Elég merész forma a kimért Skodától, de az utcákat nem fogja elborítani, az biztos
Saját történelemből merít ihletet a Skoda, a cseh(szlovák) gyártó számos izgalmas és technikailag igen fejlett modellt készített még a Volkswagen-korszak előtt. Az egyik ilyen modell a Skoda 1100 OHC, a kétüléses autó 1957 és 1960 között készült. A 1,1 literes négyhengeres felépítés nem volt szokatlan a könnyű sportkocsik világban, a Porsche 356 is ennyi köbcentivel kezdte a karrierjét. A Skoda viszont feljebb tette a lécet, a két vezérműtengely már felülre került (innen az OHC elnevezés), a blokkból 92 lóerőt préseltek ki, a korabeli, de már 1,6 literes és oldalt vezérelt Porsche 356 mindössze 60 lóerőt teljesített. A Skoda a Le Mans-i 24 órás autóversenyen is indította volna az autót, de a hidegháború ezt meghiúsította.
[BANNER type="1"]
A dicső múlt és a virtuális jelen. Az 1100 OHC 550 kilót nyom, a Vision GT-t elbírja egy pendrive
Az 1100 OHC rendkívül ritka, annak idején mindössze 5 példány készült (3 nyitott és két zárt karosszériás), amit a Vision GT sem fog túlszárnyalni. Az elképzelés egy rendkívül lapos, kétüléses, hatalmas kerekeken guruló sportkocsi. A minimalista, de aerodinamikus dizájn sokat sejtet, az autót kifejezetten versenypályára optimalizálták. Az információk a sofőr előtti képernyőn jelennek meg, ami egyben az autó szélvédője is, a head-up display közvetlenül a sofőr sisakjára vetíti az adatokat.
[BANNER type="2"]
A Vision GT mindössze bájtok formájában létezik, kézzel fogható formát nem fog ölteni, ezért műszaki adatok sem állnak rendelkezésre, mindenki olyan hajtást álmodhat bele, amit csak akar, az 1.9 PD TDI-t is vígan elképzelhetjük a karbonkarosszériában. A régi versenyautó előtti tisztelgés nem véletlen, a Skoda hét év munkájával helyreállított egy 1100 OHC kupét, amit idén februárban mutattak be.