“Pályafutásom legnagyobb bukása volt”
WRC: Loeb oktatja a népet a Montén
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A címvédő Loeb (Citroën) egyre nagyobb előnnyel vezet a Montén, Sordo a Minivel meglépett a fordos Solbergtől.
A monte-carlói rali épphogy visszatért a vb-vérkeringésbe, máris megkapta a magáét, mondván mi a francnak kellett kitalálni ezt a rétestészta-hosszúságúra nyújtott, ötnapos lebonyolítást a rengeteg etappal, két szervizparkkal, sok-sok logisztikával, komoly költségvonzattal... Így jóval kevesebb, alig több mint 80 csapat nevezett, pedig kétszer ennyien is szívesen indultak volna, ha olcsóbb a buli.
Jövőre nyilván megint "csak" háromnapos lesz a legendás Monte, amelynek pénteki három szakaszán a címvédő Loeb növelte előnyét, Sordo pedig meglépett Solbergtől, aki elgumizta magát. A citroënesek jól döntöttek, a Ford és a Mini nem annyira, amikor előbbiek egy csak vizes szelektívre is szöges gumit választottak a hátsó kerekekre - tudván, hogy az azt követő gyorsasági havas-jeges lesz... A vágott slickekkel Sordo, de főleg a defektet is begyűjtő Solberg nagyon lemaradt. A másik gyári DS3-mal barátkozó Hirvonen viszont feltámadt, s még a dobogóra is esélyes.
"Pályafutásom legnagyobb bukása volt, szerencséseknek mondhatjuk magunkat, hogy megúsztuk sérülés nélkül" - mondta Ogier még csütörtöki mutatványáról, amikor Fabia S2000-essel hatodik leszabályzáson, úgy 160-nal elrepült-felborult egy balos törést levágva, s a Skodát a szemközti sziklafal támasztotta meg. A Volkswagen Motorsport színeiben induló, tavaly még Citroen-alkalmazott Ogier navigátora, Ingrassia picit megütötte a jobb karját, de semmije nem tört el.
Jövőre nyilván megint "csak" háromnapos lesz a legendás Monte, amelynek pénteki három szakaszán a címvédő Loeb növelte előnyét, Sordo pedig meglépett Solbergtől, aki elgumizta magát. A citroënesek jól döntöttek, a Ford és a Mini nem annyira, amikor előbbiek egy csak vizes szelektívre is szöges gumit választottak a hátsó kerekekre - tudván, hogy az azt követő gyorsasági havas-jeges lesz... A vágott slickekkel Sordo, de főleg a defektet is begyűjtő Solberg nagyon lemaradt. A másik gyári DS3-mal barátkozó Hirvonen viszont feltámadt, s még a dobogóra is esélyes.
"Pályafutásom legnagyobb bukása volt, szerencséseknek mondhatjuk magunkat, hogy megúsztuk sérülés nélkül" - mondta Ogier még csütörtöki mutatványáról, amikor Fabia S2000-essel hatodik leszabályzáson, úgy 160-nal elrepült-felborult egy balos törést levágva, s a Skodát a szemközti sziklafal támasztotta meg. A Volkswagen Motorsport színeiben induló, tavaly még Citroen-alkalmazott Ogier navigátora, Ingrassia picit megütötte a jobb karját, de semmije nem tört el.
80. Monte-Carlo rali, az élmezőny állása 13 szakasz után
- Loeb, Elena (francia, monacói, Citroën DS3 WRC) 3:31:25.2 ó
- Sordo, Del Barrio (spanyol, Mini John Cooper Works WRC) + 2:12.4 p
- P. Solberg, Patterson (norvég, brit, Ford Fiesta RS WRC) + 3:19.2 p
- Hirvonen, Lehtinen (finn, Citroën DS3 WRC) + 3:43.0 p