Padlón a német autópiac

Vészesen fogynak a vásárlók Európa legnagyobb autópiacán

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egész Európa megremegett a legfrissebb német autóértékesítési statisztikáktól. A legnagyobb európai autópiac hónapok óta mélyrepülésben van, az első félévet mínusz 8,1 százalékkal zárta.


Németországban 2013 első félévében 1 502 630 személyautó talált gazdára, ami 8,1 százalékos visszaesés az előző év hasonló időszakához mérten. Júniusban 282 913 új személyautó kapott német rendszámot, 4,7 százalékkal kevesebb, mint 2012 júniusában.
Az év első hat hónapjából csupán az április volt pluszos, akkor 3,8 százalékkal múlta felül az autóértékesítés az egy évvel korábban áprilisban mért adatot. A cégautós eladások a hazainál szerényebb volumennel, a teljes piac 61,7 százalékát képviselik a germánoknál. Ebben a tekintetben 7,4 százalékos az elmaradás, a magáneladások terén pedig már kilencszázalékos. Három kategória kivételével minden szegmensben visszaestek az értékesítések, pluszos volt a mini kategória (+0,2%), a szabadidő-autó kategória (+3,6%), valamint a lakóautó kategória (+2,9%).
Hirdetés

A márkák közül alig van olyan, amely növelni tudta volna piaci jelenlétét. A német márkák közül csupán a Porsche adott el több autót (3 százalékos növekedés). Az Opel az első félévet mínusz 11 százalékkal, a Volkswagen mínusz 9 százalékkal, a BMW mínusz 7,1 százalékkal zárta. Az importmárkáknál szembetűnő a Jaguar (+35%-os), a SEAT (+30,4%-os) és a Land Rover (+21,1%-os) jó eredménye. Az első hat hónapot tekintve továbbra is piacvezető a Volkswagen, amely a német piac ötödét uralja (+21,6 százalékos piaci részesedés).
A külföldi márkák közül a Skodának a legerősebb az 5,1 százalékos piaci jelenléte. Az üzemanyag tekintetében továbbra is a benzinesek vezetnek (az eladások 51,2 százalékát adják), a dízelesek 47,3 százalékot tesznek ki, az elektromos autók aránya 0,2 százalékos. Utóbbiak növekedése látványos, 68,4 százalékos, a földgázhajtású autók iránti vásárlói érdeklődés 46,2 százalékkal, a hibridek iránti 34,5 százalékkal nőtt meg az elmúlt félévben. Az új autók szén-dioxid-kibocsátása 3,8 százalékkal 137,6 gramm/kilométerre csökkent az összes idén eladott személyautók átlagát nézve.
A mini autók között piacvezető a Volkswagen up!, a kisautóknál a Polo, a kompakt kategóriában a Golf/Jetta, a középkategóriában a Passat, a felső-középkategóriás autóknál a Mercedes-Benz E-osztály, a felső kategóriában a Mercedes CLS, a szabadidő-autóknál a Skoda Yeti, a terepjáróknál a Tiguan, a sportkocsiknál a Mercedes E Coupé, a kis egyterűek között a magyar gyártású Mercedes B-osztály, a kompakt egyterűeknél a VW Touran, a kisbuszok között a VW Transporter/Caravelle, a lakókocsiknál a Fiat Ducato.
Az összes kategóriát - teherautókat is beleszámítva – a legnagyobb zuhanást a nyerges vontatók piaca szenvedte el, ahol 18,1 százalékos a féléves mínusz. Az első hat hónap során 1 millió 756 867 haszonjárművet helyeztek forgalomba Németországban, ezek mellett 130 123 közúti vontatmányt is értékesítettek. Ez 8, illetve 5,4 százalékkal kevesebb, mint a tavaly ilyenkor közölt adat. A használt autók eladásának sem kedvez 2013, itt 2,4 százalékos az elmaradás Németországban.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

One thought on “Padlón a német autópiac

  • 2017.10.30. at 01:30
    Permalink

    Én Stuttgart környékén lakom és autóipari beszállító cégnél dolgozom.December óta folyamatosan küldik el az embereket,a 3 db gyáregységéből a cégem a múlt héten egyet bezárt egy másik városban.Az emberek egy részét átcsoportosítják hozzánk,a többit szélnek eresztik.Ezek az emberek sem új autó vásárlásán fogják törni a fejüket az elkövetkezendő időkben.

Vélemény, hozzászólás?