Pályán is pusztító a Lexus új sportkocsija

A frissítés elérte a Lexus RC F-et is, valamint itt az új Track Edition

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Húzták az időt kicsit a frissített V8-assal, de a Lexus most lerántotta a leplet az új RC F-ről, valamint megmutatták a minden tekintetben átdolgozott verziót, a Track Edition-t is.


A Lexus frissített sportkupéját a Párizsi Autószalon óta ismerjük, ám az RC V8-as verziója egészen eddig nem mutatkozott be, most viszont megismerhetjük a friss RC F-et. Külsőre ugyanazokon a pontokon változott, akárcsak a 200t és 300h, vagyis új, az LC-hez hasonló hűtőmaszkot kapott és egybe olvadtak a fényszórók a nappali menetfényekkel. Hátul is változtak a lámpák, amit viszont a Lexus fontosnak tart, hogy az orr kiképzése letisztultabb lett, ezt hiányolták eddig a vásárlók is, valamint kapott egy lökhárító toldatot is előre, amivel alacsonyabbnak hat az RC F elölről.
Minimális változtatások érték az 5,0 literes szívó V8-as motort, vélhetően a károsanyag-kibocsátási normákra válaszolva. Ennek ellenére is öt lóerővel és 6 Nm nyomatékkal erősebb lett, vagyis 482 lóerő és 536 Nm nyomaték a végeredmény. A nyolcfokozatú automata váltó végáttételét megemelték, de java részt ez is változatlan, újdonság és alapfelszereltségként viszont érkezik a rajtprogram, mellyel 0,3 másodperccel hamarabb futja a 100 km/h-t, vagyis 4,5 másodpercről 4,2-re javul az alap sprintidő. Michelin Pilot Sport 4S utcai sportabroncsokat fejlesztettek hozzá, valamint némi súlycsökkentést is sikerült eszközölni. Alumínium pedálokat és toronycsapágyakat kapott, kisebbre tervezték a szívórendszert és a klímakompresszort is, valamint öregesre cserélték a korábban tömör féltengelyeket. Ezekkel 65 kilót faragtak a súlyából, így épp becsúszott 1,8 tonna alá, 1795 kilót nyom az RC F.
Hirdetés

Track Edition. Egy további modellt is hozott a Lexus, melyet korábban kémfotókon már láthattunk. Ez a pályára felkészített RC F Track Edition, melynek legfontosabb újdonsága, hogy még a frissített RC F-nél is könnyebb 79 kilóval. Bár még így is nehezebb, mint a konkurens modellek, a Lexus azt ígéri, így is kiváló élményt és remek köridőket nyújthat versenypályán. A további súlycsökkentés a karbonszálas elemeknek köszönhető, mint a géptető, a tetőlemez, valamint a hátsó üléssort is száműzhetik, helyére szintén karbonszálas burkolat kerülhet. 19 colos kovácsolt könnyűfém kerekeket kap, mögéjük pedig karbon-kerámia féktárcsákat a Brembótól, a csökkentett rugózatlan tömeg összesen 24 kiló mínuszt jelentett. A motor ereje itt is csak annyit változott, mint az RC F-nél, a kisebb önsúly miatt viszont javult a gyorsulás, 3,96 másodperc alatt képes elérni a 100 km/h-t az új rajtprogrammal.
Külsőre egyértelmű lesz, melyik a Track Edition, a hatalmas, karbonszálas műanyagból készült hátsó szárny azonnal elárulja, ez természetesen hatékonyan növeli a leszorítóerőt a hátsó tengelyen. A különleges Track Edition modellből állítólag egészen kevés darabszámot készülnek gyártani, azt ugyan nem árulták el, hogy mennyit, de az alap RC F-ből készülő 10th Anniversary kivitelből csupán 240 példány készül.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?