Ötéves, klímás, jó autó 1 millióért. Suzuki Swift használtteszt
Suzuki Swift 1.3 GC AC, 2008 - használtteszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Használtteszten egy 2008-as Swift 1.3-as motorral, 68 ezer km-rel, klímával, kb. 1 milliós értékkel. Szuper kis autó!
Ez már a negyedik Swift-használttesztünk, ám az első az új generáció egy példájáról. És ismét én vagyok a szerencsés, aki a 93-as, a 98-as, majd a 2001-es régiek után megint swiftezhet. Miautónkozhat. És mosolyoghat, mert mondhat tőlem bárki bármit, konkrétan ennek az ellenkezőjét, ám tartom, hogy az egyre heréltebb autók masszájából a Swift mindig kitűnik a közvetlenségével, azzal, hogy egyszerűen jó vezetni. Most egy 2008-as, már faceliftes ötajtós bemutatása következik 68 ezer kilométeresen és GC AC felszereltséggel, ami annyit tesz, hogy fapad+klíma. Abszolút izgalmas és egyben racionális kombó, nem? Aki nemmel válaszolt, már elnézést, de jól el lett kényelmesedve és az agya is mosott, nyugodtan kattintson egy másik cikkbe, amiben ömlenek az extrák és a milliók. Kedves többiek, Szujó Zoli szobrán dolgozva: öveket becsatolni, kezdődik a Magyar Nagydíj.
Szóval Suzuki Swift, negyedik generáció Esztergomból, a 2008-as vásárlással annak is a kellős közepe. Öt ajtó, piros szín, egy tulaj, 70 ezer km se, durvább karamboloktól mentes múlt. Egyszer azért egy csoportos randevú, karambol keretében belerongyoltak hátulról, s a raktérajtót azóta sem sikeredett tökéletesen beállítani. Picit lóg, de zár, s nem ázik be. Egy-két parkolási, rányitási karc ügyesen - sk - javítva van, csupán közelebbről látszik, s a minap kapott új gumikat az autó - nem túlméreteseket, nem túl széleseket, nem túl pereseket. A 165/70 R14-es méret legalább javít, pontosabban nem ront a rugózási komforton.
És vidám az autó, jól áll neki ez a piros szín. Még a fényezetlen tükrök és kilincsek is jól állnak neki, úgyis minisen fekete az A-oszlop, és így még akár harmonikusnak is nevezhetnénk az összképet. GC-kivitel, ergo se ködlámpa, se központi zár, sebaj. A baj az, hogy a budapesti parkolási szokások, valamint a közbiztonság hiányának nyomai láthatók a karosszérián (például a tetőn), és baj az értékvesztés, hogy újkorában még 2,7 millióért vesztegették az autót, 5 évesen meg... Lassan csak a 30%-át éri.
Egyébként Swiftből lett a Swift, régiből (97-esből) az új, mert arra már sokat kellett volna költeni. És erre az újabbra kellett? Nem nagyon. A féktárcsákat betétestül 60 ezernél cseréltették (teljes szervizszettel cakk-pakk megvolt 25 ezer forintból), a feszes hangolású futómű a kritikán aluli magyar útviszonyok ellenére is köszöni, jó egészségnek örvend. A balos helyzetjelző néha kiég, a hátsó ablakfűtés egyik szála egyévesen elpattant, az ajtóbehúzón a csavarokat gyakran meg kell húzni, a zsanérokat olajozni (kiváltképp a hátsó ajtó hajlamos a nyikorgásra), az akkumulátor még a gyári. Volt, hogy lemerült, mert égve hagyták a lámpákat - hát igen, erre jó lenne, ha figyelmeztetne az autó, de nem teszi. A GC-ben osztottan dönthető hátsó üléstámla, elektromos ablak, elektromos tükör, magasságállítós kormány és ülés, kapaszkodó vagy piperetükör sincs, ugyanakkor ABS, szervokormány és 2 légzsák van, ja és ugye légkondi. És utólagos hifi hangszóróstul. Minden, ami valóban kell.
Hogy a tényleg kicsi csomagtartó kalaptartója madzag nélküli, őt, asszonyostul őket nem zavarja, nem szokták úgy hagyni, hogy aztán a visszapillantóba nézve lássák, hogy nem látnak. A motor elég erős (szerintem is), a váltó és a kormány szintén remek (szerintem is), hátul a gyerek és a kutya elfér, nem kell több hely. Ami negatívum, az a magas városi fogyasztás: nyáron klímával/télen hidegen bizony a 9-10-et is benyakalja a 92 lóerős, 100 km/órára 11 mp alatt fürgén gyorsító 1.3-as. Cserébe szívesen pörög, van benne élet, nem cipel sok fölösleges súlyt (üres tömege tonna alatti), és Budapestről kiszabadulva, nem sietve 6,5-7 literrel is elketyeg. Az ülés kényelme és tartása átlagos, az üléspozíció - sokaknak megnyugtatóan - magas, a kilátás előre-oldalra szokás kérdése, mert messze a szélvédő. Tempóval hangos a motor, és egyéb zajokból is bőven jut az utastérbe, de egyszerű kisautó ez, nem utazólimuzin.
Váltóprobléma nem jelentkezett (egyszer-egyszer a rükvercet nehezen veszi, pláne hidegen), remélhetőleg nem is fog, hiába jellemző a típusra. Remélhetőleg tényleg nem fog, mert nem tervezik, hogy eladnák/cserélnék az autót. Persze, alkalmasint jól jönne egy nagyobb (csomagterű) kocsi, de hát főleg városban közlekednek, s erre a célra ideális. Lenne, ha kevesebbet fogyasztana... Kárpótlásként filléresek az alkatrészek, már ha egyáltalán elromlana valami.
Mennyit érhet egy ilyen autó? Úgy 1 millió forintot. Nyilván drágábban - hirdetve - is vannak hasonlók, de aki ilyesmit venne, ennyiben gondolkodjon. A próbakör alatt még az derült ki, hogy ilyen-olyan zörgés sok helyről hallható, na de egyrészt már 30-40 ezer km-nél is zörögtek a műanyagok, másrészt emlékeim szerint az új teszt-Swiftek tücskei is vígan ciripeltek... Mi szól még esetleg a Swift ellen? Hogy a sznobok lenézik úgy a Suzukit, mint a gazdáját. Ez legyen az ő gondjuk. A Swift konkurensei - Corsa, Fabia, Yaris, stb. - általában drágábbak, aki várhatóan - jó értelemben - igénytelen, vezetési élményt is adó kisautót vásárolna minél fiatalabban 1 millióért, ne hagyja ki a mi autónkat.
Japánban (Hiroshimában) gyártott Japán (Mazda 626) autóm van, ráadásul 30 éves…
Amiért nem kell kiszállnom hogy megnézzem hogy működik e, mert van hang és fényjelzés hozzá ha kifogyott, vagy hibás:
hátsó világítás
féklámpák
alacsony fékfolyadék szint
alacsony olajszint
ablakmosó folyadék alacsony szint
üzemanyag szint alacsony
világítás felkapcsolva marad
nincs töltés
ha nincs behúzva a kézifék járó motornál, és kinyitom az ajtót
az irányjelző ha nem működik a visszajelző gyorsabban villog
a vezető oldali ülés 8 ponton állítható
a tükrök és a tetőablak elektronikus
váltásesedékesség jelző (economy lámpák)
mind a 4 ajtón elektromos ablakok, és központi zár..ezek minden típusba alapfelszereltségek voltak
a dízelbe volt még:
alacsony hűtőfolyadék visszajelző
vezérműszíj csere esedékesség jelző
kérhető volt bele ülésfűtés, elektronikusan állítható futómű, klíma, tempomat, szervokormány
akkor hogy is van ez a nem épp kényelmes Japánokkal? :DDDDD
Aki 158 cm-nél magasabb az vegyen magának olyan autót amibe belefér, vagy állítható az ülés ne a SUZUKI legyen a hibás ezért, Akinek van jogosítványa az tudja jól, hogy a gépkocsi leállítása és indítása úgy történik, hogy( indítás: kinyitom az autót ellenőrizni az olajat, ablakmosó, fékfolyadék meglétét, beülök az autóba, elindítom ellenőrzöm a világítás, fék, irányjelzők működését, majd beállítok mindent a magam méretére: ülés, tükör, világítás bekapcsolása, kézifék, irányjelző és start. A leállás szintén megállok, LEKAPCSOLOM a világítást, kézifékkel rögzítem az autót, motor leállítás+sebességválltót egyesbe teszem biztonsági okokból kiszállok és bezárom az autót) kb. ilyesmi volt a vizsga anno ha jól emlékszem és ez nem azért volt, hogy a vizsgán át csusszanjunk, hanem azért, hogy beleivódjon az emberbe és ne az autótól várja el ezeket az ember. Tudom a mai rohanó világban már mindenki elvár mindent a másiktól( legyen az élőlény vagy tárgy),de saját magától senki. A kényelem a lustaság ez az emberiség vége. A JAPÁNOK ezért is nem ilyen lusták,egészségesek, jó kedvűek, tisztelettudóak és nem sírnak azon amin nem kéne.
más tapasztalataim vannak. a fogyasztás sokkal kevesebb, és mi sokkal olcsóbban, százezrekkel kevesebbért fogtuk ki, bár kb 2 hónappal régebbi de GLX CD AC ami nagyon nem mindegy. ultrakicsi a gyári kerék, amit nagyon is érezni, csak az alufelnis méret a megfelelő nyárra. költeni nem kellett rá, de szar elfogult a cikk: mi az hogy filléres az alkatrész? egyáltalán nem mondanám olcsónak. viszont tényleg jól megy és sokkal jobban néz ki mint a frissítés előtti. a fogyasztásra hozza a gyári adatokat, mert ennek ugye kevesebb mint a frissítés előttinek. hosszabb úton simán 5 alatt van.
2005-ös 1,5 VVT GS-ünk van, nem rég esett át a 100.000-dik kilométeren az autó. Gyakorlatilag a legjobban felszerelt (nem sport) kivitel, a felhasznált anyagok azonban leginkább a hajdani VIM-es dobozra hasonlítanak. A mechanika cserébe robosztus (nem hibátlan, mert vannak vele kopó gondok és a visszahívások száma is japánosan botrányos), megbízható.
A fogyasztás város-előváros viszonylatban 7 liter alatt tartható, autópályán 140-es tempónál viszont nem ritkán 9 liternél is több.
Cserébe az 1,5-ös motor nagyon megy, szép a hangja és a széria futómű is jó, ahogy az ehhez a motorhoz kapcsolt váltó is.
Ez az autó 2005-ben 3,5 millió Ft. volt listaáron. Pokoli drága, és ahhoz képest szar anyagokból összerakott kiskocsi, ma mégsem nagyon találni olcsóbbat, ilyen felszereltséggel.
” csak hogy a Clio sem egy hasra esős autó..,” nem ezen van a lényeg, hanem azon hogy a kis kategóriában ahol a Swift található -mert hogy szegény soha az életében nem volt alsó-közép kategóriás, mivel ott a Liana játszik- szóval a kis-kategórában is ezek az “extrák” hozzátartoznak a mindennapi minimál komfortérzethez! És úgy gondolom hogy nem “agymosott” az aki elvárja egy 2008 as autótól azt, hogy állítható legyen benne a kormány és a vezetőülés magassága!!! Mellesleg pont azért hoztam fel a 99-es Cliot, mivel az azonos -tehát hogy értsd nem az alsóközép hanem a kiskategórában van- mint a swift, de már 14 évvel ezelőtt is hozta ezt az elvárható komfortminimumot!
Lehet szidni orrba-szájba a Suzukit. Mi 2002-ben vettük GLX sedan swiftünket (1.3 86 LE), most van benne 141 ezer km, és nagyon meg vagyunk vele elégedve. Városba 6.5-7 litert eszik,városon kívül 5-5.5 litert. Nem bántuk megy egyáltalán hogy anno nem F Astrát vettünk.
“Ami a kényelmet illeti az borzasztó. De az is borzasztó, hogy a mostani kis autók között a legdrágább, ami nem látja el a komfortot, a kényelmet, a fogyasztást meg a stb”
-Néztél Te mostanában új kisautó árakat?És próbáltad már a legújabb 2013-as facelites Swift verziót?
Én igen,igaz csak egy 10-15 km-es próbaúton.
Nagyon kulturált és elöl tágasabb mint vártam.Csendesebb menet közben mint a Lianám,ami azért eggyel nagyobb kategória.A formai frissítés szerintem jól sikerült és a csomagtartó is nagyobb lett,bár még mindig kisebb az átlagnál.
Az egyik szegedi kereskedésből most 2,8 millióért elhozhattam volna a klímás 5 ajtóst.
A kategóriában a Sandero és a Micra kivételével gyakorlatilag minden drágább nála,átnéztem a kínálatot.
A Fiesta,a Corsa,a Yaris,az i20-as,a Clio….,mindegyik klímás alapmodellje 2-600 ezerrel többe kerül és ennyivel már nem tudnak többet,sőt.
Szerinted a Suzuki átvágta az embereket?Kiket kellett volna beengedni az országba?Csak a németeket?
Anno az első Swift nem véletlenül volt százezrekkel olcsóbb az Opel Astránál és nem sokkal volt drágább mint egy Lada Szamara.
Teljesen korrekt áron adták a kocsit és a hozzá járó megbízhatóságot.Nagyon sok embernek az első autója a Swift,gyakorlatilag ez a típus motorizálta a fél országot,ezt sose felejtsd!
akkor most az én 30 éves autómban gyári “extrák”, csak hogy a Clio sem egy hasraesős autó…. :
6 irányban állítható vezetőülés(gerinc és oldaltámasz is), centrálzár, elektromos tükrök, elektromos tetőablak, 4 elektromos ablak(vezető oldali fel-le automata),állítható kormány, hangjelzés a járó motornál be nem húzott kézifékre ha nyitva van valamelyik ajtó, hangjelzés a rajtfelejtett világításra, alacsony olajszintre, kiégett hátsó világításra, kiégett féklámpára, alacsony ablakmosó folyadészintre, , alacsony üzemanyag szintre, ráadásul gyárilag alufelnivel jött ki..Van gyújtáskulcs és lábtér világítás, hátsó ködlámpa,jelzőlámpa a le és felváltás esedékességére (economy)..Extraként kérhető volt bele tempomat (az enyémben van is), elektronikusan állítható futómű, klíma, ülésfűtés 🙂
1983-ban :))…Mazda 626 GLX …
szóval a kategóriát kell nézni..a Swift egy alsó közép kategóriás volt a maga korában, míg a Mazda közép kategória felső részében volt a maga korában…plusz amit gyárilag beletettek egy középkategóriásba az már bőven agyonextrázott dolog egy alsó kategóriásban…
Lehet kapálózni Uraim, de ez itt a magyar valóság. Nézzetek ki az utcára és számoljátok meg mennyi áll a ház előtt. A kékből. Biztos van jobb, szebb, takarékosabb, de ennyi idősen ennyiért nincsen más. Még koreai sem.
Volt szerencsém járni 1 hétig egy fapad 1,2 HTP Fabiával is. Az sem különb.
Van sokkal jobb vétel a Swifttől, aki nem ezt mondja, az még nem ült másban ezek szerint. Ígénytelen, szó szerint (belűlről) és nem is megbízható annyira mint a régi volt (váltó) és nem is fogyaszt olyan jól mint az. Ráadásul ebből van a legtöbb eladó, nehéz eladni, max áron alul gyrosan. Az értévesztésről ne is beszéljünk.
“várhatóan igénytelen, vezetési élményt is adó kisautó” Ez tökéletes jellemzés. Módomban állt használni éveken keresztül egy pont ilyen piros 1.3 gc-t klíma nélkül. A vezetési élménye abban rejlik, hogy könnyen jár a váltó, a pedálok, jó a kormányzása és egész jó a futóműve.
A motor egy rettenet. Nem tragédia de ha választani lehetett volna akkor bármi csak ezt ne. Városon kívül nyugodt 80-90-es tempóval elég keveset eszik, városban horpadtra szívja a tankot. Pár kilométer alatt láthatóan zuhanni kezd a mutató. Ellenben valóban fürge urbánus viszonyok között. Kint csalódást keltő. Nem lomha, azt nem mondhatni de az a 93 lóerő inkább érződik 75-nek. Pörög, hangos, üvölt és visszakapcsolás után csak ezek erősödnek de nem megy semmivel sem jobban. Mindez két személlyel. Volt alkalmam többször három – négy személlyel csomagokkal utazni. Már sík úton is kihívás egy nyolcvanat tartó kamion. Padló – semmi, négyes padló – semmi, hármas padló üvöltő motorral és még mindig a kamion hátsó lökhárítójának vonalában küzd…
Az igénytelenség nem csak a szervizre, az autóra is jellemző. A műanyagok borzasztóak és tele van vágva vele az autó ( egy ’98-as fapad B Corsának például minden ajtójára jutott teljes szövetburkolat, madzagos kalaptartó, tompán puffanó ajtó pedig az se egy S osztály…). Szövet gyakorlatilag csak az üléseken található. A hely rettentő kicsi benne. Elöl elférni, hátra már csak maximum gyerekek tíz éves korig. A csomagtartó egy vicc. A bővíthetősége szintén. Amikor először ledöntöttem a hátsó üléseket akkor fél órát kerestem, hogy hol lehet a hátsó ülőlapot előrebillenteni. Még a netet is feltúrtam tesztekért hátha ráakadok. Mert az ugye nem lehet, hogy ennyire béna az egész. De lehet… Itt nem lépcső keletkezik hanem szakadék. Gyakorlatilag használhatatlan ha csak nem ömlesztett labdát szállít az ember.
Az összeszerelését, a minőségét, az átgondoltságát a következő történettel tudom szemléltetni: amikor kiégett az egyik hátsó index gondoltam kicserélem öt perc alatt. Végigkutattam a csomagtartót a kis szerelőablakot keresve amit felnyitva lehet az izzót cserélni a Ladától a Volkswagenig gyakorlatilag mindenben. Nos.. itt csak fröccsöntött műanyag volt mindenhol. A hátsó izzókat csak úgy lehet cserélni, hogy felnyitja az ember a csomagtartót, lecsavarozza a lámba burkolatát kívül és annak levétele után fér az izzókhoz. Várhatóan igénytelen? Biztosan igénytelen.
Ha nem Pesten futotta volna le a 68 ezret,megérné ezt az árat!
A sérülések kijavítása inkább amatőr mint ügyes munka….,de amúgy a kocsi egyben van.
A Swiftet meg kell tartani jó sokáig és akkor az is elkezdi becsülni,aki másként lenézné.
Egy korabeli Fabia-Yaris komfortosabb,csendesebb de a fenntartási költségekben és a vezetési élményben meg sem közelítik a Suzukit!
Szerintem ez a 2. széria sikerült a legjobban:Az előző túl fapados és nem biztonságos,a most futó generáció pedig már kissé túldíszített külsejű és elszálltak az áraival.
Ha nem P
Persze, csak öregebb, több km-el.
De azért villanyablak nélkül nem vennék már autót, nah.
Amúgy a cikkel egyet értek, aki meg fröcsög, az nyilván nem objektíven gondolkodik.
Ennyit nem adnék érte.
1 misiért méretesebb autót is adnak.
“jól el lett kényelmesedve és az agya is mosott” már elnézést tisztelt Szerkesztőség de ennyi erővel meg maguk a közhelyes[b] igénytelen taplók[/b]! A 14 éves Cliomban is állítható az ülés és a kormány magassága (mert uram bocsá a kijelentésemért de nem mindenki 158 cm magas, és ez a funkció minden csak nem extra egy normális autóban), elektromosak az ablakok, van ködlámpa, sőt még a lámpa is visít ha a motor leállítás után égve maradt! Ezek nem extrák, hanem a hétköznapi normál és elvárható felszereltség részei, ahogy a biztonsági öv és a fejtámla is.