Ötéves klímás autók egymillióért: Astrát vagy mást?
Piaci körkép: fiatal, klímás, egymillióig
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A félmilliós, tízéves autók után most megnéztük, mire számíthat, aki hasonlóan józan, de fiatalabb autót keres, és olyan szerencsés, hogy kétszer annyi pénzt költhet rá.
Múlt héten a használtautó-kínálat legalsó bugyraiban merültünk el, hogy megnézzük, milyen józan klímás autókat kapni 10 éves korig a realitás legalsó határát képviselő 500 000 forintig terjedő ártartományban. Most kicsit feljebb nyújtózunk, és hasonlóan mindennapi, de maximum 5 éves kocsikat nézünk 1 000 000 forintig.
Érvényben lévő magyar okmányt, normál állapotot, klímát, legfeljebb 2007-es évjáratot és maximum 1 000 000 forintos vételárat kattintottunk a keresőfeltételek közül a hasznaltauto.hu-n, s villámgyorsan megkaptuk a 78, kizárólag józan, praktikus és sajnos meglehetősen középszerű autót tartalmazó listát. Rögtön látszik, hogy a csatolt évjárati korlátozás miatt ennyiért semmi érdekeset nem fogunk találni, viszont szinte mindegyik modellből kettős a kínálat, nagyjából ugyanannyi autó van visszatartó erejű futásteljesítménnyel, mint amennyire azt tudjuk mondani, hogy esetleg érdemes rá vetetni egy szakértői pillantást.
Az a tendencia is megfigyelhető, ami a múlt heti körképben már feltűnt, vagyis, hogy a miniautókat kisebb futás jellemzi, míg eggyel feljebb, a kisautók és alsó-középkategóriás versenyzők között már nagyobb a megoszlás, itt a méret nem határozza meg annyira a használat jellegét. Tulajdonképpen egész jól tükrözi a hazai piacot: a legkisebbeket általában második autónak veszik, de a minik fölötti kiskategóriát már nem biztos, hogy valós hely- és teljesítményigénye miatt választja a magyar vásárló, hanem azért, mert ez az elérhető számára. Ha a 100 000 km-nél többet futott autókat kivennénk a játékból, az azonnal kevesebb mint felére csökkentené a lehetőségek számát, vagyis az 5 éves kor és az 1 000 000 forintos vételár metszete valójában igen vékony szeletkét jelent.
Ezért nem csoda, hogy a mostani válogatás derekát alacsony futású kisautók és valamivel nagyobb, de többet is használt kompaktok adják, még egy fontos kitétellel: az 1,5 dCi-vel hajtott autókat tudatos vásárlók veszik, akik aztán százezerszám pakolják beléjük a kilométereket. Azt kell tehát itt elhatároznia a hasonló döntés előtt álló használtautó-vásárlónak, hogy a helykínálat, vagy a kisebb futásteljesítményen alapuló valószínűbb megbízhatóság fontosabb-e számára, és esetleg talál-e olyan autót, mely mindkét kitételt kielégíti. Lássuk a felhozatalt!
Klímás, 5 évnél nem idősebb autók 1 000 000 forintért
Típus | Évjárat | Futott km | Vételár |
Chevrolet Aveo 1.2 (10 db) | 2007-2008 | 14 000-153 000 | 699 000-999 000 |
Chevrolet Aveo 1.4 (4 db) | 2007 | 48 000-129 000 | 950 000-999 000 |
Chevrolet Spark 0.8 (12 db) | 2007 | 12 000-138 600 | 699 000-999 000 |
Chevrolet Spark 1.0 | 2009 | 47 000 | 998 000 |
Chevrolet Lacetti 1.6 (2 db) | 2007-2008 | 213 000-223 000 | 890 000-899 000 |
Chevrolet Lacetti 1.6 SW (3 db) | 2007-2008 | 105 000-134 000 | 850 000-999 000 |
Citroën C3 1.1 | 2007 | 101 000 | 999 000 |
Citroën C4 1.6 HDi Coupé | 2007 | 125 000 | 999 000 |
Citroën Xsara Picasso | 2007 | 172 000 | 999 000 |
Dacia Logan 1.4 | 2007 | 128 000 | 699 999 |
Fiat Albea 1.4 | 2007 | 124 000 | 949 000 |
Fiat Panda 1,3 JTD | 2007 | 199 000 | 895 000 |
Fiat Punto 1.2 | 2007 | 50 000 | 850 000 |
Fiat Seicento 1.1 | 2007 | 37 000 | 749 000 |
Ford Fiesta 1.4 (2 db) | 2007 | 140 000 | 803 000 |
Ford Fiesta 1.4 TDCi | 2007 | 220 000 | 1 000 000 |
Ford Fiesta 1.4 TDCi Van (2 db) | 2007 | 62 000-150 000 | 799 000-899 000 |
Ford Fusion 1.4 (3 db) | 2007 | 178 000-180 000 | 899 000-999 000 |
Ford Ka | 2007 | 92 000 | 995 000 |
Hyundai Accent 1.4 | 2008 | 110 000 | 999 000 |
Kia Picanto 1.1 CRDi | 2007 | 81 000 | 970 000 |
Mitsubishi Colt 1.3 | 2007 | 120 000 | 950 000 |
Opel Astra G 1.4 (2 db) | 2007 | 140 000-170 000 | 950 000-990 000 |
Opel Astra G Caravan 1.6 | 2007 | 236 000 | 999 000 |
Opel Astra G Caravan 1.7 CDTI | 2007 | 0 | 929 000 |
Peugeot 206 1.4 (3 db) | 2007 | 77 000-165 000 | 920 000-999 000 |
Peugeot 206 1.4 SW | 2007 | 237 000 | 1 000 000 |
Peugeot 307 1.6 HDI Van | 2007 | 135 000 | 999 000 |
Renault Clio 1.5 dCi (5 db) | 2007 | 0-223 000 | 838 000-949 000 |
Renault Thalia 1.2 (2 db) | 2007 | 73 000-98 000 | 990 000-999 000 |
Renault Thalia 1.5 dCi (2 db) | 2007 | 0-182 000 | 950 000-990 000 |
Seat Ibiza 1.4 | 2007 | 250 000 | 999 000 |
Skoda Fabia 1.4 | 2007 | 255 000 | 899 000 |
Skoda Octavia 1.4 Tour | 2007 | 260 000 | 999 000 |
Suzuki Ignis 1.3 | 2007 | 61 000 | 999 000 |
Suzuki Swift 1.3 (6 db) | 2007-2008 | 61 000-261 000 | 710 000-999 000 |
Aki rohangálós, pakolós munkásautóját szeretné ennyiből megoldani, annak van jó hírünk: 799 ezerért 2008 harmadik havi 1,4-es dízel Fiesta Van kapható klímával, vezetett szervizkönyvvel. Ők a versenyben maradt pár kombin is elgondolkodhatnak. A G Astrák futása vagy 140 ezer feletti vagy ismeretlen, de a Lacetti SW-k - ha hihetünk a hirdetőknek - ennél sokkal szerényebb mennyiségű kilométert tettek meg, ráadásul a legkevesebbet használt a legolcsóbb, míg a hajszál híján egymilliós példányt havi 24 ezres részletfizetéssel is birtokba vehetjük. Mindegyik klímával, elektromos ablakokkal, állítható magasságú ülésekkel csábít, de azért az gondolkodóba ejt, hogy az azonos évjáratú szedánok mindketten 200 000 km felett járnak. Még egy kombi található a listában, a 206 SW formailag sem túl csábító lehetőség, az 1,4-es benzinmotorban található 237 ezer kilométer miatt pedig csakis sürgős hátraarcot javasolhatunk.
Mint említettük, eléggé sokarcú a kínálat, úgyhogy nézzük, melyek tekinthetők elfogadható autónak találati listánkról. A 172 ezret futott Xsara Picasso gondos előző tulaj esetén még korrekt lehet, ugyanez vonatkozik a 125 ezres 1,6-os dízel C4 Coupéra, de pont eltérő igényű vásárlóknak ajánlhatók: műszaki megfelelés esetén előbbi családi autóként is jó szolgálatot tehet, utóbbi viszont 3 ajtajával és nehézkes kilátásával inkább fiatalos, gyerekeket még nem szállító vevőnek lehet megfelelő. A harmadik Citroën, a C3 1.1 sem rossz, amennyiben főleg városi, rövid menetekre koncentrálódó használatra keresünk autót.
Ha úgy adódik, hogy egy törpe is kielégíti igényeinket, akkor hatalmas Spark-kínálatból mazsolázhatunk, ha kicsit is fontosak a menetteljesítmények, akkor a tucatnyi autóból válasszuk az alig 47 ezer kilométert megtett egyliterest. Ráadásul mind közül ez a legfiatalabb, alig több mint 3 éves, klímával, immobiliserrel, elektromos ablakokkal és tükrökkel, állítható kormánnyal és ülésmagassággal, az utolsó generációváltás előtti sorozat végéből. További kedvcsináló, hogy már 20% kezdőrészlet befizetésével elkormányozható. Kisautók Olaszországból is jöttek, a sokat futott, s amúgy is borzalmas Albeát felejtsük el, a dízel Panda 200 000 km-je határeset, a Seicento keveset ment, de őt már újkorában sem jellemezte kifogástalan összeszerelési minőség, így Fiatból egyedül az 50 ezret futott Punto Classicot tudjuk javallani, 1,2-es benzinessel üzemeltetési költségei is viselhetők.
A körkép hasonló elvek alapján elfogadható sávjába esik még az 1,1-es dízel Kia Picanto, valamint a 77 ezret megtett 1,4-es 206-os Peugeot, az amúgy jó állapotúnak tűnő Mitsubishi Coltot csak a későbbiekben esetlegesen adódó alkatrészköltségek miatt nem javasoljuk, helykínálata és variálhatósága az állítható hátsó üléseknek köszönhetően amúgy remek.
Clio és Thalia kis turbódízellel van dögivel, de mint említettük, majd' mindegyik túljutott már 150 ezredik kilométerén: ha a gyorsaság nem számít, a 100 ezer alatti 1.2-es benzines Thaliákból halásszunk. És ahogy a Renault-k után belebukkanunk a SEAT Ibizába és a kétféle Skodába, rádöbbenünk, hogy a pár olcsó Ford kivételével egyetlen német autó sem szerepel a listán. Talán nem véletlenül állítják egyesek, hogy a német autók a legjobbak? Még az is erős jel, hogy az VW-konszern olcsóbb, azaz nem is német tagjai is negyedmillió kilométer felett jutottak a listára.
Végül pedig elérkeztünk Suzuki-országba: egy Ignis mellett féltucat klímás Swift képviseli a hazai autógyártást. Ahogyan az Astráknál jellemző volt, itt is az érvényes, hogy érdemes engedni az évekből, s inkább a karbantartás rendszerességét, a futásteljesítményt, felszereltséget, előéletet figyelembe venni. Az ugyanis ennyiből is látszik, ha eddig nem lett volna nyilvánvaló, hogy az életkor önmagában nem meghatározója egy autó állapotának. Ebből a keresésből mi - pusztán a hirdetések képei és a közölt információk alapján - most a következőket néznénk meg jobban: ha kisautó is elég, akkor az egyliteres Spark vagy a keveset futott Aveók valamelyike, a Picanto vagy valamelyik Swift eladóját, ha pedig fontos a nagyobb térkínálat, akkor a leginkább megkímélt Lacetti SW, a 116 ezret futott Ford Fusion, illetve, ha sikerülne minden skrupulust félretenni, a Hyundai Accent vagy az egyik Thalia tulaját tárcsáznánk.
“Kb 100 ezrenként szinte minden kopó alkatrész ki van cserélve, a folyadékok is!”
Te 100 ezrenként cserélsz főtengelyt,dugót,gyűrűt,hengert stb-t? Ugyanis ezek mind kopó alkatrészek és egy 200ezret futott autóban szerinted ez olyan állapotú mint egy 20ezret futottba?
Nem tudom mi baja van az olasz autóval nekem puntom van az 1.3mjet de teljesen jó 0km-en vettem 6,5 éve és most tartok 247000km-nél és motorhoz hozzá sem kellett nyúlni sőt még a futóműve is gyári elöl az összes lengőkar szilent. A hátsó lengéscsillapítót viszont már 1 szer cseréltem a szilent miatt 170000km-nél. Ennyi a komoly story 247000km alatt.
egy 200 ezret futott kocsiban, ha karban van tartva miért lenne bármi is kopottabb mint egy 100 ezret futottban?Kb 100 ezrenként szinte minden kopó alkatrész ki van cserélve, a folyadékok is!Már ha foglalkoztak vele.Ha nem akkor tényleg xar vétel, de ez kiderül az alapos műszaki átvizsgálásból…Van rokonom akitől vennék úgy turbódízelt hogy tudom hogy volt olyan időszak hogy havonta cserélte az olajat, mert elérte a 7500-as csereperiódust, de emelett mindent időben cserélt, nem várta meg mig kiesett a stabilizátor rúd, vagy a fékbetétek már a fémmel fogtak stb…
A kocsi a mai napig tip top állapotban van 🙂
Nem tudok teljesen egyetérteni az előttem szólókkal. Mindenkinek tudnia kell, hogy mire akarja majd használni az autóját, és ennek alapján döntsön.
A km óra állását igenis nézni kell, hiszen nem kell ahhoz különösebben okosnak lenni, hogy egy 200 ezret futott kocsiban minden sokkal kopottabb, mint egy 50 ezret futottban. Aki évi 40 ezret megy, az vegyen új kocsit.
A legtöbb magyar család évi 10-15 ezer km-t autózik. Amikor én kocsit kerestem akkor feltételem volt, hogy 5-6 évesnél ne legyen öregebb, és nem örültem volna, ha 100 ezernél több km. van benn, de azért egy 130 ezer körülit megvettem volna, ha jó állapotban van. Szerencsére sikerült vennem egy 6 éves kocsit 79 ezer km-rel, több mint egy éve semmi gondom vele. Alap volt, hogy magyarországi legyen, hiszen így le tudtam követni az előéletét.
Amúgy ha egy Citroen Xsara Picasso 2007-es és 1 millió Ft alatt van, ott volt valami gond, komolyabb törés, vagy valami más. Én azt látatlanban sem venném meg, a jobb példányok jóval drágábbak.
Így van Combi 27! Ennyi. Az állapot a lényeg.
Volt ML mercim 270 cdi, 5 hengeres dízel, 700.000 km-rel, németből lett behozva, ember autómentőzött vele(utánfutóval) és szinte végig autópályán ment. Ezt onnét tudom hogy a család barátja 🙂 szóval nem az a haknis fajta. Szóval a lényeg hogy 30.000 ként cserélte az olajat, szűrőket, és mindenről eltette a számlát. És annyi gáz volt vele hogy a vezető ülés picit szét volt ülve, azt kicseréltük, azon kívül olyan volt mint az itthoni 150-200 ezer km-esek…
Aztán ülés csere, komplett külső-belső takarítás, egy kis polír és jött az első vevő. Úgy voltam vele h nem tekerem vissza az órát, ment vele egy kört is, nagyon bejött neki az autó. Kérdezi h és mennyi a km? kb 200 ezer? mondom nem 700… erre úgy elszaladt hogy csak na.
A vicc hogy utána elkezdtem használni, egy hónap múlva miután kicseréltem az első lámpa búrákat, mert picit mattult, kapott egy diszkrét nappali menetfényt, vissza tekertem az órát 195.000-re és elkezdtem hirdetni. Erre csörög a telefon, ugyanaz az ember aki először jött megnézni… Ismét ment vele egy kört, teljesen bele szeretett megint, megkérdezte az óra állást… mondom 195.000. km. Emberünk kemény 5 ezer forintot alkudott, aztán rögtön megvette. Azóta tartom vele a kapcsolatot, mostmár 380-at mutat az óra… azaz: 880.000 km 🙂
ez biza így van..én soha nem néztem mennyi km van a kocsiban mikor vettem.Pedig volt már pár.
Az állapotot kell nézni, mert lehet szépen visszatekert 120 ezres futású autó amin mindjárt motorgenerál, és turbócsere, de lehet ez az ellenkezője egy 3-400 ezret futott kocsin.A kopó alkatrész meg mindegyiken kopik, ezért csak az állapot számít, nem az hogy mit mutat az óra.
A régi Opelemen 5 számjegyes volt az óra, és párezer km-t mutatott mikor vettem…1978-as kiadású volt….hányszor is 100 ezret mehetett?A céges diesel Astrába 3 évesen 347 ezer km volt, de mint egy szalonautó olyan volt motorikusan, és esztétikailag.
Én is azon mosolygok, hogy sokak szerint a 150.000.km után nem szabad autót venni… jó nagy barom volt aki ezt így mondta, a sok hülye meg követi.:) Saját példámat hoznám: Peugeot 206 1,4 hdi, 326.000 km van benne és a kötelező szervizeken és a kopó alkatrészeken kívül nem kellett rajta még semmit sem cserélni. Ja és 5000 ft-ból 320-360 km. vegyes használatban, klímával 300. Ja és a gyári turbó van rajta, nem füstöl, csak néha kiköp egy pici kormot ennyi… Mindenkinek tudom ajánlani a francia dízeleket is, és a nehogy azt gondoljuk már hogy minden 5-10 éves autóba 150.000 km van… Én évi 40.000 km-et megyek, a tíz éves autóban 400.000-nak kéne lenni.
Ja egyik barátom ugyanilyen peugeot-ot vett mint az enyém csak az övé egy évvel fiatalabb és kopottabb volt a kormány, az ülés, a váltógomb mint az enyém és sokallta a 180.000 km-t. Ezen lehet mosolyogni, de igaz…
nagyon jo a megvilágitás az olcsóbb kocsi vételéről
nagy hiba hogy a kormány ezt nem veszi figyelembe
mert ragaszkodnak a négyéhez és tudnivaló hogy a öt hat évesek is van olyan jó állapotba
Nem értem, mi a gond a Fiat Albeával. Nagy csomagtartó, méretes utastér, elpusztíthatatlan mechanika, méretéhez képest visszafogott fogyasztás. Ha nem zavar, hogy ronda családi autónak ideális.
Ha a kisautók közül kell választani, akkor a Suzuki a nyerő! Kevés fogyasztás, olcsó alkatrészek, megbízhatóság.
a táblázat fejléce nem igazán stimmel:
[i]
Klímás, 5 évnél nem idősebb autók 500 000 forintért[/i]
:)))