GR Yaris törésteszt, nem előre kiszámított körülmények között
Ahogy mi is leírtuk korábban (
lásd a tesztet itt), a GR Yarisra simán rásüthető a versenyautó jelző. Hiába „csöppnyi” a motorja a három hengerrel, azokból mégis 265 lóerőt csalogattak elő, ami az 1,2 tonnás autót játszi könnyedséggel mozgatja. A tesztidőszak alatt is végig érezni lehetett, hogy messze kihasználhatatlan a benne rejlő potenciál a közutakon, valódi élettere egy zárt versenypálya. Azok a szerencsések, akik már birtokolhatnak ilyen autót, természetesen ki is viszik a pályanapokra, ám ott sem garantálja semmi, hogy nem a kavicságyban köt ki az autó.
Sértetlenül szállt ki a vezető, jól vizsgázott ebből a szempontból is a kis méregzsák
Ez történt sajnos az alábbi videóban szereplő autóval is. Szerencsére sértetlenül szállt ki a vezető a bukfenc után, ami a GR Yaris becsületére válik. Persze annyira nem drámai a helyzet, mert ilyesmi megesik, de pont azért tanulságos az eset, mert jól mutatja, hogy mennyivel jobb, ha zárt pályán, bukóterek és gumifalak között történik. Az nem látszik pontosan, hogy felúszott-e egy tócsán esetleg az autó, vagy a túl optimista kanyartempó okozta a végzetét, ám amikor a vezető a saját és autója határait feszegeti, bizony becsúsznak ilyen bakik.
A bukfenc utáni képek alább láthatók.
Szinte biztos, hogy nem egy tócsán úszott fel az autó. 🙂