Gyanús hangú Cupra Formentort teszteltek a Nordschleifén (Fotó: Carscoops.com)
Hasonlóképpen választották le a Cuprát a SEAT-ról, mint a DS-t a Citroënről, csak itt a sportmodellek kerültek főszerepbe saját emblémával. A Cuprák mindig is a legélesebb SEAT-ok voltak, ám tavaly rivaldafénybe kerültek, és úgy tűnik, az átemblémázott erős SEAT-ok után megérkezhet az első valóban kőkemény sportos Cupra. Pletykákat már lehetett róla hallani, ám most először fotóztak olyan prototípust a Nordschleifén, amim igazolni is tudja a híreket, miszerint öthengeres turbómotort szerelnek a Cupra első önálló modelljébe, a Formentorba.
A fotós szerint öthengeres hangja volt, igazolhatja az autó különlegességét az új kipufogóelrendezés (Fotó: Carscoops.com)
A motor nem új fejlesztés, a győri öthengeres, 2,5 literes turbómotorról van szó, mely 400 lóerőre és 480 Nm nyomatékra képes az Audi RS Q3-ban, és akár 450-re is az új RS3-ban - ha igazak a hírek. A Carscoops fotósai szerint határozottan RS Audi hangja volt annak a fehér prototípusnak, amit fotózta. Továbbá a nagy felnik, valamint az egymás alatt beépített kipufogók is azt igazolják, hogy ez valami egészen más, mint az eddig bemutatott Cuprák. A Leon, az Ateca és a Formentor eddig bemutatott legerősebb verziója 306 lóerős 2,0 literes turbómotort kapott összkerékhajtással, ehhez képest a 2,5 literes Audi motor valódi ugrás lenne a komoly sportautók felé, és úgy tűnik, az autó úton van már. Egyelőre Cupra Formentor VZ néven emlegetik, de a végleges elnevezésért még várnunk kell egy keveset. Az alsó hangon 400 lóerős Cupra 2021 vége előtt nagy valószínűséggel nem fog megérkezni a gyártósorra.
Ha az Audi motoros Formentor elkészül, akkor a Cupra és a SEAT legerősebb autója lesz - minimum 400 lóerővel (Fotó: Carscoops.com)