Öt csillagot érdemelt a Mazda MX-30
Az MX-30 a Mazda első tisztán villanyhajtású autója, de ez nem okozott fejtörést a japán gyártó számára, ismét a maximális biztonság elérésére törekedett. Az MX-30 91%-ot kapott a felnőtt, 87%-ot a gyermek utasvédelmi kategóriában. A felnőtt utasvédelemterén ez volt egyébként a legjobb idei eredmény az EuroNCAP töréstesztjén. Az oldalirányú ütközéses teszteken maximum pontot ért el, és ugyanígy végzett az elölről és oldalról érkező ütközéses tesztekben is, 6 ill. 10 éves gyermekekkel a fedélzeten. Az MX-30 az első Mazda, amely a szigorított, 2020-as EuroNCAP rendszerben öt csillagot kapott. A törésteszt bebizonyította azt is, hogy a villanyhajtású SUV freestyle ajtói nem befolyásolják hátrányosan a biztonságot.
Az MX-30 különleges ajtómegoldása sem jelent veszélyforrást
A kizárólag hibrid hajtáslánccal megvásárolható, új Honda Jazz is öt csillagot érdemelt. Ebben szerepet játszik többek között az a tény is, hogy a Honda első európai modelljeként kapja meg a középső első légzsákot szériatartozékként. A légzsák a vezetőülés háttámlájából bújik elő baleset esetén, és a sofőr, valamint a mellette ülő utas között fújódik föl, megakadályozva, hogy a két fej összekoccanjon. Emellett a kisautó 10 légzsákos rendszerében megtalálható az i-side Airbag System névre keresztelt oldallégzsákrendszer is. Ez egy különleges, kettős struktúrájú légzsák, amely a hátsó ülés támlájában bújik meg és megakadályozza, hogy az utas teste az ajtóval vagy a C-oszloppal érintkezzen az oldalirányú ütközések alkalmával. A Jazz eredményei a számok nyelvén: 87% a felnőtt, 83% a gyermek utasvédelmi kategóriában.
A Jazz kizárólag hibridként kapható