesség 254 km/óra. Ezt nem, de poénból a gyorsulást letesztelem, mert az R-Link navigáció és kommunikációs rendszer dolgait is kezelő és mutató R.S. monitor telemetriájából gyorsulási adatok is kinyerhetőek (és későbbi elemzésre ki is menthetőek). Két próbából az egyik 6,1, a másik 6,2 mp-es eredményt hoz, elégedett lehetek és vagyok is. Azzal pláne, ahogy a vörös Brembo (négydugattyús) nyerges fék nem fárad – elöl hűtött 340, hátul 290 mm-es a tárcsa. A gumi a tesztautón 235/35 R19 méretű felettébb jófajta Bridgestone, csak a nyomás magas, de mindegy, nem vadászunk tizedeket, fölösleges állítani.

A biztonságos határokon belül azért meghajtom a gépet, még szép. A tűzijáték 3000 tájékán indul, beszáll a buliba a turbó, s a csippanással előjelzett leszabályzásig nyakizom-edző a lendület. Megérkezik az alapból hiányzó pusztító hangkíséret is, és miután a Drivingcamp hátsó fertályát kanyar plusz liftezősre tervezték, továbbá elpuhultam, elszoktam az efféle erőhatásoktól, s a hőség is büntető, többször meg kell állnom levegőzni, kifújni magam. Az R.S. Monitorból mondjuk a löttyedt testemre támadó G-erőket is megnézhetném, meg ezernyi más adatról is tájékoztat a számítógép ilyen-olyan nyomásoktól a hőmérsékletekig.

És aztán a driftes múlttal bíró Albert Péter is elviszi egy gyors körre a kocsit, és őt is lenyűgözi a Mégane R.S. viselkedése. Igazából beleköthetetlen. Hot hatchként az. És arról nem a Renault tehet, hogy a betonkemény futómű a rettenet magyar közutakon ráz, üt, kényelmetlen. Kissé kényelmetlen még a ki/beszállás is a mélyre eresztett kagyló, a hatalmas ajtó és a messzi biztonsági öv Bermuda-háromszögében, de nincs az az autózásban még manapság is a klasszikus élményt kereső tulaj, aki a komfortra szavazna a parádés menettulajdonságokkal szemben.

A Renault Mégane R.S. egy nagy király élményautó, a legjobb elsőkerekes. Sokat eszik, naná, hogy sokat eszik (stop-startos gyári átlaga 7,5 l/100 km, de ha 12-13 alá mész, el vagy tévedve), és drága, naná, hogy drága (alapára 8 millió forint, minden jósággal 10 körüli). Ha számít: a hétköznapok során hátulról/hátulra ki/beszállni nem kivitelezhetetlen mutatvány, el is férni ott kettecskén. A csomagtér sem apró, 344 literes, s könnyen bővíthető is. Igaz, a nyílása szűk. A kilátás hátra-oldalra korlátozott. És van kétzónás klíma, elöl ülésfűtés, LED-es menetfény, USB, Bluetooth, tolatókamera, kulcs nélküli nyitás, bőrkárpit, Bose hifi, panorámatető akár. Elég sok tárolórekesz, dugifiók a lábtérben. Stop-starttal mérsékelt fogyasztás. Az alapgarancia 5 év/100 ezer km.

Nemsokára, valószínűleg 2016-ban új-új Mégane jön. Kíváncsi vagyok, hogy a divatos zöldcsapdában megmaradhat-e ilyennek, ilyen nyersnek, bárdolatlannak, borostásnak, állatnak az R.S. - nagyon szurkolok. Ha pedig valami lényegin változtatni akar és/vagy kényszerül a Renault, legyen a tömegcsökkentés, az mindig hasznos.
Értékelés
Pozitív
Futómű, motor, fék, váltó, kormány, ülés, felszereltség
Negatív
Ár, kényelem, fogyasztás
Árak
Tesztmodell alapára
7 990 000 Ft (2014.06.22.)
Tesztautó ára
9 936 000 Ft (2014.06.22.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1998 cm3
Teljesítmény:
195 kW (265 LE) 5500 1/min-nél
Nyomaték:
360 Nm 3000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
6 s
Végsebesség:
254 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
7,5 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4312 mm
Szélesség:
1804 mm
Magasság:
1423 mm
Saját tömeg:
1379 kg
Tengelytáv:
2640 mm
Karosszéria-kivitel:
ferdehátú
Csomagtér:
344 l
Belső szélesség elöl:
1470 mm
Belső szélesség hátul:
1400 mm
Belmagasság elöl:
910-1010 mm
Belmagasság hátul:
890 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
180 mm
Ülőlap hossza elöl:
500 mm
Ülőlap hossza hátul:
480 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1160 mm
Csomagtér magassága:
520 mm
Csomagtér hossza:
680 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1580 mm
Raktérnyílás szélessége:
750 mm
Raktérnyílás magassága:
720 mm
Motor és váltó
Motor:
Otto
Motorosztály:
EURO 5
Hengerűrtartalom:
1998 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
manuális - 6 fokozatú
Nyomaték:
360 Nm 3000 1/min-nél
Teljesítmény:
195 kW (265 LE) 5500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
254 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
6 s
CO2-kibocsátás:
174 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
7,5 l/100km
Fogyasztás a használónál:
14 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
60 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
66 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
70 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

29 thoughts on “Pályára, aztán múzeumba vele! Renault Mégane R.S. teszt

  • 2017.10.29. at 07:35
    Permalink

    Szép autó ez a Megane RS, és biztos, hogy jól is megy, de a hot hatch kategória igazi koronázatlan királya mindig is a Honda Civic volt…ugyanis ccm3/lóerő/fogyasztás tekintetében mindig verhetetlen volt. Gondoljunk csak az 1996-os 1.6 vti-re 160 lóval (japán belpiacos verziója 185 lovas volt!) Az európai gyártók elkezdtek turbósitani, a Civic várt, igy átmenetileg bitorolhatták a trónját, de most úgy döntöttek a Hondánál, hogy ők is turbósitanak. Az eredmény?
    Ime:

    http://hvg.hu/cegauto/20130913_Video_bevette_a_Nurburgringet_az_uj_Honda

    Kinézete pedig:

    http://www.carmagazine.co.uk/News/Search-Results/First-Official-Pictures/Honda-Civic-Type-R-Concept-2014-first-official-pictures/

    U.i.: bocsi, de nincsen hosszú i betű a billentyőzetemen…

  • 2017.10.29. at 07:35
    Permalink

    Naponta kétszer megyek bele egy 60-as halszálkás kanyarba 110-zel úgy, hogy még a felezövonalat se érintem. Hidd el nagy élmény, próbáld ki, függö leszel. Na, ott érezni egy kis Nürburgring-élményt. Meg néha letol az ember 1-2 nagyképü beképzelt bömös-tulajt a pályán. Ez se rossz érzés. Na, én ezért tartom ezt az autót 🙂

  • 2017.10.29. at 07:35
    Permalink

    Egyébként meg tök mindegy mekkorát megy a pályán. Nem tudom ki hányszor autózott ott :))
    Az élményt egyébként sem a lóerő adja, csak sokan ezt nem tudják 😉

  • 2017.10.29. at 07:35
    Permalink

    Egy hot hatch-nél nem az ülés varrása a lényeg. De most tényleg. Nem? Az én Megane-om tényleg fullextrás. Full bör, óriási panorámatetö, xenon, 10 hangszórós hifi, de mindez csak jött vele, mert használtan vettem. Ki nem sz@rj@ le? Nagy ívben teszek a börülésekre is meg a fullos hifire is. Ugyanúgy imádnám ezek nélkül is. Ha hot-hatch-et veszek, akkor nem érdekelnek a külsöségek. A lényeg a motorháztetö alatt van. Meg a futómü környékén…

  • 2017.10.29. at 07:35
    Permalink

    [i]„…hanem mondjuk a belsö tér fontosabb, az olvasgassa a Kiskegyed autós cikkeit.”[/i]

    Ez mondjuk így hülyeség. Jó nagy. Tedd félre az érzelmeket. A te modelltársaid közt is rengeteg olyan lehet, akiknek az ülés varrása tetszett meg, vagy a spoiler alakja. Azok mit olvassanak?
    Ahogy neked a Megane, úgy másnak más. Tessék ezt elfogadni. A fikázás az ostoba emberek fegyvere.

  • 2017.10.29. at 07:35
    Permalink

    Mit jöttök állandóan ezzel a rádió-klíma-szigetelés kipakolással? Mert szerintetek ha egy Cupra-t visznek oda vagy Ferkót vagy Trabit a Nürnburgringre, akkor abból vajon nem pakolnak ki minden fölös grammot? Hát akkor meg? Mégis csak egyenlö eséllyel indulnak ott a paripák, nem?? És ott a Megane ver mindenkit az elsökerekesek közt. Pont. Ez tény. Így volt ez 5 éve is, meg így lesz 5 év múlva is. Verheti a nyálát az összes Cuprás, meg a többi összes elvakult németautó-fanatikus ökör. Miért olyan nehéz elismerni, hogy a Megane a legjobb? Mégiscsak keserü a szölö…

    És persze, hogy az utcán én se úgy hajtom a Megane-omat, mint a versenypályán. De a nürnburgringi körök azért vannak, hogy elmondjanak egy s mást arról, hogy mit is tud az autó. Akit meg nem hat meg ez a csodálatos motor, a tökélyre fejlesztett futómü, hanem mondjuk a belsö tér fontosabb, az olvasgassa a Kiskegyed autós cikkeit.

  • 2017.10.29. at 07:35
    Permalink

    Ok. Legyen. Senki sem mondta h nincs így. Csak az a gond, hogy a Ferrari 430 megy 7:55-öt azon a pályán, ahol ez a Megane 7:54-et. Több mint 200 lőerő van a két kocsi között, ráadásul az egyik középmotoros. Nem mondta itt senki sem h rossz kocsi, csak azt, hogy nincs olyan jó egy 300 paci alatti hothatch, mint egy 480 pacis igazi sportkocsi.

    Amúgy Gé is leírta, nem csak a megane-ról volt szó, hanem im allgemeinen a mostanság divatba került köridőhajszáról, ahol egyre több gyártó nem széria kocsikkal teljesíti az adott pályát. Márkától függetlenül. Mert van sok hülye, aki ezt nézi. Én meg röhögök egyet azokon, akik köridő alapján azt hiszik h a megane jobb mint a Ferrari 430. Mert a 275 Trophy-R, amiből a légkondit, rádiót, szigetelést, üléseket kipakolták, és még ki tudja mit csináltak vele (állítólagos 275 lőerőt ne vegye be senki), 7:54-et ment nagy nehezen, vért izzadva egy profi sofőrrel.

    Na, ne vedd úgy h neked ugrottam, csak nem sok értemlét láttam egy elvakult fantikusnak leírni bármit is, úgysem értem volna el vele semmit, max megint leírja h savanyú a szőlő. Amúgy igen, elképzelhető az EVO Magazine összehasonlítása, bár amit linkeltél az nem tért ki a 370Z-re. Azon azért kicsit csodálkozok, h még annál is jobb a Renault. Legyen nekik igazuk, biztos így van (mondjuk tényleg a Nissan 1500 kg körüli).

    Ettől én még várom azt a pillanatot, amikor a megane trophy-R leveri a ‘Ringen a Pagani Zonda R-t 🙂 Mert ez egy csodamegane, és a 480 pacis Ferkó után semmi sem lehetetlen 🙂

  • 2017.10.29. at 07:35
    Permalink

    Biztos nagyon jó kis autó ez a Megane RS, de azért a tartósságára kíváncsi lennék (6-8 év keményen hajtva 130.000-180.000Km)

    Mivel a tulajok 99%-ban nem versenypályán használják ezeket az autókat, így mindig megmosolygom azokat a megjegyzéseket, hogy micsoda extra élményben részesít ez meg az a „sportos” autó.
    Nagyon komoly vezetési tapasztalat kell a jelzett sportautók tudása közötti kis különbségek kiautózására, közúton pedig felelőtlenség annyira a határokat feszegetni. Az az 1-2% pedig, amit esetleg versenypályán tölt az ember szerintem nem igazán számít. „Mit ér az erő, ha nem uralod?” nem igaz? 🙂
    Én úgy gondolom, hogy a sportos autóknál is fontos kritérium a mindennapi használhatóság, a praktikum, a megbízhatóság, a tartósság, de ha egy kicsit elgurul a gyógyszer, akkor azért van mivel élvezkedni.
    Így szerintem nem a köridők fognak dönteni egy ilyen autó megvásárlásánál.

  • 2017.10.29. at 07:35
    Permalink

    Inkább ülök egy Leon Cuprába mint egy renaultba a Leon formája gyönyörű leírhatatlan + belül is olyan mintha túraautóban ülnénk .. ja és 240LE gyárilag ami chippel 330LE nekem az a tökéletes autó .

  • 2017.10.29. at 07:35
    Permalink

    Az a szép, hogy senki nem fikázta az RS-t, csak a gyártók marketing trükkjeit, de azon is meg kellett sértődnie valakinek azonnal:D Ennyi pénzért szerintem akkor is kevés, tessék, most jöhet az oltás.

  • 2017.10.29. at 07:35
    Permalink

    Vagy ezt is érdemes elolvasni:
    http://belsoseg.blog.hu/2012/05/03/felfujt_buborek_csak_a_toyobaru

    Az EVO Magazine 1500 km-es összehasonlító tesztjét – MX-5-370Z-Mégane RS- BRZ – is magasan a Megane RS nyerte. Itt volt közút, város, versenypálya, autópálya, etc.

    Ez nyilván az ő véleményük, de azért egy EVO Magazine által elvégzett teszt jelent valamit. Most ezért nem kell nekem ugrani, csak olvasnivalót linkeltem, ha érdekel valakit.

  • 2017.10.29. at 07:35
    Permalink

    LOL!
    A 2009-es CTR árából amit 1 éve adtam el akkor éppen 2db 1.generációs Megane RS-t vehettem volna. De vettem inkább egy Mazda3 MPS-t. Neked ezekkel mekkora tapasztalatod van, hogy ilyen okos ember vagy?
    Vagy „keserű a szőlő”, hogy Neked csak az jutott? 🙂

    Amúgy én kipróbálnám az RS-t (a 2. generációt). Nem is értem ez ‘egyszerű’ stílusodra mi szükség volt…

  • 2017.10.29. at 07:35
    Permalink

    Nem ez a lényeg, hanem a jelenség! 0 személyes tapasztalattal teli torokból fikázni valamit azzal az indokkal, hogy mindenkinek joga van véleményt nyilvánítani! De nagy félreértés ez! Kevesen maradnánk itt, ha tartalom/érték alapján maradhatnának meg a hozzászólások….
    használd egészséggel! Azért azok is remek autók, amiket meg éppen te fikázol.

  • 2017.10.29. at 07:35
    Permalink

    Ennyi nagy okost egy rakáson?!?! Mi van? Mindenkinek keserü a szölö? Nos, nekem van egy Megane RS-em. Az elözö modell. És tényleg nagyot üt, pedig csak 224 paci. Nem ragozom tovább. Ti meg üljetek vissza a Cupra-itokba, Golf GTI-jeitekbe és CTR-jeitekbe. Megérdemlitek, hogy sose éljétek át a Megane RS feelinget…

  • 2017.10.29. at 07:35
    Permalink

    Sosem fogják bevallani, azon is meglepődnék ha nem széria vezérléssel mennének olyan időket. A 0-100-as 6sec meg annyira azért nem fényes, persze kis autóban „dizájnhangokkal” megfűszerezve könnyen tűnhet félelmetes tempónak.

  • 2017.10.29. at 07:35
    Permalink

    a ring idejét, ha már kiteszitek, lehet korrektebb lett volna azt is közölni, hogy nem az épp tesztelt autó megy annyit a ringen, hanem egy 250 db-os limitált kiadás.Amiben még ülés sincs..igen, nincs benne ülés hátul 😀 a kipufogó rendszer könnyebb és ha jól tudom, rádió és klíma sem volt benne, plusz még könnyebb első ülések voltak….szóval, kb az egész egy bohózat, amit a gyártók csinálnak.
    Ha jóltudom a seat se full széria autóval ment, hanem semi-slick, nagyobb fék..és még volt valami ott is.Mindenesetre, gondolom, gond nélkül megfutná az is a 7.54-et ülések,rádió,klíma nélkül és könnyebb kipuffal.
    Paradoxon, hogy ezek az autók a praktikusságra is mennek, errefel kiszednek belőle mindent 😀 kicsit elharapódzott a ring idők hajkurászása..kicsit keményebben le kellene fektetni a szabályokat, vagy átdolgozni.

  • 2017.10.29. at 07:35
    Permalink

    Jó dolog ez a Nordschleife összehasonlítgatós szerintem. De csinálhatnának egy olyan tesztet, ahol nagy szériás autókat hasonlítanak össze gyári szerelésű gumikkal, nem ilyen speciális modelleket. De ez nyilván csak egy gyártónak az érdeke – a leggyorsabbnak. Azt viszont senki nem akarja bevállalni, hogy nem Ő az… 🙂

  • 2017.10.29. at 07:35
    Permalink

    Rekordöntögetés a Renault-Nissan csoportnál már csak a szokásos módon megy: kikönnyített kocsi min. 100 kg-al, bukókeret, merevítések h nagyobb legyen a kanyarstabilitása, meg lehet h még van ott plusban pár lőerő, amiről nem mesélnek. A GT-R-ük idén is szépen leszerepelt a Nür 24h-son, ha jól emlékszem 20.-k helyen ért be, a Lexus LFA pedig 11.-k helyen, pedig a GT-R a Renalut-Nissan állítása szerint már széria állapotában is sz*rráveri a ‘Ringen a Lexust.

    Természetesen nem kell védeni az új Cupra-t sem, annak a körideje is csak egy jó nagy mese. 🙂 Úgyhogy ezekre a köridőkre nem kell adni semmit. Egyébként meg nem kizárt, hogy az újságírók kicsivel izmosabb gépeket kapnak tesztre (márkától függetlenül).

  • 2017.10.29. at 07:35
    Permalink

    Felettébb ‘érdekes’, hogy dönti a rekordokat és minden teszten/összehasonlító teszten fényesre van sz*pva, mégsem kell a kutyának sem – értsd alig adtak el belőle az évek alatt. Összehasonlítva mondjuk egy Cupra-val vagy egy CTR-el.

  • 2017.10.29. at 07:35
    Permalink

    isteni de a latin-inkább nem német autókhoz-mindig hozzá”kell”biggyeszteni hogy de…félreértés ne essék ez már hammisság,akkor is ha tényleg nem írjátok oda K.Pista hogy ez a Golfunalmas,fantáziátlan,kényelmetlen,megfizethetetlen etc….üdvözlettel bj.

Vélemény, hozzászólás?