Pálinkába jó lesz… – Ford Focus Vignale
Rákívánsz, de akkor is csak egy Focus – Ford Focus Vignale 2.0 TDCi A8 teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kiugró jelenség a kompaktok között, a Vignale csúcsfelszereltségtől eggyel magasabb szintűnek tűnik a Focus. Mutatós, csinos és a különleges fényezés is passzol hozzá, de ne legyünk vakok!
Sokat komolyodott a Focus, a régi Ghia felszereltséghez hasonló, de prémiumosabb vonalú a Vignale
Csalóka, de a temérdek selyemfényű króm kiegészítő is a magasabb kategória felé húzza optikailag.
Egyedi a hűtőrács, krómozott egy halom kiegészítő és króm hatásúak a 18-as felnik is
Ha valamire érdemes költeni, akkor azok az adaptív ledes, kitakargatós fényszóró
Csinos a forma, optikailag drágítják és vékonyítják a króm kiegészítők
A sötétített ablakok és a 18 colos feláras, nem króm, csak festett felnik miatt olyan exkluzívnak tűnik.
Minőségi anyagokat látunk a szemeink előtt, puha bőrt, kevés ócska műanyagot és igazából ebből a szempontból nem is kell nagyot csalódnunk. Felpattintva az ajtót annak zörgését már jól ismerjük, ez a furcsa hang az aktív élvédő zaja, de inkább legyen és tegye a dolgát, minthogy leverjük a fényezést, mint a szép felnikről tették a korábbi tesztelők. Jól néz ki az ülés varrása, egészen egyediek a hosszanti vonalak, nagy alumínium plecsni jelzi rajta, hogy ez a csúcs Vignale. Jó is a tartásuk, ügyesen beállítható, ezen a ponton nagyon tetszik. A műszerfal görbe varrású bőrhatású borításán túl minden ugyanolyan, mint egy sima Focusban, mármint egy jól felszerelt Focusban. Kívülről olyan, mint egy luxusautó, belülről csöpp csalódás, hogy még a head-up display is a, hogy kell ezt szépen mondani…költséghatékony megoldás.A fényezés a faeperről kapta nevét, prémium kombi akar lenni, de olcsó megoldásokat használ
Bőrözött a műszerfal teteje, ahogy a kormány is, az ergonómia nem rossz, az anyaghasználat átlagos
A 2000-es fordulattól hirtelen érkező 370 Nm nyomaték még a felmelegített Pilot Sport 4 abroncsokat is nemes egyszerűséggel csavarja el.
Bivalyerősnek érződik, pedig csak egészséges 150 lóerő, kihasználva is takarékos, 7 liter alatti fogyasztást produkált tankolás szerint. Biztos vagyok benne, hogy nem lenne gondja a négyfős családdal együtt megmozdítani egy lakókocsit és levonszolni az Adriáig. Vagyis ki tudja, ez a kérdés valószínűleg a váltón fog múlni.Csinos az ülések varrása, az anyaga szintén jó és elöl a tartásuk is, szellőztetés még elfért volna beléjük
Feláras a változtatható menetmód és a vezeték nélküli telefontöltés is, dupla digitális klíma jár a Vignaléhoz
A Ford egyébként büszke arra is, hogy a váltó kapcsolója egy csinos kis tekerentyű lett,
csak kár, hogy épp akkor, amikor már a Jaguar is rájött egy teljes generáció után, hogy ezt nem kéne erőltetni. Egyszerű ipszilonozás közben úgy lehet betekerni P-be, hogy csak nyekken szerencsétlen váltó, a prémium az nem ez, sajnos.A tekerő nem épp hatékony megoldás, de a váltó maga is gyenge pont, a motor ereje tisztességes
Ügyesek a vezetéstámogató rendszerek, könnyedén követi a sávot és tartja a távolságot
Az egyedi hangolás mellett többlengőkaros a kombi futóműve, így a kategóriára jellemző béna botladozásoktól itt megmenekülünk.
A sportgumikat próbálgatva hajtós szerpentinen megmutatja az igazi arcát egy ilyen Focus, a tapadása kiváló, nincs elpattogás, feszes az egész, egy családi autónál jól esik ilyet érezni. Ez viszont megint csak olyan, mint az Evoque-nál, hogy oké, tudja, de fontosabb lenne, hogy hétköznap, városban kényelmes legyen és ekkora felnikkel a Focusnak ez nehezére esik. A kormány folyton jár a kezünkben a nyomvályúk miatt, lehet ezt szebben is. Amiben meglepően ügyes, az a sávtartó és a távolságtartós tempomat összjátéka, alacsony tempójú araszolásnál alig szól ránk, hogy fogjuk a kormányt, biztosan is teszi a dolgát.Kormányzása nem a legjobb, futóműve annál inkább, a sportgumikkal több mint dinamikus a kanyarokban
Csinos, mutatós, tágas, de ennyi pénzért már Mondeót is adnak ugyanekkora motorral.
Sőt, ha ügyesek vagyunk, a tesztautó árába már belealkudhatunk egy hibrid kombit is, ezt persze nagyon akarni kell. Túllépi a 11 millió forintot a fotókon szereplő autó, plexire vetítő head-up display-jel, csak az első kilincseken lévő érintős nyitással, béna váltóval és kemény futóművel. Félreértés ne essék, nem rossz ez, csak pont olyan, mint a színét adó gyümölcs. Kívánatos, de többször inkább ne, lássuk azt a pálinkát, vagy egy Mondeót!Nem csak kinézete, ára is a magasabb kategóriákat idézi
Lassan minden cikk végén szabadkoztok az árak miatt, pedig nem az újságíró tehet arról, hogy annyiba kerül egy autó idehaza, mint Németországban… csak a fizetés marad el az ottanitól.
Ez egy demoautó, valamelyik belsős rakatta magának össze, pár hét és meg lehet majd venni jelentős kedvezménnyel. De ettől függetlenül iszonyú drága, pont emiatt a Titanium szint a legkeresettebb a sok felesleges sallang nélkül.