Otthoni töltéssel megúszható lehet az áram jövedéki adója

Egyelőre nem tudni, miként, mikor vezetik be a villanyautók új adóját

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Állítólag a kormányon belül is vitát szült a villanyautókba töltendő áram megadóztatása, idén aligha születhet meg az erre vonatkozó törvény.


Még október végén vetődött fel, hogy a kormány már a jövő évtől megadóztatná a villanyautókba töltendő áramot[/url], ám a Magyar Nemzet mai száma arról ír, hogy a kérdés heves vitákat szült a kormányzati körökben is, így a korábbi tervekkel ellentétben szinte kizárt, hogy idén megszülessen a jövő évi bevezetéshez szükséges szabályzás. Úgy tudják, a nemzetgazdasági tárcán belüli nézeteltérések személycserékhez is vezetnek: távozik a posztjáról a tárca azon osztályának vezetője, amelyik az áramadótörvény előkészítését végzi.
Hirdetés

Míg a korábbi törvénytervezetekben még az szerepelt, hogy

amint áthalad az áram az elektromos töltőponton, jogi értelemben villamosenergia-termékből üzemanyagtermékké változik.

Ugyanakkor később olyan - a józan ész szerinti - nyilatkozatok hangzottak el, hogy ez az adó csak a kereskedelmi forgalomba kerülő "töltőáramot" sújtaná, azaz az otthoni konnektoroknál nem jelenne meg a jövedéki adó, melynek jelenlegi mértéke a benzin esetén literenkénti 120 (!) forint. Bár az áram jövedéki adója elvileg azért kerülne bevezetésre, hogy ellensúlyozza a villanyautózás terjedése miatti adókiesést, ám olyan egyelőre nincs. Hazánkban nő az üzemanyagfogyasztás, így az abból befolyó jövedéki adó mértéke is, az első félévben utóbbi 291 milliárd forintot tett ki.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.12.08. at 16:12
    Permalink

    Nem kell aggódni választások után már az otthoni töltésre is lesz adó . Tekintve hogy a tisztelt parlament megszavazta a 2 Kw-nál nagyobb megújuló energiatermelés adóját … tehát a 2Kw nál nagyobb napelem,szélerőmű adóköteles lesz . Így elképzelhetetlennek tartom hogy az otthoni villanyautó töltés ne lenne az a választások után … Véleményem szerint kiszámolják kb mennyi áramra van szükség az adott családi ház villanyszámlájára és a különbözet adóköteles lesz … pl 80 Kw a havi átlag fogyasztás egy háznál de mondjuk fogyaszt 1000 Kw-ot akkora 80-on felül minden más adóköteles … És még csak speciális mérőórát sem kell felszerelni senkinek …

    • 2017.12.09. at 11:07
      Permalink

      miért, szerinted az “ingyen” áram normális? legyen éjszakai áram áron az autótöltés? :D:D:D:D főleg, hogy erőltetik most ezt az akksis autós bohózatot, ha több millió ilyen kocsi lesz, azt nem fogja bírni a mostani hálózat, tehát fejleszteni kell, emiatt mindenhol.
      az meg logikus, hogy a kormány adót vet ki rá, hisz a kormányok nem csak magyarországon, de mindenhol nagyjából impotensek és a könnyen behúzott adót nem szeretik elveszíteni, márpedig ha kevesebb benzin fogy, aminek több mint fele adó, akkor azt megérzi a vízfej.

  • 2017.12.09. at 10:00
    Permalink

    Ha az áram kWh árára rájönne még tegyük fel 100% adó, úgy sem kerülne egy “autóskWh” 80 forintnál többe.

    Ha egy átlagos elektromos autó fogyasztását nézzük, (spritmonitor átlagával számolva) akkor az 15kWh*80forint lenne/100km, ami 1200forint/100km költséget jelentene a villanyautóval való közlekedésben.

    Kérdés, megelégszik-e ennyivel az állam, vagy erre még fizetni kell ÁFÁ-t is. Mert akkor lassan ott tartunk, hogy megölik a piacot.

Vélemény, hozzászólás?