Fürge, és 200 km a hatótávolsága - de a két lítium-ion akku miatt nagyon drága
Sokáig tartott, de megértük. Az első A osztálynál azért döntöttek a szendvicspadló mellett, mert egyrészt ezzel tudtak megfelelő utasvédelmet elérni, másrészt az autó alján lévő extra teret különféle alternatív meghajtásokhoz is jól fel lehet használni. Tóbbira azonban csak most, a gyártás kifutása előtti utolsó pillanatban kerül sor. A Mercedes 500 darab A E-Cell-t gyárt még az idén, az autókat kiválasztott partnereknek lízingelik Németországban, Hollandiában és Franciaországban, ezzel az egyik legnagyobb elektromos tesztflottája lesz a német cégnek Európában.
Bent csak a fordulatszámmérőt cserélték energia-mutatóra
Az energiát két darab lítium-ion akkumulátorban tárolják, így már érthető, miért nem eladják, hanem csak lízingelik az autókat. A több mint 200 km-es hatótávolságot lehetővé tevő telepek egy 95 lóerő/290 Nm maximális teljesítményű elektromotort látnak el árammal, ennek tartós teljesítménye 68 lóerő. Az autó 5,5 másodperc alatt képes felgyorsulni 60 km/h-s tempóra, a végsebességet elektronika korlátozza 150 km/h-ban. Az átalakítás során nem csökkent a belső tér mérete, a terhelhetőség azonban mindössze 350 kg. Legfeljebb 200 km lehet az autó hatótávolsága, hagyományos, egyfázisú, 230V-os hálózatról nyolc óra alatt lehet 100 km megtételére elegendő energiát tölteni az akkumulátorba.
Normál hálózatról nyolc óra alatt félig lehet feltölteni az akkumulátort. Becsapós a családi idill, cégeknek lízingelik az autókat